ben der ook niet mee opgegroeid, daarom doe ik het nu heel veel! iedere dag een paar keer!!! Net als kusjes geven!
Ik zeg het ook wel vaak tegen mijn kids. Mijn ouders deden dat vroeger ook niet, maar ik vind het wel belangrijk om te zeggen.
Ik zeg niet zo snel "ik hou van je" tegen mijn kinderen, maar wel elke dag "mama vindt je heel erg lief". Wij zeggen het in ieder geval elke avond voor het slapen gaan. Onze oudste antwoord wel eens met: "Jahaaa! Dat hoef je niet steeds te zeggen, dat weet ik wel" Ach ja....missie geslaagd toch? Ik heb het vroeger ook niet zo vaak gehoord en vind het wel heel belangrijk om mijn kinderen het gevoel te geven dat papa en mama onvoorwaardelijk van ze houden.
Elke dag en ook niet 1 keertje echt 80 keer ..Met knuffels en kusjes ..ben op dit moment echt aan het wachten wanneer hij iets terug zegt.. Hij geeft me vaak uit het niets kusje (moet er vaak van smelten)
Aanvulling: Omdat ik denk dat ze het begrip "houden van" nog niet snapt, zeg ik dus ik vind jou heel erg lief. Lees bijna bij iedereen dat het thuis vroeger niet het geval was...generatie verschil denk ik? Volgens mij is het nu vrij normaal om affectie te tonen, ook in het openbaar. Wij knuffelen hier thuis wat af met de kids en met elkaar. Maar we stoeien en klieren elkaar ook wel.
Wij zeggen het hier ook heel veel maar dan als Love you. Dat zegt mijn zoontje ook heel vaak tegen mij. Sowieso als hij naar school gaat, thuis komt, buiten gaat spelen en gaat slapen. Mijn jongste zegt het sinds kort ook. Zo lief!
nee nooit. werd thuis ook nooit tegen me gezegd al weet ik zeker dat mijn ouders heel veel van mij houden. maar ik ben niet zon prater en kan ook slecht mn gevoelens tonen. huilen doe ik zelden of nooit ook. ben een enorme binnenvetter. zou wel willen dat ik het wel kon hoor maar ik krijg dat gewoon mn bek niet uit. zo zie je maar. grote bek... heel klein hartje maar ik hou natuurlijk zielsveel van mn kinderen
Meerdere keren per dag. Ik sla geen dag over, en eindig de dag er ook altijd mee als ik hem naar bed breng. Je kan zoiets niet vaak genoeg tegen je kind zeggen, en daarbij werd het vroeger nooit tegen mij gezegd. Vanaf een bepaalde leeftijd werd er ook niet meer met mij geknuffeld. Ik heb dat best wel gemist als kind, en wil dat mijn zoon anders opgroeit. Niet met die 'afstand' tussen ouder en kind die ik zelf heb ervaren.
Ik ben er ook niet mee opgegroeid en 'durf' het ook niet tegen mijn ouders te zeggen. Gek eigenlijk he?! Maar ik zeg het heel veel tegen mijn kinderen. En de oudste zegt het ook wel uit haarzelf, dat is heel leuk. Of ze zegt dat ik de allerliefste mama ben. Of dat ze me zo mist, haha...
Voor het slapengaan zeg ik altijd 'love you' of 'ik hou van jou', maar dat vind ik wel meer dan genoeg. Ik wil ervoor waken dat het niet een standaard zinnetje wordt zoals je op tv veel ziet, dat je te pas en te onpas tegen iedereen maar roept dat je van ze houdt. Ik wil het voelen als ik het zeg, dus zeg ik het niet supervaak, maar vaak genoeg dat hij het weet.
Mijn ouders strooide er ook niet mee terwijl ik nu al dagelijks tegen mn zoontje mijmer; Mama houd toch zoooo veel van jou.. Hij begrijpt er niks van natuurlijk.. Maar t is gewoon zo haha..
Ik heb helaas geen kindje waar ik het tegen kan zeggen. (Zie onderschrift) maar ik heb wel met kinderen gewerkt jarenlang en weet hoe belangrijk het is om dat kleine zinnetje van 4 woordjes te zeggen tegen een kind. Gewoon dat een kind zich heel geliefd mag voelen... Niet dat ik dat zelf zei tegen die kinderen hoor. Maar als het mijn eigen kind zou betreffen zou ik dit zeker zeggen. Ik vind er ook niets raars aan.
Dito.... En vooral oudste zegt het ook regelmatig tegen mij...... Je moet met hem alleen oppassen... want hij zegt bijvoorbeeld ook: mama, wat zie je er goed uit!,.... als ik net uit bed komt.... mn haar nog ontploft is.... en de slaap nog in mn ogen zit.... en DAN... HEEFT HIJ IETS NODIG.... (vaak de Wii of playstation...)
Ik zeg het meerdere keren op een dag tegen mijn meisje! En bij het naar bed gaan is het vast ritueel... Als ik dat niet heb gezegt voelt het niet "af"!
Hier ook dagelijks. Werd bij ons thuis ook niet gedaan en heb ik erg gemist. Knuffelen en kusjes geven doen we ook veel.
meerdere malen per dag. kleine is net bij me op bezoek geweest, heb het niet droog gehouden en wel zeker 10x gezegd hoeveel ik van haar hou