Officieel mag Nutrix (rijstebloem) vanaf 4 maanden. Maar goed, ook daar houdt lang niet iedereen zich aan. Johannesbroodpitmeel/Nutriton is idd iets anders, zit zelfs standaard in de Omneo en Comfort en mag je dus eigenlijk al vanaf de geboorte geven.
Ik heb me tot nu toe ook niet echt aan de regels gehouden , maar ik zeg dat ook niet op het bureau , ga me dat gezeik niet aanhoren want ze hebben toch altijd wat te klagen naar mijn idee .... dus ik praat mooi met ze mee en ik denk er toch mn eigen van Natuurlijk doe ik geen gekke dingen maar wat eten betreft was ze ook overal eerder mee ...
Zat ze dan niet in de war met rijstebloem? Gekke huisarts heb je dan, zouden ze ook geen omneo en comfort mogen verkopen aan baby's onder de 3 maand
tja dat Consternatie bureau...weet volgens mij ook niet waar ze het over hebben! Ga alleen voor de spuiten en te wegen en meten...en verder ze doen het PRIMA!
idd de regeltjes zijn ook overal anders, en merk dat veel moeders nog best strengere regels hebben dan mijn CB... iedereen zijn eigen manier van opvoeden uiteraard, zolang je niet iets bewust doet waarvan je weet dat je daar echt kwaad mee kan doen, en bepaalde richtlijnen aanhoud(zijn er niet voor niks) kun je alles best wat meer op je eigen manier doen.
Ik hou me ook nooit aan de regeltjes, ik heb altijd zoiets gehad van.. Een moeder weet wat het beste is voor haar kindje. En mijn kinderen zijn er heel gelukkig mee hoor, ze zijn gezond enz. Maar dat weten ze op het CB ook dus ze zeggen nooit wat ik moet doen hihi. Daar hou ik niet van, van mijn eigen moeder niet van niemand niet. Ik ben de moeder en ik beslis hoe of wat!
ook al is onze kleine pas anderhalve week oud, we hebben zelf al twee keer zijn voeding aangepast en dat ging verder prima. cb is gisteren langs geweest en was benieuwd wat ze ervan zouden zeggen, maar ik kreeg als antwoord dat we vooral naar ons kindje moesten kijken en ons gevoel moesten volgen. kon mijn oren niet geloven dat iemand van het cb dat zei, tenslotte had ik al zat slechte verhalen gehoord. persoonlijk denk ik dat richtlijnen op zich niet verkeerd zijn, maar pas ze toe door idd naar je kindje te kijken en vooral je gevoel te volgen! joyce
ik hou me ook niet altijd aan de regeltjes, die zijn zo standaard en niemand is standaard,je moet doen wat je gevoel zegt en wat het beste is voor je kleintje, dat is mijn mening hoor
Het hangt er maar net vanaf waar het regeltje op gebaseerd is. Regeltjes die beweren dat je een baby kunt verwennen, of die stellen dat je een kind moet laten huilen lap ik aan mijn laars, ik geloof daar niet in. Maar regels die bijvoorbeeld te maken hebben met allergien, daar let ik wel op. Teveel allergie in de familie om risico's te nemen.
Ja, dat zeiden ze bij mij ook bij het CB, dat ik haar maar moest laten huilen. Nou, de groeten, als ze pijn heeft van krampjes of veel spugen, ga ik haar gewoon lekker troosten.
meid, jij bent zijn moeder en jij weet het beste wat goed is voor je kind. Behalve bij medicatie moet je voor zichtig zijn.
Het ligt eraan. Ik verdiep me in de achterliggende redenen. Zeker als dingen door onderzoeken bewezen zijn, houdt ik me eraan. Zoals niet bijvoeden voor de 6 maanden, man heeft daar iets te veel allergieën voor. Maar ik kan heel makkelijk ook dingen naast me neerlegggen als ik weet dat ze op onjuiste aannames zijn gebaseerd, of gewoon nergens op zijn gebaseerd. Zo heb ik niet geluisterd naar de cbverpleegkundige die vond dat J wel naar 5 flessen kon (hij dronk er toen 7). Regels voor kv gaan voor ons niet op omdat hij moedermelk krijgt. Dus het hangt er van af, welke regels en de argumentatie erachter.
