Infectie door vreemde toiletbril?

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Aug 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Niemand lijkt zich hier te schamen voor z'n vragen, dus ik gooi er ook eentje tegenaan die ik aan niemand "in real life" durf stellen.

Ik sukkel af en toe met vaginale ontstekingen en schimmels, en die zijn uiteraard niet zo leuk als je zwanger wil worden. Voor m'n werk reis ik heel veel en ik kom dus ook terecht op (vaak smerige) buitenlandse toiletten. Je wil niet weten wat ik al allemaal heb aangetroffen :cry: Ik las onlangs dat de brillen van dit soort toiletten een grote bron van bacteriën kunnen zijn.

Wat doen jullie op vreemde wc's? Inhouden tot je op de hotelkamer bent? In een bosje gaan plassen? Of rechtstaand plassen zoals de mannen (kan blijkbaar zonder problemen mits wat oefening)? Of misschien zweven boven de pot?

Ben benieuwd naar jullie plas-strategieën.

2. Niet meer actief

Ik plas steeds al rechtstaand op een vreemd toilet, zoals de mannen. Dus echt voor de pot gaan staan... niet er over hangen. Je kan daar een plastuit voor gebruiken, maar zonder lukt het ook mits wat oefening.

Nou moet ik zeggen dat ik nooit op echt vieze toiletten kom, behalve in de zomer op strand bijvoorbeeld. Wat je dan in Italië of Spanje tegenkomt :confused: :confused: :confused:

Rechtstaand plassen is keimakkelijk, gewoon rokje opzij, slipje (of badpak) opzij, v teken maken op de venusheuvel en daarmee gericht plassen. Heb voordien wel een paar keer in de douche geoefend, maar nu lukt het me prima zonder knoeien.

Hangen boven het toilet doe ik in noodgevallen om te poepen, maar dat probeer ik toch in te houden tot ik in het hotel ben.

Sommige vrouwen hangen ook om te plassen, en het is dankzij deze meiden dat de toiletbrillen steeds zo nat zijn. :evil:

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Haha altijd lastig idd, die vreemde wc-potten ;)
    Als het echt van die ontzettend gore wc's zijn met tal van druppels en haren etc blijf ik erboven hangen.
    Op wc's in restaurants enzo die opzich wel goed verzorgd zijn maar natuurlijk wel gebruikt worden door veel mensen veeg ik de bril vaak schoon met een papiertje. Want door m'n rug hou ik het niet zo goed vol om te hangen als het niet per se hoeft.
    (en ik probeer dan maar niet te denken aan de bacterien die ondanks het vegen achter kunnen blijven :()

4. Niet meer actief

Haha, wat een leuke onderwerpen hier de laatste dagen :)

Vroeger ging ik hangen, maar dat is echt vermoeiend in je benen en je krijgt er ook de laatste druppels lastig mee uitgeperst, wat dan weer aanleiding kan geven tot blaasontstekingen.

Nu ga ik gewoon staan met een plastuit, net zoals de mannen (zálige uitvinding!). Het moet ook werken zonder tuit, gewoon met je vingers om te richten, maar dat ga ik toch eerst maar eens even uitproberen onder de douche :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik hang er wel eens boven (zonder te knoeien hoor) maar dat is eigenlijk niet heel goed want je ontspant niet goed en daardoor kun je niet helemaal leeg plassen, met gevaar op een blaasonsteking.
    Je hebt tegenwoordig ook van die hygienische doekjes mischien kun je die van te voren ff over de bril halen ?
    En met een plastuitje kun je overal plassen is alleen ff wennen in het begin.

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Als ik dan echt moet...dan leg ik de wc bril overdreven vol met wc papier...en dan nog zoveel mogelijk hangen...

In jou geval lijkt het me niet onverstandig om een plastuit aan te schaffen meis, als je vaak op dat soort wc's komt...

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Maar waar bewaren jullie zo'n gebruikt tuitje dan? Gewoon in een zakje weer je tasje in ofzo? :(

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Caithlin meestal staat er op de wc wel een prullebak (voor maandverband e.d.) daar zou ik hem laten. En volgens mij heb ik ook wel biologische afbreekbare tuitjes gezien die door de plee kunnen.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ohhhhh... ik dacht dat je gewoon 1 tuitje had die je constant weer opnieuw gebruikte!!
    Vond het al zo onhygienisch :( (maar idd weet ik dat er prullebakjes zijn in de wc ;))

10. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi

ik zou idd van die doekjes aan schaffen.. hangen lukt me niet hoor.. gewoon doekje of wcbril met papier vol leggen.. maar als vrouw zijnde zijn wc's ook niet altijd prettig... in praag bv.. super mooie stad hoor.. maar bij een bekende kiptent waar je meer van verwacht :confused: ..ranzig!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    De wc bril is over het algemeen het meest hygienische plekje van het toilet!!!! Zou me meer zorgen maken over de deurklink.

