Zojuist heb ik mij, in overleg met de lactatiekundige, aangemeld voor het moedermelknetwerk. Ik verwacht eind mei/begin juni mijn 2e kindje. Ik heb mijn eerste kind 7 maanden gevoed en had zo'n giga-productie dat ik met pijn in mijn hart liters borstvoeding door de gootsteen heb moeten spoelen. Mijn zoon groeide zo goed op mijn voeding (hij woog 12,5 kilo op z'n eerste verjaardag) dat ik mij daarom voorgenomen heb om me dit keer aan te melden als donor. Ben benieuwd of er een match gevonden kan worden! Heeft iemand ervaring met het moedermelknetwerk?
Ik heb geen ervaring, hier in België bestaat zoiets helaas niet. Maar ik wil even zeggen dat ik het super vind dat je dat wil doen! Als het hier zou bestaan, zou ik het ook direct doen met alle plezier. Ook al heb ik niet echt een overproductie, ik zou gerust willen kolven om andere mama's te helpen.
Wat goed zeg! Ik heb wel eens van het woord gehoord, maar me er nog nooit in verdiept. Ken ook niemand die het doet of heeft gedaan. Bij wie komt de melk dan terecht? Mensen die niet zelf kunnen voeden of mensen die door een ziekte ofzo niet zelf mogen voeden? Ik vind het echt een nobele daad van je!
Ik heb mij dus via de "officiele weg" aangemeld, maar mijn lactatiekundige houdt ook ogen en oren open om te achterhalen of er iemand in mijn omgeving is die op zoek is naar een moedermelkdonor. Dan wordt het dus meer een persoonlijke "buddy", om het zo maar te zeggen. De redenen dat iemand op zoek is naar een donor kan verschillen. Het gebeurt vaak voor premature babietjes, voor wie moedermelk zo belangrijk is, maar waarvan de moeder zelf nog geen borstvoeding aanmaakt. Of een moeder wil haar kind graag moedermelk geven, maar heeft zelf niet voldoende voeding. Maar volgens de lactatiekundige wordt het ook wel gebruikt voor kankerpatienten, voor wie moedermelk heel erg doeltreffend blijkt om aan te sterken . Had daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar vind ik dat eigenlijk ook een mooi doel!
super hoor!!! als ik goede productie had en makkelijk kon kolven zou ik het ook overwegen!!!! Super goed van je! het is ZOOOO belangrijk! zeker voor zieke en premature kindjes! Ik ben bezig met relactatie en ze krijgt bij elke voeding dus wat moedermelk binnen, dat doet me al zoveel goed! En zeker als kindjes het extra hard nodig hebben!
ik vind het super goed dat je dit wilt doen!! ik weet idd dat het kankerpatienten ook kan helpen, dat jayden net geboren was kreeg de vader van een vriend kanker, het was uitgezaaid en eienlijk niet meer te redden, toch chemo om te rekken en toen heb ik ook een paar keer een bekertje gebracht (als ik overhad) het geeft wat meer energie na de chemo wat toch heel ingrijpend is voor het lichaam. ik wist alleen niet dat er een heel netwerk voor bestond, toch maar s kijken of ik deze keer kan zorgen voor een grotere melkoverschot.
Super goed van je! Helaas ben ik zelf zo'n moeder die door medicijnen (die trouwens wel mogen met bv!) te weinig productie heb, weet dus hoe frustrerend het kan zijn en dat het fijn is dat er behalve kv bijgeven nu nog een andere oplossing is. Echt fijn om te horen dat er mensen zijn die hun bv met andere willen delen!
Wat goed van je zeg!! Ik hoop dat ze iemand voor je kunnen vinden die superblij is met jullie melk! Ik heb zelf geen ervaring met het moedermelknetwerk, maar ik heb wel een keer toen Milan nog klein was een lading moedermelk uit de vriezer gegeven aan een moeder van een te vroeg geboren kindje. Ze kon zelf in 't begin nog niet genoeg kolven en het kindje had ook niet genoeg kracht om zelf uit de borst te drinken.
Bestaat in België ook hoor! Toen ik in 2007 beviel van mijn eerste (prematuurtje), kon ik al terugvallen op de melkbank van het ziekenhuis. En inmiddels is het, van oorsprong NL'se, Moedermelk Netwerk uitgebreid naar Vlaanderen! Momenteel is men o.a. op zoek naar donoren uit de omgeving Antwerpen/Brussel en regio Gent. Concreet vraagt men diepvriesvoorraden, of donaties van moeders die dagelijks min. 200ml over hebben. Interesse? Mailtje sturen naar info@moedermelknetwerk.nl
Oh, meen je dat? DAt wist ik helemaal niet en heb het zelfs toen ik pas bevallen was aan m'n vroedvrouw gezegd dat ik dat zou doen als er in België iets voor bestond!
Ik heb toevallig net de bloedtest gehad en die was goed, ik heb namelijk ruim 12 liter in de vriezer liggen, die ik dus zeer binnenkort ga doneren. Ik heb net de ontvanger gemaild om een afspraak te maken.
Super zeg TS! Hulde. Ik vind het geweldig, maar hier zal het niet lukken. Ik heb zo'n enorme hekel aan het kolven. Het gaat prima, dat is het niet, maar ik vind het echt verschrikkelijk. Een flinke voorraad heb ik dus niet, want ik kolf alleen als het nodig is (dus als hij elders afgekolfde melk krijgt, kolf ik) Ik vind het dan ook echt geweldig dat je in dit stadium al de keuze maakt hiervoor te gaan.