Ik hoor vaak over bandenpijn. Wat is dit precies en hoe voelt het dan? Kan je dit ook krijgen voor je NOD. Ik vraag dit omdat ik vanaf gisteren een drukkend/trekkend gevoel heb heel laag onder in mjin buik. Het straalt uit naar mijn liezen (vooral de rechter) en zelfs tot in mijn bovenbeen. Ik heb dit nog nooit gevoeld zoiets. Nu zei iemand, misschien is het bandenpijn? Maar ik zou dus graag willen weten of je dut uberhaupt wel kan voelen voor je NOD en wat het precies is. Ach, kan beter maar gewoon een testje doen over 2 dagen, dan weet ik het zeker!
Ik dacht dat je alleen bandenpijn kan hebben als je zwanger bent en een buik begint te krijgen. Je banden moeten zich dan uitrekken en vandaar deze pijn....ik heb er sinds deze week pas last van dus het lijkt me dat jouw pijn geen bandenpijn is...maar naderende ongi of hopelijk een zwangerschap! Dit vond ik op internet: "Bandenpijn is een scherpe, stekende pijn die langer aanhoudt (het is dus geen komen en gaan van pijn zoals bij weeën). Oorzaak Rond de 20e week gaat de baarmoeder ineens heel snel groeien; je ziet jezelf dikker worden. Hierdoor komt er zeer veel spanning te staan op de banden (soort spieren) die de baarmoeder op haar plaats houden. Vooral de banden die langs de zijkant van je baarmoeder lopen kunnen pijn veroorzaken. Een scherpe stekende pijn ter hoogte van het schaambot wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder vastzit aan het schaambod en de stuit. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben."
Ja dat dacht ik dus ook dus daarom snap ik er niets meer van. Ben wel benieuwd wat dat gevoel dan wel is? Zwangerschap of ongi
Spannend hoor! helaas is het lichaam vaak zo verwarrend...dat strakke gevoel had ik altijd als ik ongesteld werd..maar ook toen ik zwanger bleek te zijn! Ik duim voor je, succes! Liefs
Ik hoorde laatst dat bandenpijn vooral voorkomt bij vrouwen die fanatiek sporten, en dus sterk ontwikkelde buikspieren hebben. Maar inderdaad pas als de buik gaat groeien. Lijkt me nog een beetje vroeg dus.
irene buiten het feit dat ik denk dat je niet zwanger bent want nu al bandenpijn is iets te vroeg. maar wat de reacties hierboven zeggen dat je het pas kan voelen als je buik groeit is complete onzin! Bandenpijn kan ook ontstaan doordat je baarmoeder al direct een andere positie ingaat nemen en daardoor kunnen de banden geirriteerd raken. wat je wel degelijk kunt voelen. bij de meesten is dit al rond week 7 merkbaar, nou dan is er vaak nog geen buik te zien.
bandenpijn is inderdaad iets dat hoort bij een zwangerschap. dit kan op zich al heel vroeg optreden, maar als je zwanger zou zijn denk ik niet dat het bandenpijn is. of je zwanger bent kan niemand zeggen natuurlijk, daarvoor zul je even je nod moeten afwachten er er eens een testje tegen aan moeten gooien. voorspellingen aan de hand van symptonen blijft raden tenslotte.........
Bandenpijn en het gevoel dat je ongesteld gaat worden doordat je baarmoeder zakt kunnen een beetje op elkaar lijken. Echte bandenpijn krijg je idd later. Irene hoelang ben je gestopt met de pil, als ik vragen mag? irisje
Irisje ik ben al een jaar van de pil af. Ik ben ook al zwanger geweest maar helaas een MK gehad in november vorig jaar. Ben nog niet ongi geworden vandaag en voel me ook niet alsof ik het ga worden maar durf niet te testen!
Spannend voor je hoor! Gewoon testen niets engs aan. Hoef je je ook niet meer zo zenuwachtig te maken. Heel veel succes en ik hoop het voor je hoor! irisje
Nou ik heb net getest...........en had een heeeel licht streepje! Ik heb het niet met (de eerste) ochtendurine gedaan. Ik had al veel water gedronken en koffie, kan dit van invloed zijn op de lichtheid van het streepje? Oh ik kan het niet geloven hoor!
Heerlijk toch meis! Voorzichtig proficiat! Probeer het over een paar dagen nog eens! Suc6! Groetjes Marjo
Bandenpijn komt echt niet pas vanaf 20 weken opzetten. Op het moment dat je zwanger bent gaat alles groeien en kan je rond de 6 weken al last krijgen van bandenpijn door het oprekken van je baarmoeder.