Ik hou niet van katten maar heb ze van de hele buurt! Bah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh en wat betreft vergiftigen: dat gaat mij te ver. Mijn gedachten gaan niet zo ver dat de katten dood hoeven. Maar als mensen hun katten wat meer binnen houden: dat zou wel prettig zijn.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ik denk dat heel veel katten dat wel heel graag willen. En dan gun ik het die beestjes ook om lekker buiten te spelen. Maar het is wel jammer dat ze vaak zoveel overlast veroorzaken. Zeker als er nog veel meer katten in de buurt wonen. Wij hadden buren die 1 kat hadden en dat was het wel, die poepte ook wel eens in onze tuin, maar was verder wel heel lief en we kroelden ook regelmatig met hem. Maar goed, wij houden zelf wel erg van katten, alleen ben ik er allergisch voor. Zo'n kat van de buren is dan juist wel makkelijk ;), geen haren binnen en met hem kroelen wanneer het je uitkomt (als ie zin heeft om naar je toe te komen ;))

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    er is een poeder wat je tussen de planten kan strooien (te koop bij dierenzaak) en dat vinden katten niet lekker ruiken en komen ze niet meer in je tuin..

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

laten we dan alle dieren binnen houden want ieder dier poept en piest in de tuin ..

en als alle katten binnen blijven dan hou je nog overlast over van die smerige honden stront op plekken waarvan ik niet begrijp dat eigenaren het niet opruimen ...

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vind wel dat ieder de verantwoordelijkheid over zn eigen huisdier moet nemen en als dat idd betekend het beest dan binnen te moeten houden so be it! en ik zou eerlijk gezegd ook echt wel n emmer water over t beest heengooien als ik er zo'n overlast van zou hebben! want niets is zo vies als wanneer beesten jou tuin als wc gebruiken zal n lekker stinkzooitje worden bah! en als iemand niet de verantwoording voor zn dier wil nemen moet je m gewoon niet kopen klaar.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik begrijp TS heel goed, wij hebben sinds we verhuisd zijn een jaar geleden hetzelfde probleem. :x En wat we ook proberen, die rot beesten blijven gewoon terug komen. Ik ben trouwens een groot dierenliefhebber, heb alleen een hekel gekregen aan katten sinds we hier wonen......nou ja,.....aan hun baasjes dan.;) En het probleem is ook dat we niet weten precies van wie de katten zijn, het zijn er een stuk of zeven verschillende. Alle mensen bij wie we langs gaan ontkennen dat de katt(en) van hun zijn. Helaas is het hier al een paar keer voorgekomen dat er een paar katten vergiftigd zijn, de bewoners waren ten einde raad. En het werd nog een soort van "gedoogd" ook omdat men weet hoe groot de overlast is. Bij ons kriijgen ze trouwens ook een emmer water over zich heen hoor of de tuinslang, ook in de winter, jammer dan. Moeten de baasjes ze maar binnen houden.:(

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mja, vind het overigens wel vreemd dat er wel hondenbelasting is terwil die beesten alleen buiten zijn met baas en (in de meeste gevallen) gewoon schijten waar dat mag.

Er is echter geen kattenbelasting, terwijl die beesten vaak je hele tuin onderschijten, alsmede de zandbak van kinderen.

8. chantal1984

Nou in de meeste gevallen schijten die honden overal, baasjes zijn te lui om het op te ruimen ... En als je er wat van zegt krijg je scheve gezichten .. vind dat gewoon aso ..

En ik ben niet tegen katten belasting hoor geen probleem maar los je daarmee het probleem op dat ze niet meer in andermans tuin komen ? Denk het niet ...

