Shaddixx: Geweldige foto! Ik had geen idee dat mijn ladder foto zoveel commentaar zou opleveren. Ik denk dat je aan je kind kunt zien of dat wel of niet kan. Luca klom overal al op voor hij los kon staan, dus dit moest gewoon ook even geprobeerd worden... Het is gewoon een grappig moment, zo;n klein jongetje op zo'n grote trap.
Dat denk ik ook hoor.. Ik had dit een paar maanden geleden ook nooit toegestaan, omdat ie veel te wankel op z´n benen stond nog.. Nu vind ik het nog steeds doodeng, maar hij is er inmiddels zo bedreven in geworden Hij klom met 13 maanden de trap van de glijbaan op (de grote van Little Tikes), dat vond ik ook dóódeng.. Maarja, hij moet het wél leren.. Ik wil inderdaad geen kind waarbij ik over 5 jaar nog moet helpen het trappetje op te klimmen.. Nu is het wel zo dat, als ik zelf niet buiten zit, ik het wasrek voor het trappetje zet, zodat hij er dan in ieder geval niet op kan klimmen (en achterover met z'n koppetje op de stenen kan vallen).. Maar goed, nu klimt ie gewoon de ANDERE kant van de glijbaan op.. -_-'
Hier mijn mannetje die zelluf van de glijbaan wilde 'Eeeh mama nogkeer!' Nou dat kan mama's hart niet aan hoor! (ik stond m beneden op te wachten..)
Whahahaha! Oh, mmeke, ik heb met je te doen! Verschrikkelijk! Maar wel een geruststelling dat hij het zelf blijkbaar fantastisch vond, haha!
Oh Boy, wanneer ik dit allemaal zie en lees hou ik mijn hart vast voor de toekomst met die deugeniet van ons gaan we ook nog wel wat afzien denk ik. Ik ben denk ik ook wel een beetje van de denkwijze wie niet horen wil moet maar voelen. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Wil in elk geval niet worden zoals me schoonzus dat ik constant panisch achter me kind aan blijf lopen als ie in de speeltuin is. Want stel je voor dat ie valt. Met als gevolg dat het een watje is geworden.
ik moet zeggen ik denk dat je met een 2de of 3de kindje wat ''makkelijker'' word! ik was bij mijn dochter denk ik toch wat voorzichtiger als nu bij mijn zoon, en mijn dochter heeft ook heel wat blauwe plekken en bulten enzz gehad hoor! maar nu met mijn zoon denk ik misschien toch ook wat makkelijker idd meer in de trant van als ik al 30x nee heb gezegd en je weg heb gehaald, dan moet je het zelf maar ondervinden.. nu is mijn zoon wel erg extreem hoor phoe phoe ( ik dacht dat mijn dochter al erg was maar hij is helemaal een gevaarlijk mannetje) nu ook heeft hij weer een blauw oor en een grote bult achter ze oor.. maar hoe dat gekomen is?? geen idee....
Ik heb er geen foto's van, want mijn hart kan dat niet aan Maar mijn dochter klimt op de keukentafel en loopt dan (zonder te kijken) heel enthousiast op me af. Waar ik ook sta! Niet goed voor ons hart, en we zijn druk bezig om het haar af te leren, maar dat gaat niet zo gemakkelijk.
*boinkboink* op het bed. Die is daarna snel naar beneden gegaan. Oh wat was hij toen nog lief klein en bol,ze worden zo snel groot
Oh ja, dat zijn ook leuke ja! Van Damien heb ik ook zo'n ik-trek-me-de-eerste-keer-op-in-de-box-foto En dan ook heel bijdehand op z'n benen op en neer bewegen he, zo van, Kijk me eens staan!
Wow mmeke! Dat is een stoere jongen. Gelukkig is die bij mij nog iets minder stoer, maar ik weet wat me te wachten staat. Hij gaat zo zonder problemen een 3m. hoge glijbaan vooruit eraf! Dit is zo'n voorbeeld dat hij zelf de glijbaan opklimt. Pfff. Kan het echt wel hoor, mama! Ik houd mijn hart vast, maar ben ook wel een beetje trots!
Hier heb ik ook 2 geweldige foto's voor... Staan alleen nog wel op mijn telefoon... Kom hier morgen op terug
Ik maak ze altijd op het veilige moment. Maar hoe ze hier in komt Box vasthouden, voeten in de loopwagen, wiebel wiebel, grinnik van haar vervolgens de loopkar vasthouden, weer lekker een beetje staan wiebelen, en dan pruts je net zo lang tot je met je billen er in zit Dit is haar favo plekje! Zit ze heel vaak in! Maar brrrrr, ook al heel vaak gevallen helaas
dit heb ik dus ook. natuurlijk mag een kind best vallen. daar leren ze van. mijn dochter klom met der 1 jaar al zelf de glijbaan op en gleed der ook zelfstandig vanaf, met der 2 zat ze al op een grote schommel. . er zijn kindjes van 3 hier in de speeltuin hier die het echt niet durven of mama helpt ze mee. laat een kind eerst proberen en als je ziet dat het echt gevaarlijk is dan natuurlijk wel inspringen. mijn kids vallen regematig maar durven wel echt alles. ze proberen het eerst zelf en spring ook pas in als ze zelf vragen of ik help. vaak is een beetje aanmoedigen al genoeg en lukt het ze prima
nando zelf in de wip geklommen en toen hield ik wel even me hart vast maar ging prima. was toen 12 maanden
Ik ben ook zo'n slechte moeder die foto's maakt als zoonlief weer iets "gevaarlijks" doet. Ik was deze topic aan het lezen en kijk even achter me wat hij aan het doen is. Zit meneer prinsheerlijk op de salontafel. Wij hebben zo'n hocker met een groot dienblad met opstaande randen erop. Hij was op het dienblad geklommen. Zoals het een goede moeder betaamd heb ik hem er afgehaald en gezegd dat dat niet mag. Niet zozeer vanwege het gevaar dan wel dat ik dat gewoon niet wil hebben. Heb wel 2 foto's van potentieel gevaarlijke situaties die er gewoon zo grappig uitzagen dat ik eerst een foto heb gemaakt. (camera altijd in de buurt liggen).... Wil ook niet zo'n moeder zijn die hem voor al het gevaar behoed, hij moet er zelf achter komen wat pijn kan gaan doen. Moet natuurlijk niet TE gevaarlijk worden, maar tot op zekere hoogte mag/moet hij het zelf ontdekken, vind ik...
ieder doet het op zijn eigen manier! ik zou ook niet een foto maken op een moment dat het gevaarlijk is. Sta er liever direct naast met me handen en als het iets is wat niet mag dan haal ik hem of haar er af en laat het hem/haar niet uit proberen. Klimmen op dingen dat niet mag laat ik ook niet toe. Staat ze op iets met wieltjes (eigen speelgoed) dan waarschuw ik haar en als ze niet luisterd dan zeg ik gewoon: als je valt dan is het je eigen schuld.