ik hou me niet bepaald aan de regeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 6 maanden lagen ze so wie so bij ons op de kamer. Dat wordt al jarenlang wereldwijd geadviseerd i.v.m. het voorkomen van wiegendood. Door bij de ouders op de kamer te slapen passen de kinderen hun ademhalingspatronen en slaappatronen aan die van de ouders aan. Hierdoor slapen ze minder diep en diep slapen is een risicofactor bij wiegendood. Ook is het handiger bij nachtvoedingen. Vaak word je als moeder al wakker voor je kind huilt als je de kamer deelt. En je wordt minder uit je slaap gerukt, omdat jij en je kind dezelfde slaappatronen delen.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik sluit me aan bij stranger en dirksmama

Alleen slapen mijn kids wel op hun eigen kamer aangezien wij ook wel eens wat privacy willen en ze daar ook rustig slapen (deden ze dat niet dan zouden ze waarschijnlijk wel bij ons slapen) daarintegen vallen ze wel eens bij me in bed inslaap en daar heb ik geen moeite mee. Ik volg vooral mn kind in zn behoeftes en gebruik daarnaast mn gezond verstand. Ik wil verder ook altijd graag het waarom van dingen weten. Waarom laat je een kind huilen, waarom krijgen ze hun eerste prikje op zo'n jonge leeftijd en waarom is uitsluitend bv tot 6 mnd het beste... het weten zorgt ervoor dat ik me zeker voel dat mijn aanpak de juiste is voor mn kids.

3. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ieder ouder is zelf eindverantwoordelijke bij het volgen van zijn eigen idee ipv handelen volgens de regeltjes die er bestaan.

Ik ben zelf van turkse afkomst ik hoor van mijn moeder dat mijn opa voor mij iedere dag chocolade meenam voor mij na zijn werk(ik was 3 maanden oud) en in de pauze met basisschool kregen we bijna elke dag brood met chocolade en brood met patat te eten omdat wij dat lekker vonden kregen we dat dus zonder regels , wij eten ook patat bij het ontbijt gefrituurde aubergines en noem maar op! dus jah als ik van een nederlandse collega hoorde van op maandag al sow lekker vrijdag patat vond ik dat wel apart, omdat wij dat eten wanneer we er aan denken en wanneer we daar trek in hebben. Nederlanders leven wat dat betreft dus heel anders meer met een bepaalde patroon en tijdstip gebonden bijvoorbeeld om 4 uur een soepje of om precies 2 uur een appeltje dat soort dingen, dat vind ik geen slechte levenswijze hoor. Ieder cultuur heeft zijn eigen normen en waarden maar ik zal mijn kindje echt niet zo vroeg al chocolade of snoep geven. Iedereen doet maar waarvan ze denken dat het goed is als je daar een goed gevoel bijhebt moet je het doen.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik doe ook wat ik zelf goed vind, maar wat eten betreft volg ik zoveel mogelijk de regels. Het is niet voor niets dat ze dit zeggen. Het lijkt me dat het eerder kwaad kan als ik mijn kind zout/kruiden/suiker geef voordat ze het werkelijk mogen hebben. En daarbij kunnen ze dat nog lang genoeg eten. Ben zelf vegetarier en mijn kind mag heus wel vlees eten, maar nu nog niet. Smeerworst is ook vegetarisch te krijgen.

Heb mijn kind nooit laten huilen. En hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer ('s nachts dan).

Over inentingen had ik wel weer mijn twijfels, dus heb me daarin verdiept en wij geven ze pas met 1 jaar. En ook nog niet alle inentingen.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Kijk, als het CB met nuttige tips geeft ga ik er wel in mee, maar om nou alles volgens het boekje te doen? Zolang m'n kleine zich lekker voelt en goed groeit en ontwikkelt ben ik ook tevreden! Tuurlijk hou je altijd wel een paar richtlijnen aan, maar over het algemeen overwint het moedeninstinct!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik volg ook niet alle regels. Maar ik denk er wel overna voordat ik iets (niet) doe. Vit D krijgt ons kereltje niet meer, wij doen ook samenslapen. En zijn 1e prikje heb ik ook uitgesteld. En ik denk ook niet dat ons kindje later vlees krijgt (of hij moet het zelf al willen). Ga ook geen eten prakken/pureren.
    En ga ook geen pap geven van kv zoals in het boekje staat van het CB.

7. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Kijk daar ben ik wel nieuwschierig naar he?
    Prikjes uitstellen? daar heb ik nou nog nooit van gehoord in mijn omgeving? waarom doet men dat? is dat ergens goed voor?

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Je kunt kijken op de site: www.nvkp.nl en http://www.tinussmits.nl/
    Deze sites vertellen meer over waarom je niet zou vaccineren of uitstellen.

Mijn zoontje krijgt rond zijn 1ste verjaardag zijn 1ste prikken. Vind het belangrijk dat hij eerst zelf zijn weerstand opbouwd en niet zo jong al de vaccinatie te lijf moet gaan. Daarbij kun je je ook nog afvragen of je wel alle vaccinatie moet laten zetten. Of het nut heeft.

Oh ja, ik ga hier wel voor naar een antroposofisch CB, want mijn regulier CB kon zich er niet in vinden. Een half jaartje uitstellen kon nog net, maar langer echt niet. Dus ben ik over gestapt.

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hihihi Ayyildizf

hier nog 1 hoor.. die nieuwe ``regeltjes`` van de cb!

nee luca zit al aan de pap anders eet ie te weinig.
    hij wil echt vaak geen fles en omdat mams het ``gevecht`` zat is...
    dan maar pap met een lepel en dat gaat prima.
    gelukkig zitten nu hierzo makkelijkere mensen op het cb en geven me groot gelijk, ik kan en wil hem niet blijven dwingen om verder aan die fles te lurken.

hier al de kindjes o.a van me broer en vriendinnen
    gewoon vroeg al mee eten met alles hoor.
    lekker ouderwets!

ik en vele andere zijn er mee groot geworden!

vooral sinasappel met liga.. denk dat er vele zijn die dat vroeg als kind heeft gekregen!

10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    juist!
    ;)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik houd me ook niet aan de 'regels' Annika krijgt hier beslist geen kunstvoeding en geen pap. Vast eten krijgt ze niet eerder dan met 6 maanden en BV krijgt ze zolang ze wil, hoop meer dan een jaar. Ik ga geen eten prakken en geen eten opdringen.

Vit. D krijgt ze alleen als ik een flesje BV geef, de druppels blieft ze niet.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toch wel apart he, dat zoveel mensen die 30 jaar geleden met 6 weken liga met sinaasappelsap kregen nu veel last hebben van allergieen...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Noukie 81 schreef:
    ik hou me ook niet altijd aan de regeltjes, die zijn zo standaard en niemand is standaard,je moet doen wat je gevoel zegt en wat het beste is voor je kleintje, dat is mijn mening hoor

Nou ik denk dat het slimmer is om niet naar je gevoel te luisteren maar om je gezonde verstand te gebruiken.

Er is een wetenschappelijk bewezen verband tussen allergie en vroeg bijvoeden...wat zegt je gezonde verstand dan?

14. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    zo is dat, Dirksmama!

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ben nieuwbakken moeder en ik volg braaf de richtlijnen van het CB, de info die mijn moeder of schoonmoeder me kan verschaffen is verouderd dus daar wat van leren .... dat geloof ik niet zo.

Ik zie het CB als een info bron waaruit je kan putten, het ene advies volg je op het andere advies dat past niet bij jou manier van opvoeden en daar doe je dan niets mee of weinig.
    Isa gaat niet eerder haar fruit of groente hapje krijgen als 4 maanden, ws zelfs later. Ze zullen het toch niet voor niets zo adviseren denk ik dan maar.
    Bepaalde dingen neem je met een korrel zout maar aangezien ik zelf een ernstige darm aandoening heb en weet hoe vervelend het is, ben ik toch wel erg voorzichtig met de darmen van mijn kleine meisje.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Iedere moeder weet wel wat goed is voor haar baby.
    En ieder moet ook weten wat ze zelf doet.
    Kennis van mij legde bij haar baby altijd een doekje over het gezicht (omdat ze dat zogenaamd lekker vond) en legde haar in een veelste grote slaapzak, met wijde gaten bij de armpjes.
    Ik hou me wat meer met aan die veiligheidsregels.
    Als Steven sávonds voor we gaan slapen op z'n buik ligt, leg ik hem even op z'n rug.Ik hou me ook stipt aan gezonde dingen geven (geen snoep en chips) en de 3 R's want als het erg druk is kan hij niet goed tegen, dus gaan we weer op tijd naar huis.
    De regels van het bureau hou ik me ook niet altijd aan, want hun tips werken ook niet altijd.
    Tips van m'n schoonmoeder gaat er m'n oor zo weer uit, ik zie dat meer als bemoeienis.Ik kan het prima zelf en het gaat heel goed, als ik een tip nodig heb, vraag ik er zelf wel om :)