Die plastuiten heb ik overigens ook meegenomen op vakantie, want voor eht geval dat ik echt nodig zou moeten, dan ben ik niet altijd afhankelijk van een toilet. En ik had van die reinigingsdoekjes meegenomen. Gelukkig langs de snelweg alleen maar "schone" wc's tegengekomen.

En een schimmelinfectie komt niet door "besmetting" via een toiletbril maar door het feit dat je een teveel aan schimmels hebt in je vagina (ervaringsdeskundige :D ). En het kan te maken hebben met bepaald eten, met medicijngebruik (ik krijg het altijd als ik antibiota heb gehad, ivm het de afbraak van bacterien die ervoor zorgen dat de schimmeltjes onder controle blijven normaal gesproken), en met verminderde weerstand. Pas op met hoe je je afveegt na het poepen, want dat schijnt bij velen een oorzaak te zijn.

In Nepal had ik voor 4 dagen geen keus, ik moest gehurkt boven een gat. En die techniek is soms best wel handig voor in de bosjes... want dan is het handig als je niet over je schoenen plast hahahahaha. Nee, maar plastuit lijkt me handiger. (nog ongebruikt in de doos hier)

Groetjes Daphne

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ik hang altijd boven de wcpot.....no way dat ik ga zitten op een wc waar allemaal vreemden opzitten....jek!!!

13. Fatna

Fatna Actief lid

Aug 23, 2005
    168
    0
    0
    ik heb altijd en pakje vochtig toilet papier (van edet of page) op zak zodat ik mezelf altijd kan verfrissen na een boodschap op een vreemde toilet maar je kan er ook de wc bril altijd even mee af doen!!!

het is in ieder geval WAT frisser dan daarvoor

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Als ik op een gore WC stuit dan ga ik liever in de bosjes en dat doe ik dan ook. Als ik niet anders kan dan doe ik in beiden handen WC papier en ga hangen tussen de muren. haha ziet er niet uit maargoed.
    En wat iemand zei over de deurklinkt klopt. Voordat mensen hun handen wassen raken ze wel massaal de deurklink aan. dus die raak ik alleen maar met een wcpapiertje aan.

15. Niet meer actief

Meer hangers dan staanders dus... en het is nog zo makkelijk! :)

16. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik had laatst ook een schimmelinfectie.
    Ik schaamde me dood bij de huisarts.
    Maar toen hij vertelde dat het gewoon door het warme weer gekomen was.
    Was toch weer een opluchting :)

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik moet eerlijk gezegd echt lachen bij het idee dat ik het staand zou doen. Ik zie mezelf al samen met mijn vriend tegen een boom aan piesen hahaha.

Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar die tuitjes. waar koop je die?

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

tuitjes had ik bij de drogist gekocht.

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ben ook niet zo'n liefhebber van vieze wc's maar als je al een of andere infectie oploopt van een toilet(bril) is het doordat je in aanraking bent gekomen met een restje (P) van dees of gene...niet omdat het toilet er smerig uitziet of wat dan ook maar de bacteriën zelf zitten dus echt in de P van een ander wat nog wel eens kan achter blijven....

ook ik gooi eerst kilo's toiletpapier over de bril heen, maar dat heeft dus (maakt me geen fuck uit ,voelt voor mijn gevoel wel beter) totaal geen zin omdat de bacterie er dus dwars doorheen gaat..

tis een tijd geleden dat ik het gezien heb, maar was een programma op ned 2 of 3 en zat echt verbaasd te kijken dat ik dacht gooi ik daar kilo's toiletpapier voor op de bril... gaat dus echt enkel om de restjes P van een ander..maar goed tis ook vaak meer gevoelsmatig he ;) gooi er van mij nog maar een kilo'tje tegenaan :)

20. Niet meer actief

Ik behang de bril ook altijd royaal met wcpapier, en dan leun ik ook zo min mogelijk op de bril

Share This Page