Wie heeft er een wii en hoe bevalt deze? Ik hoorde dat er iets opzit wat ondersteunt tijdens het afvallen. Iemand hier ervaring mee?
Hoi, Ik heb een Wii, ben er verslaafd aan Wat je bedoeld met dat afvallen is de Wii balance board, dat een soort plaat op de grond waar je op moet staan en oefeningen moet gaan doen .. Je kan er van alles mee doen, van yoga tot spier oefeningen, je kan je gewicht bijhouden in een schema .. Het is bewezen dat als je dit fanatiek doet dat je er van af kan vallen .. Tegenwoordig heb je verschillende spellen om meer af te kunnen vallen .. EDIT: Je moet trouwens de Wii balance board vaak appart kopen als je een Wii koopt, of ze moeten een actie hebben dat je de Wii incl balance board beide kan kopen ..
Wij hebben hem nu 1 jaar (nou ja, ik , ik vind het wel leuk, maar heb gewoon heel weinig discipline. Probeer iedere dag 20 -25 min. te doen maar schiet er regelmatig bij in Weet niet of ik het opnieuw zou kopen. Denk het toch wel want bij iedere nieuwe poging om wat af te vallen (en dat zijn er veel ) gebruik ik dat ding weer meer. En voordeel is dat ik het thuis kan doen ipv sportschool. Is toch wel erg makkelijk met kids en de drempel is laag. Ik heb overigens de Wii Fit en de Wii Active. Die laatste is echt een soort trainingsprogramma. Iets minder leuk, maar bij mij wel iets effectiever omdat er in het spel echt een trainer voor je staat die iedere dag een ander programma/ schema in gedachten voor je heeft. Er wordt je dan verteld welke oefeningen je moet doen, en dat ong 25-30 min. per keer. Heb ook het idee dat dat iets beter werkt, werd er meer moe van en meer spierpijn
Wij hebben ook een Wii. Vind het erg leuk en mijn man ook. Wij hebben hem op dit moment eigenlijk nog gewoon voor de spelletjes (kan je trouwens ook heel moe van worden!) dan voor af te vallen. Hiervoor heb je zo'n balancebord nodig en die moet je nog apart kopen. Deze is bijna 100 euro dus dat vonden wij een beetje te veel van het goede. Misschien in de toekomst nog.
wij hebben ook de Wii, en wij zijn er dol op! heb alleen geen balanceboard.. vond 90 euro ook iets teveel van het goede, mijn schoonmoeder heeft er wel 1 maar die gebruikt hem ook nooit meer..
Heb er ook een, Wii fit plus. Ik doe het (bijna) elke dag, minimaal een halfuur. Maar ik ga toch weer naar de sportschool omdat het voor mij niet intensief genoeg is. Ik heb altijd veel aan fitness gedaan en omdat je dan met gewichten traint vind ik de fitnessoefeningen niet het gewenste resultaat geven. Maar ik wil dan ook spieren zien.. Maar het is wel leuk hoor! Je kan ook een routine instellen bij de plus. Dan geeft hij zelf een aantal oefeningen achter elkaar, blijft het spannend.. Ook leuk om te zien hoeveel calorieen je hebt verbruikt.
Het is wel leuk om te doen. Ik denk dat het helpt als je: 1) normaal helemaaal niet sport en 2) met de Wii fit elke dag wel minimaal een half uur bezig bent. Als je gewend bent om geregeld "echt" te sporten, dan doet de Wii Fit niet zo veel meer. en als je hem niet (meer) gebruikt, doet ie uiteraard ook niks voor je gewicht. Je moet dus wel wat discipline hebben. Als je een harde / koude vloer hebt, kan ik je trouwen wel aanraden er gelijk zo'n yoga-matje bij te kopen. Je moet er nl. wel met blote voeten op staan!