het eten begint steeds meer drama te worden. de boeteham vloog erin nu is het na 1/4 spelen en op de grond gooien en geen hapje meer nemen. hij houd gewoon zijn mondje stijf dicht en draai zijn koppie alle kanten op. zowel smorgena als tussen de middag. savonds wil ie niet eens een happie nemen van zijn prakje. toevallig gister een hapje laten proeven met heel veel kunst en vlieg werk en een boos kind maar toen vond ie het wel lekker. normaal eet ie dus 2 hapjes van zijn prakje en dan moet ie niet meer. maar als ie dan het toetje ziet zit ie te stuiteren in zijn stoeltje van blijdschap en o lekker. wie herkend dit?
heeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar hij peutert het broodje ook gewoon uit zijn mond en laat het vallen op de grond. Zegt dan ook nog: OGH! Broodje gaat soms erg goed als hij het zelf mag doen. Smeer dan een broodje met alleen boter en snij dat in stukjes. Dan eet hij vaak als een gek al die stukjes weg. Alleen als hij last heeft van zijn mond (tanden) dan kan ik dat ook vergeten en maak ik pap. Ze krijgen nu gewoon erg een eigen mening. Eigenlijk moet hij weten dat je jou er niet mee hebt als hij niet eet, dan is het vrij snel weer over... schijnt
Heel herkenbaar, hier vliegt zijn brood ook na 2 stukjes over de grond, eten in zijn mond stoppen wil hij al helemaal niet en zelf eten gaat 2 stukjes goed, sóchtneds geef ik hem een bord pap, dat gaat er goed in , maar zijn brood echt niet en als hij gaat gooien ermee haal ik het weg en dan heeft hij pech. Maar hij is hardleers want dit gaat al 3 maanden zo
Hey meis Hier ook heeeeeeeeeeel herkenbaar. Nynke krijgt s'morgens en s'middags een boterham en ik laat haar die zelf opeten ( dan doet ze er maar een uur over ) ook ik mag blij zijn als er een halve boterham ingaat. Avondeten is helemaal een ramp, ik laat haar zelf aanmodderen met het eten en af en toe gaat er dan een hapje naar binnen, het toetje is echter zo achter de kiezen. Een tip; ga niet dwingen, dan krijgen ze er alleen nog maar een grotere hekel aan.
Ik zit helemaal nog niet zover in het ritme maar ik hem bij me schoonzusje gezien. Geen boterham tussen de middag eten dan ook geen koekje 'smiddags. Niet avond eten is geen toetje na 2 weken aten de jongens alsof ze nog nooit te eten hebben gekregen.
bij mijn vriendin precies hetzelfde... ik heb er geen oplossing voor maar in mijn werk komen we dan ook tegen... een aantal tips; benadruk het positieve, prijs je kind bij een hapje! negeer hetgene wat er niet ingaat! ga er geen negatieve spiraal van maken! en geen strijd dit wint je kindje! hoop dat ze snelw at beter gaan eten want het is en frustratie als ze niet eten! suc6 dames!
Britt heeft het ook een poosje gehad En ik negeerde het gewoon. Als ze neit wil eten, prima. De toetjes had ik al afgeschaft, want die wilde ze wel. Ze krijgt genoeg binnen op een dag. Fruit, pap, drinken. Af en toe is een koekje. Maar nu ... ze eet echt heel goed. Het negeren heeft dus blijkbaar gewerkt