Ik heb er nu al zin in!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik ben nu ongeveer 13 weken zwanger van de 2e, en ik wil bij deze baby helemaal voor de borstvoeding gaan.

bij mn eerste kindje is dit niet helemaal gelukt, mede doordat ik zelf er geen vertrouwen in had dat mijn kindje genoeg dronk ( te laag geboorte gewicht) en ik ook geen goede andere adviezen heb gekregen van de kraamzorg. Wel heb ik 4 weken fulltime gekolfd.

Maar nu bij deze zwangerschap wil ik helemaal voor de volle 100% gaan voor volledige borstvoeding en dit wil ik zo lang mogelijk proberen vol te houden. Ik zit nu heerlijk op borstvoeding.com te lezen en ik krijg er dus echt al weer helemaal zin in en zo'n gelukzalig gevoel van binnen haha.

khep de hele zwangerschap nog voor me, maar wou even mijn vreugde delen haha! ik heb er dus echt zin in!

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    goedzo, dat is de juiste instelling!!

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavansimone, ja een goede instelling is al weer een goed begin lijkt me :) ik snap ook wel dat het heus niet rozengeur en manenschijn zal zijn maar toch heb ik er veel zin in:)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat klinkt goed! Fijn dat je er nu zo positief tegenaan kijkt, dat maakt 't al een stuk makkelijker!

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    toen ik zwanger was had ik mezelf voorgenomen dat ik ook borstvoeding wilde geven. Ik wilde het echt heel graag!
    een goed begin is het halve werk! en dat is echt zo!
    doordat ik zo gemotiveerd was/ben is het me gelukt en nu geef ik mijn meisje van 10 maanden nog steeds 5 voedingen per dag.:D
    ik vind het een heerlijk momentje van ons tweeën en het is zo gemakkelijk. hop shirt omhoog bh naar beneden en drinken maar, waar je ook bent.

ik hoop dat het bij jou ook allemaal lekker gaat lopen, je hebt in ieder geval nog wel even lekker de tijd om er weer een beetje in te komen!
    en hou die positiviteit vast!

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames thnx voor jullie lieve berichtjes :D

bij de eerste dacht ik komt allemaal wel goed, maar toen wist ik er dus eigenlijk niet veel vanaf, en ben ik snel gestopt omdat ik dacht dat er geen andere mogelijkheid meer was

maar nu weet ik dat je zo veel dingen nog kunt proberen, lactatiekundige en noem maar op en ik had ook zo'n spijt later dat ik het niet langer had volgehouden daarom wil ik er nu helemaal voor gaan :D

nou dames, thnx :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Bij mijn eerste had ik het ook te snel opgegeven, door slechte adviezen en doordat ik zelf niet genoeg wist. Bij de tweede had ik er ook zo'n zin in en die voed ik nu bijna 17 maanden. Het begin was weer heftig, maar zeker de moeite waard!

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat goed van je! Geniet van dat gevoel.
    Een goede instelling is zeker wel nodig, zeker als het niet allemaal vanzelf gaat.
    Hier was het begin ook heel erg moeilijk maar in mijn zwangerschap zei ik al, ik ga koste wat kost BV geven. En dat is gelukt, en wat is het genieten!

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Suus dat had ik dus ook bij de 1e gewoon te snel opgegeven en later daar heel veel spijt van gehad, zeker doordat hij KMA heeft en het sinds hij kunstvoeding kreeg alleen maar slechter ging met eten slapen en alles eigenlijk, maarja toen kon ik al niet meer terug..

maar nu gaan we er dus voor de volle 100% voor. wel ben ik bang dat ik weer zulke pijnlijke tepels zal hebben, omdat mntepels heel vlak zijn heb ik het idee dat ze de buitenwereld niet echt gewend zijn haha en dus heel gevoelig zijn.

maar goed, dat zullen we dan wel weer zien, maar dat is wat ik me herinnerde van bij de eerste.

@duchess goed dat je doorgezet hebt en nu nog steeds lekker bv geeft :D

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook extreem vlakke tepels maar juist niet gevoelig, dus daar komt het niet door hoor. ;)
    Ik las laatst hier trouwens iets om je tepels wat naar buiten te brengen, de niplette ofzo? Misschien is dat wat voor je?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Hier ook heel vlakke tepels en tijdens de zwangerschap waren ze ook super gevoelig, zelfs een douchestraaltje deed al zeer. Tijdens de borstvoeding nooit last van gehad!

12. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    mijn tepels deden ook zeer tijdens de zwangerschap, er naar kijken was al gevoelig. toen ik begon met de bv deed het zoiezo zeer, na een week waren mijn tepels gewend en deed alleen het begin zeer (toeschietreflex) en na een maand of 2 deed niks meer zeer.
    je tepels moeten er ook erg aan wennen en dat heeft tijd nodig.

na een anderhalve week of twee begon het weer continu zeer te doen tijdens het voeden (ik voedde in mijn kraamtijd vooral liggend in bed, omdat ik last had van de hechtibgen) en na die periode ging ik gewoon rechtop zittend voeden waardoor achteraf bleek dat ik niet goed aanlegde.
    daardoor de pijn.
    op het cb moest ik het voordoen en ze lieten zien wat er mis ging, daarna opnieuw op de goede manier aanleggen en het was meteen beter.

mijn vriendin heeft ook vlakke tepels en bij aar lukte het met behulp van een tepelhoedje

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik had er tijdens mijn zwangerschap ook al zo'n zin in. Toen zoonlief geboren werd hebben we veel tegenslagen moeten overwinnen, onder andere vroeggeboorte, spruw, 4x een week ziekenhuisopname en snel teruglopende productie. Ondanks dat voed ik hem nog steeds volledig zelf en dat hoop ik nog heeeeeel lang te doen. Mede omdat ik er helemaal mijn zinnen op had gezet is het gelukt om door te zetten tijdens de moeilijke momenten. :D

14. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    echt fijn dat je nog hebt volgehouden! ga zo door!:D

15. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @duchess niplett wat is dat voor iets weet je dat? ik denk dat dat misschien wel handig zou zijn, zeker als je je kindje wil aanleggen, want als je tepel er niet uit komt voor het voeden, heeft je kindje ook niet echt een mikpunt lijkt me?

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Het is ook heerlijk, ik doe het nu voor de derde (en laatste...) keer. Het blijft genieten. Ik hoop dat ze het lang wil blijven doen, mijn vorige dochter wilde na 10 maanden stoppen, maar omdat het de laatste keer is hoop ik heel lang door te gaan deze keer!

Geniet van je zwangerschap en straks van het voeden, het lukt je vast met deze instelling!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goede instelling; dat gaat jou helemaal lukken meid!

En als het niet gaat; trek je hier of elders gewoon aan de bel!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, ik word helemaal weer enthousiast van je :D

Maar klopt dat een positieve instelling het halve werk is!
    Er is onderzoek naar gedaan en vrouwen stoppen vooral vanwege te weinig zelfvertrouwen rondom de BV (kan ik dit wel, heb ik wel genoeg voeding, kan ik dit wel volhouden, enz), en vanwege te weinig kennis, (waardoor je bij de eerste de beste tegenslag stopt).
    Jammer dus dat je in NL zo ontzettend zelf op zoek naar info moet en er niet gewoon een soort zwangerschapscursus is waar een aantal basale dingen verteld worden, (zou wat mij betreft mogen gaan over BV, KV, en de eerste maanden met je kindje, bijv).

Maar goed, zorg iid voor goeie info en een nummer van een lactatiekundige bij de hand (de praktijk wijst helaas uit dat een groot deel van de vrouwen dat echt nodig heeft).
    Succes alvast! :)

19. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Borstvoeding geven, kun je in je hele leven, maar een specifieke periode doen. Dat is wel zooo bijzonder! Ik geef mijn tweede zoon nu al 22 maanden de borst en weet dat dit de laatste keer is dat ik het zal kunnen. Dus geniet ik van iedere voeding. Hopelijk ga jij dat strakjes ook doen!

20. fafje

fafje Niet meer actief

goed hoor!! en gefeliciteerd met je zwangerschap!! weet zeker als je je goed laat informeren en veel inleest je al met zo'n vertrouwen in gaat dat het alleen maar zal slagen....
    Ookal loopt het mss (weer) niet gelijk goed (gaan we niet vanuit natuurlijk), dan weet je in elk geval wat je kan verwahcten allemaal en of hoe je het moet oplossen!

succes heh, duurt nog ff, maartoch hihi :D

Deel Deze Pagina