Ben ik helemaal met je eens. Ik volg regels waarvan ik de redenatie snap. En regels 'omdat het nou eenmaal zo hoort' niet, als ik dat niet wil. Heel duidelijk met voeding. Ik geef borstvoeding, omdat onomstotelijk wetenschappelijk bewezen is dat dat de normale en goede voeding voor een kind is, en vervangers zijn alleen maar vervangers. Ik geef pas na 6 maanden bijvoeding omdat er voldoende wetenschappelijke bewijzen zijn om aan te nemen dat dat beter is voor een kind dan hapjes met 3 maanden omdat we dat altijd zo gedaan hebben. Ik laat mijn babies niet huilen en bied veel lichaamscontact omdat er voldoende wetenschappelijk bewijs is dat huilen niet goed is voor de longen zoals er vaak gezegd wordt, maar juist de stresslevels en verkeerde hormonen in een babylijf verhoogt, wat slecht is voor de hersenontwikkeling en de binding met de ouders. Ik leg mijn kind niet in een kamer alleen in een bedje, omdat ik er van overtuigd ben dat een kind veel behoefte heeft aan direct contact, lichamelijk, zien of horen, wat in een kamer apart niet kan. Jammer dan voor mensen die vinden dat je een babykamer 'hoort' te hebben.
Ik ben het hier niet mee eens, ik vind dat kindjes juist moeten wennen aan het idee dat er niet 24 uur iemand naast hun zit of ligt. Mijn zoontje slaapt al vanaf begin in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer. Ik vind dit wel zo normaal, totaal niet jammer hoor! Ik moet er niet aan denken dat hij op mijn kamer slaapt, dan zou ik geen nachtrust hebben. Ik leg hem ook overdag gewoon in zijn eigen bedje. Zo went hij tenminste eraan dat als mama even bezig is dat hij even alleen moet zijn.
k hou me ook niet strikt aan alle regels, maar wat BIJ voeden betreft wel. Dano krijgt niet voordat hij 5 of 6 maanden is BIJVoeding. Dit omdat daar gedegen onderzoek naar is gedaan wbt allergieen en dat de darmen nog niet voldoende ontwikkeld zijn voor de wat aggresievere voedingsmiddelen. ik ben allergisch voor veel dingen en ik geef BV, daar heeft hij voorlopig voldoende aan. En sowieso vind ik dat een kindje van 3maanden nog niks heeft aan extra hapjes, dat is puur omdat de ouders dat zo leuk vinden. <----mijn mening Tevens laten wij dano wel op zn buik slapen. op zijn rug wil het gewoon niet. WIj hebben daarentegen dan wel een aerosleep. Ach ja ik zeg wel volg je gevoel. Dat doe ik ook
O ik bedoel dit niet aanvallend hoor! Als jij je daar pretig bij voelt moet je het gewoon doen. Ik zie alleen te vaak om mij heen problemen die ouders niet zouden hebben met een iets andere aanpak.
ik voel me totaal niet aangevallen hoor! Ik vind gewoon dat mijn kindje er aan moet wennen om ook even alleen te zijn( met mama in de buurt), hij is er onderhand al aan gewend. Ik zie juist problemen om me heen doordat ouders hun kindje bij hun laten slapen. Vandaar dat wij hebben gezegd, gelijk op zijn eigen kamer. Ik moet er niet aan denken om elke avond me kind in slaap te wiegen of er persee bij moet liggen zodat hij in slaapt valt. Maar ja, iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden. De problemen die daaruit voorkomen moet iedereen maar zelf oplossen.