ik hou het bijna niet vol...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door toet, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik werk in een winkel en werk zo 32 uur per week,nu hebben we net een nieuwe baas,dus ook nieuwe regels,zo moeten we s'ochtends koffie drinken in de winkel,en dus niet even lekker meer zitten achter,de lunch is maar een half uur,en s'middags heb je maar 10 min pauze...dus over de gehele dag zit ik maar 40 min,en ik merk dat ik einde van de dag zo moe bent,dat is nergens meer puf voor hebt...ik ga vroeg naar me bed,maar ik sta moe op,en zie als een berg tegen de werk dag op.Ik ken me nieuwe baas ook bijna nog niet en vind het ook vervelend om gelijk te gaan zeuern dat ik het op zo manier niet vol houd,of zal ik het eerst met me vk over hebben...?

Groetjes

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je zwanger bent, heb je recht op een uur meer pauze! Verder raad ik je aan: mocht het niet meer gaan, dan moet je dit aangeven. Ze moeten dan aangepast werk voor je zoeken. Lukt dat niet, dan moet je minder gaan werken. Sterkte!!

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik zou gewoon eerst zelf aangeven dat het je veel energie kost en vragen of het misschien mogelijk is om in je pauzes te gaan zitten ipv in de winkel. is ook raar trouwens want pauze is pauze dus dan mag je volgens mij doen wat je wilt.
    Als het niet lukt zou ik je vk inschakelen.
    Vervelend zeg zo'n situatie. Kun je in de winkel niet ook een stoel krijgen? Of wat aangepaste werkzaamheden doen die je zittend kunt uitvoeren?

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik weet hoe lastig zo'n situatie is. Werk zelf ook in een winkel (32 uur) en vind dat behoorlijk zwaar. In principe heb ik maar een half uur pauze per dag.

Vanaf het begin van m'n zwangerschap heb ik om een stoel achter de kassa gevraagd. Een aantal collega's hadden daar wel bezwaar tegen maar gelukkig vond m'n baas het goed. Het is heel prettig om af en toe gewoon even te kunnen zitten.

Maar toch vond ik 8 uur op een dag werken (waarvan het meeste toch staand) te zwaar worden. Heb toen al m'n moed bij elkaar geraapt en een gesprek gehad met m'n baas. We hebben nu afgesproken dat ik vanaf 1 oktober minder ga werken. Van 11.00-16.00 ipv 9.30-17.30. Heb gewoon heel duidelijk gezegd dat ik het anders niet ga volhouden tot m'n verlof.

Denk dus dat je er toch over moet gaan praten met je nieuwe baas. En daar hoef je echt niet eerst voor naar je vk. Als je het moeilijk vindt om een gesprek aan te vragen kun je het ook in een brief schrijven en die aan hem geven. Succes en denk aan je eigen lichaam!

Deel Deze Pagina