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Chantal1984, ik zeg niet dat als je je kat buiten laat je niet van katten houd. Maar ik hou teveel van haar om haar naar buiten te laten gaan, ik heb jaren bij de dierenambulance gewerkt en als je dan ziet hoe de meeste katten aan hun eind komen (doodgereden, aangereden en soms uren pijn lijden, vergiftigd, andere rare dingen die mensen met dieren kunnen doen (rotjes aan de staart binden etc) dan hou ik haar binnen. Wat andere doen moeten ze zelf weten, maar als je een kat vanaf kitten binnen houd is er niets aan de hand. In de zomer gaat ze in de ren die we gaan bouwen. En nogmaals, als je je katten buitenlaat ben je geen dierenbeul of hou je er niet van dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Mijn zus en mijn moeder haar katten komen ook allemaal buiten, helaas had ze er 4 en zijn er 2 in 1 maand doodgereden maar die katten komen al 10 jaar buiten dus dan kan je het niet meer afleren.
    En trouwens als ik haar buitenlaat weet ik zeker dat ze zo dood is (heb een hele diervriendelijk buurman die nogal gek is op jagen of z,n honden loslaten)

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    En wij hebben ook een hond, betaal hondenbelasting maar ruim toch alle stront op hoor;)

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    vind het wel irritant dat ik 80 euro moet betalen terwijl mijn hondje net zo'n grote keutel legt als een konijn en ik me rot loop te zoeken om het op te ruimen hahaaha ;)

maargoed dat was een beetje offtopic, sorry :D

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou de enige poep waar ik last van heb ik ONZE tuin is de poep van katten. Honden doen het verderop met hun baasjes. Heb er een poosje terug ook een topic over geopend, zie hier:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/181779-kattenpoep.html

en er staat ook nog een smakelijke foto tussen. Vind het gewoon te goor voor woorden. Eigenlijk zouden kattenhouders die graag hun katten naar buiten doen, ook de hele dag achter ze aan met poepzakjes. ;)

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee dat los je niet op, gaat meer om vergelijking...

14. chantal1984

Ow en vogels enzo poepen niet in je tuin ? .. Dat vind ik namelijk ook smerig al die vogel poep op tafel en op de stenen BBQ ..

En niet alle honden doen het verderop, er zijn genoeg aso's op deze aardkloot die het fatsoen niet hebben om de stront op te ruimen als ze net op mijn oprit hebben zitten poepen ..

En geen enkele soort poep van wie dan ook is smakelijk om te zien dus snap niet zo goed waarom dan de foto van katten poep zo smerig is ...

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hmmmm reageer ook maar even.

wij hadden ook heel veel last van kattenkak in de tuin. was van onze buurkat. als ik hem zag poepen gooide ik een emmer wtaer over zijn kop. later hebben we zon ding gekocht met zon hoog geluid. nooit meer een kat gezien. tja kattenkak is vies zeker in d etuin. maar hondenstront en paardestront op straat vind ik ook vies en vogelschijt op me auto vind ik vies en soms vind ik de poep van kleine plurk ook niet erg jofeltjes ruiken. en dan nog maar te zwijgen over mn man hahaha.

ben het ermee eens dat het vies is maar buiten ene emmer water, koffiedrab etc is er weinig aan te doen.
    en ach ik pak een schep en smijt het 500 meter vererop in een struik en weg is het weer

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

O nou vogelpoep vind ik niet heel vies hoor, zie het eerlijk gezegd ook niet veel hier. Ik zou het pas vies vinden als mijn auto er zo uit zou zien:

Bekijk bijlage 52813

Echt hoor, de enige poep die ik tegen kom in mijn tuin is die van katten.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Tja ik vind het ook niet normaal dat mensen hun hond voor je deur laten schijten. Onze buurman (delen de oprit) laat z,n honden loslopen en laatst stond ik dus ook in de poep. Heb het maar in de kliko gegooit maar volgende keer leg ik het hoopje mooi voor z,n eigen deur neer;)

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Whahahaha die foto. Oh het zou je auto maar zijn, meteen maar de wasstraat in;)

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou vind het toch ook niet lekker hoor en het is ontzettend k*T voor je lak.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Inderdaad, lijkt me ook niet fijn voor de lak. Maak het maar eens schoon. Pfff... denk dat een wasstraat alleen het niet goed schoon maakt.

Deel Deze Pagina