de matras van het prenatal campingbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisa333, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    Hallo meiden,

wij gaan binnenkort met onze baby van 6 maanden voor 2 weken in een stacaravan op vakantie naar Italie.
    Nu willen we het campingbedje meenemen, maar we vinden de matras zo raar, in drie delen en je krijgt er altijd kuilen in.
    Volgens ons ligt dat nooit lekker voor onze kleine spruit
    Ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren of ligt dit aan ons??

Hebben jullie verder nog tips voor onze eerste vakantie met ons drietjes ? we gaan de reis in 2 dagen doen, zodat onze dochter niet zo lang in de maxicosi hoeft te zitten.

Alle tips zijn welkom

Bedankt!

Groetjes Lisa

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk in één nacht zoveel mogelijk doen. Vast moeten ziten is voor een baby van 6 maanden heel onnatuurlijk omdat ze juist graag willen bewegen (rollen, tijgeren etc) Als je dat tijdens de slaap doet, hebben ze er veel minder last van. Dat een keertje een lange tijd in de maxicosi zitten is helemaal niet erg. Veel minder vervelend dan twee dagen af en aan moeten zitten.

Wij hebben een dik matras gekocht voor het bedje en dat deelt in twee of drie stukken (geen idee, lang geleden gebruikt) en zowel zoon als dochter hebben daar nooit last van gehad. Feitelijk hebben ze maar één deel nodig om echt lekker op te liggen ;)

Mijn tips:
    - rij 's nachts en probeer zo ver mogelijk te komen en doe de dag daarna het rustig aan en kom aan op bestemming.
    - indien flesvoeding: neem een thermosfles mee met gekookt water (dan kun je op elk moment langs de weg een fles maken)
    - neem pedaalemmerzakjes mee (handig voor luiers, afdekken van voedingen, vuilnis etc etc)
    - neem niet teveel luiers en potjes e.d. mee... dat hebben ze daar allemaal
    - neem wel extra spenen mee... de spenen zijn vaak anders in het buitenland.
    - koop een muskietennet (is veel effectiever dan alleen in smeren)
    - koop een sack 'n seat (draagbare kinderstoel: super handig)
    - pas je aan het ritme in Italie

en relax.. laat los en geniet!

Veel plezier op vakantie!

Wij gaan eind augustus naar Italie! Heerlijk!!! Echt al erg veel zin in

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Vond ik ook, we hadden net een nieuwe matras voor haar ledikant gekocht en heb oude matras mee genomen op vakantie. Voor 1 of 2 nachtjes lijkt het mij niet erg maar 2 weken op zo'n raar matras vond ik niks. En een matras van een ledikant neemt ook weer niet zoveel ruimte in beslag. Gewoon je koffers er boven op ofzo.

Wij zijn ook naar italie geweest en is goed bevallen. Zolang ze sliep bleven we rijden en als ze wakker werd gingen we ergens stoppen en even lekker eten. Mijn dochter liep toen al dus liet haar dan even flink lopen. Misschien met jou kindje ook even lekker spelen.kunnen ze hun energie even kwijt.

Hele fijne vakantie!!! Lekker genieten, ook van het lekkere weer

Deel Deze Pagina