Wanneer kunnen kindjes ongeveer gaan zitten? Volgens mij duurt dat best wel een tijdje toch? Mijn mannetje is nu bijna vier maanden en probeert de hele tijd te gaan zitten. Hij ligt op een dun kussen (hij is verkouden dus een klein beetje omhoog zodat hij niet te vol komt te zitten) en is al de hele dag bezig met proberen. Het lukt uiteraard niet, hij komt tot halverwege en zakt dan weer terug. Ik geloof dat hij het erg frustrerend vindt
doet fenne ook al een tijdje, sinds kort kan ze vanuit haar wipstoel rechtop gaan zitten, maar daar bijft het eigenlijk bij. echt zitten doet ze nog niet, die kukelt om. zelf gaan zitten dus nog lang niet..
Hij traint zijn spieren Echt zelf gaan zitten zal nog wel even duren. Echte snellerds kunnen het met 6-7 maanden, maar de meeste kindjes kunnen het later (nadat ze kunnen kruipen)
rolt je baby al?eerst rollen dan zitten en daarna kruipen vanuitzit. maar soms eerst juist kruipen daarna zitten. zit test bij cb is met 9maanden oud. dat is dan ook neerzetten en kijken of hij fftjes zo zittend kan blijven.
Blijven zitten en zelf gaan zitten zijn wel twee héél verschillende dingen. Kindjes kunnen veel sneller blijven zitten dan helemaal zelfstandig gaan zitten! Mijn slome duikelaartje ging pas zelfstandig zitten met 11 maanden. Vlak daarna ging ze zichzelf ook optrekken tot staan, trouwens.
Jelmar is al aant rollen van buik/rug rug/buik en probeert inderdaad ook overend te komen, ook zonder succes uiteraard,
Mijn zoontje ging pas met 11 maanden zitten. Daarvoor tijgerde hij de hele dag op zijn buik de kamer door. Met 11 maanden ging ie kruipen en 2 dagen later vanuit kruipstand zitten.
gemiddeld bij 9 maanden. jongetjes vaker later dan meisjes. ze gaan eerst hun rugspieren trainen,vaak op buik leggen helpt daarbij. mijn kids zijn allebei bij 9 maanden gaan zitten. en 2 weken daarna kropen ze.
Mijn zoontje was ongeveer 8 maanden toen hij zelfstandig kon zitten. Daar bedoel ik mee gewoon neer zetten en dat hij bleef zitten. En mijn zoontje kroop met 9 maanden. Maar ieder kind is anders in zijn ontwikkeling. zo praat een kind van 1.5 jaar oud de oren van je hoofd terwijl mijn zoontje van bijna 1.5 jaar oud alleen maar die dat deze mamma pappa bal en nog wat woordjes zegt.
Mijn dochtertje was snel, nog geen 6 maanden. Daarentegen liep ze pas met 17 maanden dus het zegt helemaal niets... Ze doen alles op hun eigen tempo