Wat kunnen ze daar dan aan doen in jouw optiek? Want ik denk zelf dat je inderdaad op nogal wat weerstand zult stuiten als je langs de deuren gaat. Een tuinstoel of een auto gaat daarbij niet stuk van 't feit dat er katten op zitten, dus daar zou ik al helemáál niet mee naar de buren gaan... Ongeacht wat ik er van vind: je leeft in 'n land waar 't behoorlijk gebruikelijk is je katten los buiten te laten lopen. Er zullen altijd mensen zijn die ze binnen houden, maar die zijn eerder uitzondering dan regel.. Je zult dus ook altijd tegenkomen dat mensen zeggen 'jammer, maar helaas, een egel kan ook in je tuin poepen en ik ga mijn kat niet binnen houden, omdat jij er toevallig een hekel aan/last van hebt...' En dus kun je een aantal dingen doen: het kenbaar maken bij de buren, die er hoogstwaarschijnlijk niets aan gaan doen (dus dat lost niets op), door blijven mopperen (lost ook niets op) of blijven kijken naar wat je zélf zou kunnen doen om je irritatie op te lossen... En wellicht dat hier mensen zijn die nog meer tips weten, naast het koffiedik en de azijn, zodat je wat dingen hebt om uit te proberen.
de enige tip die ik je kan geven is span meerdere vis lijntjes boven op je schutting enzo rond om je tuin de katten zullen een paar keer op je schutting willen springen maar merken snel genoeg dat het niet meer kan wel moet je dus een aantal keer de lijntjes vervangen omdat ze gebroken zijn. dit dee mijn ex schoonmoeder ook en het werkte.. alleen in struiken heeft t niet veel zin
En op deze manier denk jij wel een goede band te kunnen houden met je buren ? als ik hier als buur achter zou komen zou je echt nog niet jarig zijn geloof me ... Vergiftigen tsss ... zou wat zijn ....
En door DIE mentaliteit gaat nederland dus naar de klote...ikke ikke ikke en geen rekening houden met een ander.....ongelofelijk.
Heb zelf een binnenkant (had er 2 maar heb mn beste vriendje helaas moeten laten inslapen), de angsthaas durft niet eens naar buiten en dat vind ik zelf alleen maar fijn, zou me er niet prettig bij voelen, veel te bang dat hem iets zou overkomen. Maar als ik bv naar de kat van mn ouders kijk, dat is echt een buitenkat, die hou je dan ook echt niet binnen! Het arme beestje zou er doodongelukkig van worden dus vandaar dat ze hem lekker naar buiten laten gaan, juist omdat ze zoveel om dat beestje geven. Dus ik snap wel dat katten buiten worden gelaten. Verder had het niet mijn kat moeten zijn die vergiftigd werd of maar zelfs een druppel water over zich heen zou krijgen, want mocht ik erachter komen wie het gedaan zou hebben, dan zou diegene nog niet jarig zijn geweest, dan wil je me vooral niet voor je neus zien staan, dat zou niet prettig worden! Zou dus liever idd hebben dat ze naar me toe zouden komen zodat we samen naar een oplossing zouden kunnen gaan zoeken. Maar van mn kat heb je af te blijven!
p.s. als je een kat van jongs af aan binnehoud is er niks aan het handje hoor...als je eerst je kat en jaar laat buiten hobbelen ja dan wordt het lastig om er daarna nog een binnenkat van te maken.
serieus, kan daar niet over uit ... kijk tuurlijk kan je hekel aan bepaalde dieren hebben maar om ze dan te gaan vergifitigen, nee sorry .. ik ga toch ook mijn buurman vergifitigen omdat het zo'n vreselijke irritante gozer is ... oke hij poept dan wel niet in mijn tuin maar sloopt wel mijn tuin ..
