Ik hou niet van katten maar heb ze van de hele buurt! Bah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O, discussies over je kat wel of niet binnenhouden zijn haast nog erger dan discussies over kunst- of borstvoeding... :D

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    :$:$:$:x:x:x

wie is er dan asociaal vraag ik me af????

*meligheid opeens weg*

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nou echt! kan er nu niet meer om lachen.. je gaat een beest toch niet vergiftigen, en nee hij dreigt er nu alleen maar mee, maar vind ik net zo erg..

getverdemme!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    dit soort dreigementen zegt heel veel over iemand.

ik zak er bijna door van mijn stoel.
    kan kloppen, door dit soort opmerkingen word ik ook een kat met scherpe nagels.....

mok.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je wat ik niet snap van je TS .. Je wilt zo graag geen ruzie met je buren omdat je bang bent dat ze troep in je tuin gaan gooien oid maar je hebt het wel over katten vergiftigen enzo ??

Knikkie in je hoofd :(

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hihihih ja dat klopt ;)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Heb je dat dan gewoon aan de bovenkant van de schutting en zijkant van het huis vastgemaakt?

Onze katten komen namelijk ook erg graag buiten en zitten helaas ook in de tuin van de buren. 'n paar jaar geleden hebben we speciaal dierenschrikdraad gespannen maar dat helpt niet, ze gaan er zelfs gewoon op liggen. En de buren beginnen nu toch wel flink te klagen, terwijl ze naar mijn idee niet zo vaak buiten zijn nu.

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

ik hou wel van katten maar bijvoorbeeld niet van honden dus ieder zijn heug en meug dus, hier wat tips.

tuin : ga van de zomer / lente kruiden planten tegen de katten, die kunnen daar niet tegen.
    auto : ze houden ervan dat de auto warmte af geeft dus in de winter in de koude gebieden zetten / zomers in de volle zon
    deur : jeetje dit is irritant zeg je wilt geen ongewenste dieren in je huis, geen tips hier zo maar die zullen er vast wel zijn
    bleren in de nacht : dit betekend dat ze krols zijn, bak met water doet wonderen. aa misschien ook voor als ze in je tuin of huis komen gelijk helemaal nat sprayen hebben ze een hekel aan.

en wat ik een keer heb gedaan, hou van katten maar hadden toch een rot kat in de beurt,, die heb ik laten schrikken bij het leven, heb hem nooit meer gezien , ja in de verte maar hij komt n iet meer in de tuin en mijn kat de stuipen op het lijf brengen

hoop dat je er wat mee kan xx

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik wil geen olie op t vuur gooien maar wel even dit kwijt:

een kat is, binnen opgegroeid of niet, een buitendier dat graag zijn instinct volgt.
    oftewel, ook buiten.
    ik stel dan ook: als je het beste met je kat voor hebt laat je hem buiten!
    dat kan ook in een afgezette (deel van je) tuin. zodat niemand last van de kat, en de kat geen last heeft van bv verkeer of mensen die hem willen vergiftigen.

ik snap best dat je niet 48 katten in je huis/tuin wilt, absoluut.

maar ik denk dat er een middenweg is tussen tollereren en vergiftigen......................................................................
    namelijk toch in gesprek gaan.
    en daarbij zelf ook redelijk zijn- kom op, een (of 10) katten ' vernielen ' geen stoelen, tafels of auto's.

al is het maar omdat die niet bekleed zijn en ze er hun nagels niet aan kunnen scherpen.

so.

10. Aura

Aura Niet meer actief

klingel een kat WAS een buitendier....tegenwoordig zijn de katten zo doorgefokt dat ze huisdieren zijn geworden en dus ook binnenkatten dat zie je vooral bij raskatten....die niet eens naar buiten willen daar voelen ze zich dan te goed voor.

Van oudsher zijn katten idd buiten dieren....maar dat is allang niet meer zo als toen.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    he meis
    ik snap je gevoel
    al heb ik zelf nu 6 katten
    maar ze komen niet buiten
    ik vindt katten zijn huisdieren houd ze dan ook thuis

12. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

De kat,Aagje van mijn tante oom en 3 nichtjes is vergiftigd. Tante was in de keuken,er werd een stuk vis gevuld met rattengif in het paadje gegooid en een stuk over de schutting. (kat was in de tuin) Aagje at het op,kwam bij mijn tante naar binnengerend en gílde van de pijn! Mijn tante heeft haar meteen naar de dierenarts gebracht en Aagje heeft een spuitje gekregen om te sterven. Mijn tante vond later dus die vis in de tuin. Welke asociale klootzak dit op zijn geweten heeft weet ik niet maar vast iemand die geen kinderen heeft en zeker geen gevoel. Mijn nichtjes hadden die kat al toen de jongste een jaar of 12 was. Aagje was een jaar of 8 denk ik toen ze stierf. Ik ben er zelf nog elke dag verdrietig om en de dader is nooit gepakt. Iemand die een van mijn katten vergiftigd of kwaad doet heeft aan mij een goeie ;) Gelukkig woon ik in een kattenbuurt ahoewel er ook mensen zijn die ze niet moeten. Ik heb mijn tuin afgezet en 2 katten kunnen er niet uit,de 3e kan ik helaas niet tegenhouden. Die sprong in de flat ook al van het balkon af. Zelf heb ik een hekel aan honden en zeker als ze tegen me op springen of tegen mijn heg sch*ten. Het is helaas niet anders,er zullen altijd wel dingen in een maatschappij zijn waar een ander last van heeft en die niet 1,2,3 op te lossen zijn!

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @aura: ik heb het over hun instinct.
    datzelfde instinct als waarmee ze vogels vangen al worden ze gevoerd.

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @fladdertje: wat erg :(

15. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik kan me de irritatie van ts wel een beetje voorstellen hoor! Ook bij ons worden we helemaal gek van alle buurkatten (zelf hebben we bewust geen huisdieren). Nog afgezien van het feit dat ze inderdaad in onze tuin hun behoefte doen, vallen ze regelmatig vogels aan in onze tuin. Vooral van die dikke slome houtduiven zijn het haasje. Ik zie liever de vogels dan de kat, maar weet ook echt niet wat we eraan kunnen doen. Tja, en praten met de buren, wat heeft dat voor zin. Na 8 jaar gaan ze heus niet opeens de katten binnenhouden hoor.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een kat die zijn nagels gebruikt bij het beklimmen van meubilair, maakt het wel degelijk kapot... Zelfde bij een auto, even lekker uitrekken met nagels en je hebt krassen.

En ik las dat iemand woedend zou worden als iemand water over haar kat gooit.... ik heb zelf geen katten, maar als mijn kat telkens in iemands tuin zou zitten poepen of telkens binnen wil komen, vind ik dat iemand's goed recht! Liever dat trouwens dan vergiftigen... Over dat vergiftigen wat de man van TS heeft gezegd, ik vraag me af of hij dat serieus meende. Mijn vriend heeft het ook wel gezegd over de honden van de buren, maar gewoon uit woede en echt niet omdat hij dat ook echt zou doen. Als de irritatie hoog oploopt kan ik dat soort uitspraken wel begrijpen.

En tot slot: ik vind wel dat veel katten echte buitendieren zijn en ook wel ruimte nodig hebben. Alleen zouden ze geen overlast mogen veroorzaken. Maar dat lijkt me heel lastig te realiseren. Iedereen met katten zou gewoon een lekker grote, afgezette achtertuin moeten hebben, maar zo werkt het natuurlijk niet.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik snap de irritatie ook zeker, en het is een lastig probleem.
    vind ook dat de bezitters van de dieren een verantwoordelijkheid hebben hun katten in de gaten te houden.
    hebben hier zelf een dikke vieze rode agora-kat IN huis gehad, maar heb de eigenaar opgespoord en het is nu verholpen.

mijn punt is alleen dat je geen dieren gaat vergiftigen.
    maar dat punt heb ik al gemaakt dus ik peer m.

ohja en dat katten geen leeuwen zijn ;)

18. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik hou van wel katten en we hebben er 2,

maar ik ben het zeker met je eens

wij hebben onze tuin helemaal dichtgemaakt , er kan geen kat uit en ze vinden het prima, zo houden wij de troep van onze katten in onze tuin.

trouwens onze katten doen het op de bak , ondanks dat ze naar buiten kunnen

spinnekop

ik heb helaas geen oplossing voor je probleem

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nou mijn katjes komen echt niet buiten onder geen beding..
    zo zijn ze opgevoed .al ze t ik de deur wagenwijd open
    ze gaan echt niet
    maar ik snap het probleem echt wel

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ TS: ik zou jouw stuk geschreven kunnen hebben, ik heb ook al een keer een topic geschreven over mijn irritatie over kattenpoep. Is ook ontzettend goor, zeker als je zelf geen kat hebt en het dus altijd de katten van de buren zijn. Vreselijk irritant.

Denk dat je er helaas maar weinig aan doet.

Deel Deze Pagina