ik hou me niet bepaald aan de regeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik heb altijd me eigen gevoel waar ik naar luister en wat ik ook volg

zo kreeg ayman bijvoorbeeld met 2.5 maanden al een papflesje 's avonds voor het slapen gaan

met 3 maanden begon ik al met fruit en groente

nu met 6 maanden begin ik met een piepklein beetje zout of grana padano door zijn groente/vlees heen en hij krijgt ook vaak gepureerde soep die wij ook eten

soms als ik geen voeding meer voor hem heb krijgt hij gewone halfvolle melk

al vanaf twee maanden slaapt hij altijd op zijn buikje omdat hij anders slecht in slaap valt

en dat CB maar een commentaar leveren dat ik het niet goed doe :( :evil: ja me neus!

in mijn cultuur worden baby's bijna allemaal zo behandeld en ze zijn gewoon gezond en sterk en in holland moet alles via een boekje wat een of andere deskundige heeft opgesteld

ik wilde even kwijt dat ik al die regeltje aan me laars lap en dat er niets mis is met mijn kids hierdoor, wie heeft er nog meer lak aan regeltjes

trouwens de regeltjes die er gelden voor medicatie neem ik wel serieus want daar wil ik niet mee experimenteren maar verder doe ik het op mijn manier hoor ;)

2. sim

sim Niet meer actief

zo, dat lucht op :)

3. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik probeer me wel zoveel mogelijk aan de regels te houden.
    Vooral ook omdat in de familie van mijn man veel eczeem voorkomt en mijn oudste zoon kma heeft. Dus ik ben nu pas begonnen met laten proeven van fruit. En ik geef hierom ook nog steeds volledig bv.
    Als jij vind dat jij het goed doet, dan moet je zo doorgaan. En vind ik dat de CB niet veel te zeggen hebt (tenslotte ben jij degene die de hele dag met je kindje samen bent, niet de CB).
    Maar over het feit "in mijn cultuur worden baby's bijna allemaal zo behandeld en ze zijn gewoon gezond en sterk en in holland moet alles via een boekje wat een of andere deskundige heeft opgesteld " ben ik niet eens. Want als je naar de statistieken kijkt dan zie je dat er in Nederland op dit moment veel minder wiegendoden zijn als voorheen of in vergelijking met andere landen. Dus doen we in Nederland als ouders (/cb) beter als de andere landen. En ik vind van je fouten moet je leren, dus als er echt bewijs is dat iets beter is dan probeer ik dat ook op die manier te doen.
    Maar ik ben van mening dat wanneer de moeder/vader goed in zijn vel zit dan baby ook veel meer naar zijn zin heeft, dus iets doen tegen je eigen gevoel in ben ik zoiezo niet mee eens.

4. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    hoi hoi,

ik geef sanne nu ook sinds een week al fruithapje en diksap,
    ben ook al over gegaan op vier flessen van 230 cc met elk vijf uur er tussen moet volgende week naar het cb ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

groetjes lianne :D

5. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    Ik ga vanaf vanavond een beetje pap door de flesvoeding van mijn zoon doen. En ik denk dat hij ook snel behoefte heeft aan fruit en groentehapjes. Verder geef ik hem al een fles van 180+6. Ik kijk naar mijn kind en doe het allemaal niet precies volgens de boekjes. Als ik dat deed dan had hij nu ontzettende honger en had ik een ontevreden kind. Hij sliep bijna niet meer en huilde tot de volgende voeding. Nu ik hem meer geef is hij lekker vrolijk en slaapt hij beter. Ik volg gewoon mijn gevoel en kijk goed naar mijn kind. Dat lijkt mij gewoon het beste....

6. Niet meer actief

ja inderdaad :)

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ach ja.. regels.. Dit geld hier in Nederland en andere rijke landen misschien ook wel.
    Mijn man is in armoede groot gebracht en die zat met 4 maanden ook al aan het brood en vlees met kruiden..

De regels zijn hier wel eens wat té precies.. ik hou me er ook niet altijd aan, maar hou het altijd wel in mijn achterhoofd..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik hou me aan de regeltjes, zolang ik het nut ervan inzie. Als iets goed onderzocht is en het is duidelijk beter zo, dan doe ik dat ook. Over het algemeen doe ik het meeste dan ook aardig volgens het boekje. Maar zoals hoeveelheden voeding, tja, ik geef half om half borstvoeding en kunstvoeding, ik geef haar wat ze op kan en wanneer ze wil. Ik zie zelf wel hoe ze groeit en hoe ze het doet. Ik moet ook zeggen dat het erg verschilt per persoon die je bij het CB treft, sommigen hebben overal veel verstand van en anderen geven echt adviezen, waarvan ik denk 'dat slaat nergens op'.

9. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Kind opvoeden of wat dan ook gaat niet volgens boekjes.Je moet gewoon doen wat je zelf het beste vind als moeder zijnde.Dus hier ook alles op onze manier en niet volgens een of andere gebruiksaanwijzing!

10. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik hou mij ook zeker niet aan de regeltjes, ik kijk naar mijn mannetje en hij doet het prima ! Hij heeft zelfs van de week een klein stukje slagroom gebak op nou hij heeft gesmuld hoor.

Ik ga ook niet alles vertellen op het Cb, ze kunnen mijn rug op !

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens.
    Ik doe ook niet alles volgens de 'regeltjes', ik volg mijn gevoel, maar dingen waarvan bewezen is dat t bijvoorbeeld de kans op wiegendood vergroot vind ik iets te belangrijk om te negeren.

12. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik houd me redelijk aan de regels, ik was iets voor de vier maanden wel begonnen met fruit maar daar had ie echt behoefte aan. Dat merk je wel aan je kind. Nu is ie zes maanden en op gewicht dus "moet"de fles van drie uur eraf.
    Dat vond ik heel moeilijk maar het gaat eigenlijk allemaal vanzelf als je je gevoel maar volgt. Op het buro vertelde die mevrouw dat het niet goed is om mijn knul al in de kindestoel te zetten. ( wat ik af en toe wel deed) Ze heeft me uitgelegd waarom. Ik schrok daar best van dus dat doe ik maar niet meer. Over een maandje of twee is vroeg genoeg! Wat ik wil zeggen is dat je eigengevoel heel belangrijk is maar die mensen hebben er voor geleerd dus zullen ze heus wel gelijk hebben. (ook al vind ik het ook niet altijd leuk om te horen)

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het woord 'regeltjes' staat mij niet aan... :) Ik zie het meer als richtlijnen. Ik probeer zoveel mogelijk de richtlijnen aan te houden, maar hou altijd mijn eigen gevoel het dichts bij me!
    Vigo krijgt ook al lang fruithap en roosvicee... en hij vind het heerlijk! Ennuuuh... het is nog steeds een gezond ventje hoor!

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Amen!
    Je hebt niet voor niets moederinstinct hè!
    Ik hou me ook niet aan de regeltjes,zolang de kleine happy is ga ik op mijn manier verder.

15. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Trouwens om nog een beetje tegendraads te doen:
    Ze geven de laatste paar jaar advies om de baby's op hun rug te laten slapen. Ik heb het gevoel dat hierdoor de baby's sneller een voorkeurskant ontwikkelen en hierdoor krijg je vaker aan een kant afgeplat achterhoofd. Waardoor de kleintjes weer een "redressiehelm" (ik weet hiet of ik het correct schrijf) nodig hebben. Dus wordt nu weer gepraat over of het wel zo verstandig is om met 10 dagen al op rug te laten slapen.
    Dus binnen 10 jaar kan iets door de cb aangeraden dan weer afgeraden en dan weer aangeraden worden. Dit door de ervaring die ze door de jaren heen opdoen. Dus ik doe altijd wel even denken of ik wel of niet eens ben met de cb.
    Zo heeft de cb mij ook aangeraden toen ik dacht dat mijn zoon koemelkallergie had en nog bv gaf dat ik ipv koemelk producten geitenmelk producten moest eten/drinken. Maar geitenmelk smaakt mss anders maar qua struktuur is het zo dichtbij de koemelk dat als je kind koemelk allergie heeft 92 % kans heeft om ook geitenmelk allergie te hebben. Dus heeft het geen nut om koemelk te vervangen door geitenmelk. En dat was de cb-arts die me dat aanraadde :( . Ik heb toen gewoon koemelk producten blijven gebruiken, maar dan in mindere mate.

16. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb me er ook nooit aan gehouden hoor!
    Alleen met de wiegendood daar heb ik me eigen redelijk aangehouden omdat ik door me eigen fout me kind niet kwijt wil raken!

Maar sinds kaye 8 maanden is eet die al lekker met de pot mee hoor! En kreeg je ook gewoon al halfvolle melk! En toen die 3 weken oud was kreeg meneer als johannes broodpitmeel door zijn avondfles heen en hij sliep gelijk de hele nacht door!
    Nou ben er nooit meer vanaf gegaan :)

17. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ons CB hamert er zoooo hard op dat Aerin pap van een bordje moet eten maar dat gaat hem echt gewoon te traag dus hier gewoon uit de fles. Brood eet hij goed met yoghurt als toetje en 's avonds eet hij gewoon aardappelen, vlees en groente mee. Vindt hij heerlijk!
    Ook zeggen ze op ons CB dat Aerin niet in de kinderstoel mag zitten zolang hij zelf niet vanuit kruipstand gaat zitten (want dan zou zijn ruggetje nog niet fatsoenlijk ontwikkeld zijn) maar als we moeten wachten tot meneer gaat kruipen kunnen we de kinderstoel net zo goed te koop zetten. Hij trekt zich al wel op aan de spijlen van de box en staat als hij op schoot, hij rolt door de kamer maar kruipen, ho maar.
    Ook zouden we Aerin voor zijn tweede levensjaar beter geen vlees kunnen geven maar boterhammen met pate eet hij liever dan die met fruitbeleg en stukjes vlees bij zijn avondeten liever dan boontjes.
    Ik ben van mening dat hij zelf al heel goed kan aangeven wat hij wel en niet wil/kan. Natuurlijk nemen we de adviezen in overweging maar kiezen onze eigen weg erin.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar das niet tegendraads hoor, JBP mag je gelijk al geven ;) Nutrix daarentegen niet.

Ik houd me ook niet altijd aan de officiele voorschriften. Gelijk toen ze van de borst overgingen naar de fles heb ik de maximum hoeveelheden al ruim overschreden. Ze konden me wat, zolang m'n meisjes honger hadden kregen ze gewoon melk, dan maar meer dan hun gewicht 'toeliet'.
    Verder laat ik ze ook gewoon zitten als ze dat willen, ook al schijnt het niet goed voor hun rug te zijn, zet ik ze ook regelmatig in de zitstand in de kinderwagen en mogen ze af en toe best een slokje van mijn thee, ook al zitten daar zoetjes in.

Ach... 100% regeltjes naleven voelt niet eens goed. Als mama wil ik ook het recht hebben om zelf te beslissen over m'n meisjes.

19. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    hm, zo rond de 2 maanden kan je toch wel nutrix geven. 1 schepje in de avondvoeding? en jbp is toch heel iets anders?

20. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    of heb ik dat mis?

Deel Deze Pagina