Helaas niet helemaal waar. Onze ene kat is zo'n 3 jaar binnen geweest. Omdat er door de babykamer minder plek was om ze te laten rondlopen hebben we uiteindelijk besloten de katten op het balkon te laten (durfde ik eerst ook niet eens). Op een dag was de kat opeens niet meer op het balkon te vinden en stond voor de deur! Hij was dus via het houthok van de onderbuurman in 2 sprongen op de grond gekomen. Sinds dien is hij niet meer te houden en tenzij we een elke dag een compleet miauw-concert willen hebben waar de kleine uiteraard van wakker word is die malle niet meer binnen te houden! Ik heb het liever niet, onze andere kat houden we ook angstvallig binnen omdat het nogal een lompe is Het is hier gelukkig een redelijk veilige buurt en praktisch alle buren hebben katten. Als ik echt nog kon kiezen hield ik ze ook nog allebei binnen, maar ja... Ik zou het trouwens alleen maar heel fijn vinden wanneer iemand mij kwam vertellen dat ze last hebben van mijn kat. Ik zou absoluut niet willen dat mensen zich storen of overlast hebben van mijn loslopende kat. Dus daarom...misschien toch maar proberen duidelijk te maken?
Ja, maar 't is wel waar je mee te dealen hebt. Dan kun je bij je buren gaan klagen, terwijl dat de situatie hoogstwaarschijnlijk alleen maar erger maakt, of je kunt zelf naar oplossingen zoeken. Nou, dan leef ik liever in pais en vree met m'n buren en hun katten, dan dat ik in ruzie moet leven, met alsnog hun katten...
Ik hou heel erg van katten, en dat is ook de reden dat onze kat binnen blijft. Voor haar eigen veiligheid omdat ik van haar hou, en zo hebben andere mensen er ook geen last van.
Ooooh hier precies t zelfde! En wij hebben wel geklaagd, en wat krijg je dan te horen.... "maar jullie hebben een hond!" Ja en? Wij ruimen alle stront meteen op! Maar ondertussen sta ik in mn EIGEN tuin in de stront van hun katten! Heb dus nu op alle plekken waar ze regelmatig komen sateprikkers staan. Gaat tot nu toe goed, tot ze een ander plekje hebben gevonden..... En als ik ze zie schijten doe ik de deur open en de hond naar buiten, helaas is die de stom om ze te pakken Maar ze schrikken wel!
je zal het zo wel niet bedoelen maar het komt nu net over alsof ik ( even als vb ) niet van mijn katten houd omdat ik ze wel naar buiten laat gaan .. ?
Ohhhh daar hebben wij ook zo'n last van gehad katten in de tuin die de tuin onder poepte etc Van alles gedaan: - kat weg spray of hoe heet dat? - Koffiedrap - Wapperende vlaggetjes in de tuin (haha het was geen gezicht maar vriendlief dacht wel dat het zou helpen ) Maar niks hielp! Totdat mijn vriend het zo zat was en gaas heeft gemaakt op de schutting (gewoon van dat groene gaas) geloof dat ze de eerste week nog geprobeerd hebben om in de tuin te komen, maar die katten kunnen schijnbaar dat gaas niet zien dus als ze op de schutting willen springen dan glijden ze er weer vanaf..... Verschillende keren zagen wij in de ochtend namelijk dat het gaas was omgebogen en er weer een kat van afgegleden was.... Nu komen ze niet meer! Hebben ze er ook van geleerd
hahahaha denk anders niet dat er daarna nog meer dan n hoopje as van over blijft en wie wil bewijzen dat ik het was 8) nee joh is maar gein hoor ben niet gek van katten, honden of wat dan ook maar pijn doen nee never! mijn ouders zeiden altijd als iemand niet goed is voor dieren zijn ze dat ook niet voor mensen! en dat vind ik ook! ik gooi dan ook altijd oud brood over het balkon voor de beestjes achter de flat al hong er laatst een grote poster in de flat dat dit verboden was hebben altijd wat te zeiken bij ons in de flat