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Eerlijk gezegd kan ik er niet zoveel mee als mensen zeggen dat iedere moeder zelf wel weet wat goed is voor de kleine. Ik weet dat niet uit mezelf. Daarom lees ik veel over de ideeën achter de regeltjes. Zodat ik meer informatie heb, weet waarom bepaalde dingen aan- of afgeraden worden en dan mijn eigen keuze kan maken.

Waarom zogenaamd? Onze zoon heeft ook een knuffeltje met een doekje eraan en die legt hij ook vaak over zijn gezichtje. Die krijgt hij daarom trouwens niet in bed. Maar hij doet het dus wel uit zichzelf...

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik doe ook helemaal nix op het buro!
    mijnmeisje krijgt dus ook gewoon hetzelfde eten wat wij krijgen smorgens pap smiddags brood en savonds een pyjamapapje
    ze wilt smorgens gewoon geen fles meer dus dan maar pap
    ik doe ook gewoon hoe ik denk en voel en ik vind dat ik het voor de eerste keer mama best goed doe!

het enige waar ik wel om denk zijn idd mediscijnen die doe ik volgens de regeltjes en verder doe ik hoe ik het wil

vind dat het buro ook heel erg volgens het boekje werkt..
    niet alle kinderen zjn hetzelfde...

in mijn cultuur doe iedereen ook gewoon alles volgnes gevoel en hoe hun kindje is en dus geen problemen kinderen lussen alles!

ben het dus met je eens!

19. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Tja volgens welke regeltjes, want wat is dan de norm? Voor mij het cb iig niet. Dan zou de borstvoeding nu een stuk moeilijker lopen, want na de 6 maanden hielden zij er toch andere ideeen op na dan ik (3 voedingen is echt voldoende, nachtvoedingen heeft ze echt niet meer nodig, etc etc. Nou ze krijgt nu nog steeds 4 tot 8 voedingen per 24 uur waarvan meestal 2 nachtvoedingen).
    Ik ben wel met 6 maanden begonnen met bijvoeden naar het advies van de WHO en tot die tijd uitsluitend borstvoeding. In het begin een aantal keer gestopt met de bijvoeding, ivm verstopping en last van haar darmen. ik bouw het dus langzamer op dan het cb zou willen. En pas met 8 a 9 maanden ben ik begonnen met op het kdv wat water ipv alleen borstvoeding.
    Dan houd ik me dus niet aan de regeltjes van Stefan Kleintjes (alleen BV) en niet aan die van het cb. Ze krijgt nog steeds geen vlees, ja alleen als ze een keer een potje krijgt (is natuurlijk ook niet a la Stefan, maar mijn man geeft liever een potje als hij eten moet geven).
    Snoep en koek etc vind ik onzin. Op het kdv krijgt ze een liga start koekje (wat ik eigenlijk ook onzin vind) verder krijgt ze gewoon cracotte, rijstwafel en fruit tussendoor.
    Ik probeer me goed in te lezen en te informeren en kies dan wat er het beste bij mij en mijn meisje past (en bij mijn man, soms moet je compromissen sluiten). Tja en dat gaat heus wel eens tegen bepaalde regeltjes in. Maar ja sommige regels spreken elkaar ook tegen (van verschillende cb`s of cb en VBN, ga zo maar door) en dan kies ik de regels waarvan ik denk dat die het beste zijn of het beste bij ons passen.

Deel Deze Pagina