Ik hou van holland omdat?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangervan4e, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik hou van holland omdat het altijd regent. :D

Optimistisch genoeg?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Omdat we hier best vrij zijn

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik hou van Holland omdat het hier groen is, vruchtbaar, we niet worden uitgebuit door andere landen (dat we dat zelf wel doen is een ander verhaal) en dat mijn kindjes altijd genoeg te eten zullen hebben en een dak boven hun hoofd.
    Ik vind het ook erg fijn dat vrouwen dezelfde rechten en kansen hebben als mannen en dat onze kinderen naar school kunnen en mogen gaan.

Oh ja, en
    *mayo bij m'n friet
    *frikadellen speciaal
    *geen heuvels als je ergens naartoe moet op de fiets
    *weilanden met koeien

Mepalbekers, daar hou ik dus echt niet van he, die krengen lekten altijd! Lekker, zo'n tas vol yokidrink, bleh!

4. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik hou van holland omdat...we toch een zorgsysteem hebben, het mag wel steeds duurder zijn en we worden er allemaal mega arm van. Maar het is er teminste! Toch wel een fijne gedachte dat ik niet meteen bankroet ben als ik een keer mn been breek.
    * En vanwege sinterklaas!
    * 2!! kerstdagen. Waar andere zielige landjes er maar 1 hebben.
    * Al die heerlijke multiculturele dingen zodat ik allemaal lekker eten kan halen gewoon bij mij in de straat, want we hebben poolse supermarkten/turkse supermarkten/antiliaanse supermarkten/nederlandse supermarkten en supermarkten waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt maar ze heerlijke dingen hebben.
    *En natuurlijk de kroketten/frikandellen/vissticks/drop/mayonaise/brood dat eetbaar is/pepernoten/kruidnoten/chocoladekruidnoten etc etc

Ik zit hier best:p

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik, hou van holland omdat het net 1 grote boerderij is
    als je erboven vliegt
    zodra we nederlands luchtruim invliegen
    denk ik
    ik ben thuis

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    tja zeg je mij wat ???

:(:(:(:(:(:( eeeeee:(:(:(:(:(:(

nee helaas woon hier maar ben niet gek van nl :) maar wel gek van mijn huis :D

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik hou van holland omdat je hier eigenlijk overal veilig kan fietsen en overal ook snel met de fiets heen kan gaan. hier zit ik met 5 min fietsen bij het winkelcentrum, bij mijn fysio, bij de psz, bij het bos(je) en station, en de stad, wat wil ik nog meer.

ik heb in het buitenland(australie) ook gefietst maar nee geeft mij nl maar op dat gebied.

oja en de stampotten natuurlijk hihihihi

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vergat de KAAS, wij hebben gewoon goede en lekkere kaas (kaas in denemarken was wel zo zacht zelfs de oude kaas, bah)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb zo'n 1,5 jaar in het buitenland gezeten en wat ik toen het meeste miste aan Nederland waren dingen als:
    even op je fiets springen en naar de Appie rijden, goede kaas, als je een afspraak hebt, dat mensen ook op tijd zijn, kroketten, vrijheid, verschillende soorten brood en broodbeleg en korte reisafstanden.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Omdat we gewoon Nederlands kunnen praten EN elkaar (meestal) ook nog kunnen verstaan :D

En natuurlijk DROP en fietsen!

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Als buitenlander hou ik van holland omdat ik hier door iedereen met open armen ben ontvangen. Iedereen heeft zijn me haar best gedaan om me hier thuis te laten voelen.

Wat vind ik leuk aan holland...
    Veel afhaaltenten, sinterklaas is een dag eerder :), schone straten, de stamppotten, de ah, etc

12. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Omdat mijn vrienden en familie hier wonen!

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik hou heel erg van nederland

Ik hou enorm veel van de wisselende seizoenen en temperaturen, zeker na een sneeuwerige winter als dan de eerste krokusjes opkomen.
    ik hou vanhet idee dat als ik ontslagen word er altijd nog een vangnet is
    ik vind het fijn dat mensen met een handicap , over het algemeen,een stuk beter leven hebben dan waar dan ook

voor mij was het zw verlof precies goed, ikkrijg voldoende kinderopvangtoeslag, ik heb de allerleukste baan vd wereld en....

ik begrijp nooit als mensen klagen over nederland, het gras lijkt altijd groener en zo zie ik elke keer weer bij ik vertrek dat mensen echt denken dat andere landen het paradijs kunnen zijn en dan gigantisch op hun plaat gaan

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    omdat wij hier normale wegen hebben en verkeersregels.
    waar mensen zich meestal aan houden.

in andere landen is het echt verrot op de weg.
    (niet allemaal uiteraard)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vanwege de Hollandse luchten, het landschap en ook het klimaat (natte vochtige zomers daargelaten). Elfstedentocht, snert, stamppot, warme chocomel, koninginnedag.

Vanwege onze tolerantie en democratie en zorgstaat.

Maar ik hou niet van gierige luie chagrijnige klagende en luidruchtige mede-Nederlanders...

16. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik hou van Holland omdat elk jaargetijde wel iets leuks biedt...

Een mooie zomerdag waarop we massaal in korte broek de straat op gaan, terrasjes pakken en iedereen blij en opgewekt is.

Heerlijke herfstdagen met prachtig gekleurde bladeren, felle regenbuien, geweldige regenbogen, kastanjes, eikels en zo nu en dan een dag die als zomer aanvoelt.

Prachtige winterdagen, met helderblauwe luchten, heldere nachten vol sterren, warme chocolademelk, kaarsjes, pepernoten, kerstetentjes, kinderen die op sleetjes voorbij je raam sjezen en schaatsen die over het ijs rijden...

En fijne lentedagen waarop de vogeltjes 's ochtends al vroeg fluiten, met warme dagen die doen verlangen naar de zomer, prachtige bloemen die weer gaan bloeien en dagen waarop we massaal in korte broek naar buiten gaan om van het warme weer te genieten!

17. danip

danip Niet meer actief

Dude, wat ben jij erg! hahaha... pis in mijn tena!

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Omdat we hier 'legaal' wiet mogen roken, we gewoon een aantal openbare hoerenplekken hebben en gewoon de tolerantie, zorgstelsel, boze kabinet-mensen, gezellige toastjes met troep, broodje hagelslag of pindakaas en als toetje lekkere droppies, stroopwafels etc. etc.

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik hou van Holland omdat dit het enige land is waar ik me echt THUIS voel na een vakantie kan ik niet wachten tot we de grens van Nederland bereiken.
    1 uur van te voren begint het al te kriebelen en word ik zenuwachtig en na de grens overgestoken te hebben dan ontspan ik helemaal en denk ik echt ik ben THUIS
    Het is te veel om op te noemen
    Ik ben gek op ons eten
    Op onze maffe gewoontes
    en onze taal

Ik hou dus van Holland omdat Holland in mijn bloed zit en ik zou er nooit meer weg willen

Deel Deze Pagina