Ik kan de zwangerschap en bevalling niet van me af zetten!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bo20, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi meiden!

Mijn bevalling én de zwangerschap is nu al meer dan drie maanden geleden maar toch kan ik het niet uit m'n hoofd zetten. Natuurlijk is de nieuwe fase met onze geweldige dochter Chloé schitterend, maar toch zou ik op sommige momenten wel weer lekker zwanger willen zijn. Wij waren als één van de eersten zwanger in onze vriendengroep en inmiddels zijn er een aantal zwangere vriendinnen bijgekomen. Als ik ze zie krijg ik zo'n ontzettend sentimenteel gevoel.. soms zelfs tranen in mijn ogen. Dan wil ik weer zó graag zwanger zijn..

Heel gek allemaal, ik kan het niet van me afzetten en zou zó (wanneer ik de realiteit even achterwege laat) weer een tweede willen. Helaas denkt mijn partner er heel anders over. Het liefst ziet hij over 5 à 6 jaar wel verder.. ik weet niet of ik zo lang kan wachten! Of is dit gewoon iets wat er bij hoort?

2. Marlous

Marlous Niet meer actief

Hier kan ik me nou echt niks bij voorstellen, ben blij van dat zwanger-gedoe af te zijn en voel me eindelijk weer mezelf! Wat gek dat we zo verschillend kunnen zijn....

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha, maar goed dat mensen verschillend zijn. Ik heb zelf ook het idee dat het komt omdat wij tijdens mijn zwangerschap verhuisd zijn en ik hierdoor t/m 36 weken nog heb staan klussen. Ik heb na mijn idee lang niet genoeg genoten van mijn zwangerschap.. want met 37 weken was ze er al! ..

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nee hoor, Bo. Dat gevoel kan best blijven. Hier leeft het ook - wil graag nog eens zwanger zijn, hoe fijn ik het ook vind met onze zoon. Had een topzwangerschap en genoot er erg van.

Die tranen en gevoeligheid schijnen bij een bevallen mama te horen, zeggen ze. Gaat niet meer weg :rolleyes: ;)

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik herken het wel hoor. Het was zo`n bijzondere tijd. Ik had dan ook een super zwangerschap (op de vroegtijdige weeen na) En vond het heerlijk die groeiende buik !

Zwanger zijn zou ik best alweer willen, maar een 2e kindje daar moet ik voorlopig nog niet aan denken ;)

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Het zwanger zijn e.d mis ik niet, ik mis wel de bijzondere tijd die het geweest is maar dat hoort nu bij een mooie herinnering!

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je gevoel is volgens mij heel normaal hoor. Ik heb het ook gehad. Na een aantal maanden was het over en vond ik het fijn om mijn eigen lichaam weer terug te hebben en te genieten van onze dochter.

Tja en na een jaar begon het weer te kriebelen en zijn we bezig voor een tweede.....!

Pim

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook heel herkenbaar...ik zou de laatste 3 weken en de bevalling niet over willen doen maar ik zou graag weer zwanger zijn...ik vondt het echt heerlijk, genoot echt vollop van mijn buik en voelde me toppie. maar goed...een tweede kindje..nog maar even niet...:)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel erg herkenbaar! Ik zou het zo nog een keer wiilen beleven, het liefst nog een keer met Eva, maar dat gaat niet ;).
    Wij gaan wel meteen voor een 2e kindje, al zal dat hoogstwaarschijnlijk niet dit jaar lukken (hopelijk volgend jaar dan wel), maar je weet maar nooit.

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wel fijn dat je terugdenkt aan een prettige zwangerschap. Ik denk dat het wel goed komt.

Sterkte meis.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik herken dat gevoel ook, en voila ik heb er inmiddels 5! :) Ik heb het nu soms nog hoor dat gevoel , maarre voorlopig ff niet hoor :)

12. ik heb het ok word nou wat minder maar denk vaak nog terug en mis het soms echt wel
    ik begin het nou steets meer van me af te zeten.
    ik heb ok wel even gedacht och dierekt een 2 maar heb altijd gezegt dat ik dat niet wil
    en gelukig denk ik nu niet meer dierekt een 2 ik wil goed genieten van mijn zoon
    en dat ik niet door een zwangerschap de mooiste momenten mis wat hij alemaal ontwikend in de komde jaren
    zo heb ik me er een beetje van af kune zeten maar sochtens is er de vk praktijk op tv en als ik dat dan zie moet ik wel een traantje laten van oo wat mis ik dat en wat gaat het tog snel.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind dat heel normaal hoor. Het is toch ook super bijzonder om zwanger te zijn! Het duurt maar 9 maanden, stel dan je 5 keer zwanger bent geweest, dan is dat maar heel weinig in verhouding tot je hele leven! (en 5 keer zwanger is best veel ;))

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje, ik heb dat ook, ik mis heeeeeeeeeeel erg het zwanger zijn, ik voelde me zo bijzonder!
    Ik ben stiekem een beetje jaloers op zwangere vriendinnen... Ik geniet ook van me ventje en vind het leven zo best zwaar :|
    En heb ook een hele zware bevalling gehad, maar toch ben ik echt niet afgekickt !
    Ik zal alleen niet te snel weer zwanger willen zijn !
    Ik hoop dat ik nog 2 jaartjes kan wachten haha ;)
    Dan ben je echt uit het "baby-verhaal" en des te leuker is het dan weer om zwanger te zijn!

-x-x-x-

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben! Het is idd waar wat jullie zeggen en dat is ook wat wij gaan doen: nog even een paar jaar wachten totdat Chloé er écht begrip van heeft dat ze een broertje of zusje er bij krijgt.. Misschien hoort dt nog gewoon bij het ontzwangeren..

16. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik kan je de hand schudden...had/heb niks met dat hele zwanger zijn. Ben heel blij dat Zoë er is en een broertje of zusje komt er ook wel als het aan mij ligt. Maar als we dat zwanger zijn konden overslaan dan zou ik ervoor tekenen.

Deel Deze Pagina