buikkrampen, net weeën

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MoederK, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

ik ben nu 10,5 weken zwanger..
    Gisteravond was ik op de bank in slaap gevallen en 's nachts werd ik wakker met een ontzettend rot gevoel in mijn maag.
    Heb al de hele zwangerschap ook last van erge misselijkheid en soms overgeven maar dit voelde heel anders.
    Zat echt te kreunen van de pijn en snel te ademen.
    Liep naar boven en ging in bed liggen maar bleef zo erg.
    Man werd er wakker van en erg bezorgd. Opeens moest ik overgeven, voor mijn gevoel puur door de pijn..

Kwam alleen maar water met gal uit maar vloog er echt uit. (helaas stond emmer niet naast mijn bed ;))

Daarna kreeg ik opeens krampen in mijn buik, alleen dan zo erg dat het precies voelde alsof ik weeën had. Zo intens en kwam ook aanzetten en zakte weer weg... En dat dus vaker....
    Had zo'n pijn dat ik dus ook niet stil kon zijn, maakte helaas mijn dochtertje wakker.. :(

Kreeg daarna wel een paar keer flinke en hele dunne diarree op het toilet. Ben ook ng op de badkamer op de grond gaan liggen omdat ik me geen houding wist.

Aangezien ik pas 10 weken zwanger ben, kan ik er vanuit gaan dat het gewoon een soort buikgriep (iets verkeerds gegeten?) was?

Ik neem aan dat het toch geen weeën kunnen zijn?

Ik heb alleen wel vaker buikkrampen gehad maar nog nooit zo erg als vannacht...

Uiteindelijk nog wel 3 uurtjes geslapen en nu voel ik me zwak en raar gevoel in mijn buik (logisch na zoveel krampen) maar niet meer zoals vannacht.

Mijn man had de ha.post gebeld en die zeiden dat ik eerst contact op moest nemen met de vk. Aangezien ik op dat moment die diarree kreeg heb ik dat gelaten omdat ik niet meer durfde..:)

Misschien dat iemand dit herkent?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ging het na de diarree ook over? Zo ja; dan denk ik dat je inderdaad een buikgriep hebt gehad of iets verkeerd hebt gegeten, mogelijk dat je darmen (en maag) door de zwangerschap daar ook nóg prikkelbaarder op reageerden dan normaal en dat je daardoor dus zulke erge krampen had. Ik zou de vk wel inlichten, overigens, voor de zekerheid.

En beterschap natuurlijk!!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou even opschrijven wat je daarvoor allemaal hebt gegeten. Mocht het nog eens voorkomen, dan kun je het weer opschrijven en kun je zien of het bij hetzelfde voedsel gebeurde. Het klinkt inderdaad als een heftig virusje of voedselvergiftiging. Tijdens je zwangerschap kan dat gemakkelijk overslaan op je BM, maar het kan ook gewoon met een soort golvende beweging krampen opwekken.

Hopelijk heb je er geen last mee van, maar ik zou het idd wel even bij de VK doorgeven. Ze kan je vast geruststellen!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb sinds een week ongeveer 2x per dag flink kramp en dan moet ik ook meteen naar de wc, het zijn echt heel heftige krampen en gaan ook niet over als ik niet even naar de wc ga. spugen moet ik sowieso regelmatig de laatste weken, dus dat is niet iets bijzonders.
    ik wijt het aan het verplaatsen van mn darmen om plaats te maken voor de kleine uk en je baarmoeder...
    gaat vast weer over (hoop ik)

ik hoop dat het bij jou iets eenmaligs was, want zoals jij het beschrijft is het echt niet fijn, vaker hier last van te hebben!
    sterkte!

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Bedankt dames voor jullie reacties!

Het leek inderdaad na de diarree wel wat af te zwakken maar ging daarna toch nog een tijdje door terwijl ik niet meer naar de wc moest..

Zal toch wel iets verkeerds gegeten hebben maar ben gewoon geschrokken van de enorme pijn die hierbij kwam kijken...

Ik eet bijna niets per dag dus denk dat ik de boosdoener dan wel weet aangezien ik dat 's avonds nog wel een beetje heb kunnen eten.

Hoop dat het niet meer voorkomt..

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier regelmatig krampen waardoor er dan harde buiken komen en na enkele bezoekjes ad wc is het over.

Deel Deze Pagina