wij willen graag in 2014 trouwen dus dat duurt nog wel even. alleen zit ik al heel lang na te denken hoe we de dag zouden kunnen invullen. ik ben erg benieuwd naar jullie dagindeling. vooral de volgorde van: trouwen, eten, foto reportage, feest enz. en waar waren jullie gasten toen jullie de foto reportage lieten maken? ik ben erg benieuwd!
Wij zijn getrouwd in 2008: - eerst kwam de familie 's morgens samen bij mijn schoonouders thuis en daar was iedereen getuige ervan dat we elkaar voor het eerst zagen in onze trouwkleding. De familie ging daarna koffie drinken met elkaar met cake en wij gingen ondertussen foto's maken. Dus daar begonnen we mee. (Best goed bedacht van onszelf, want de make-up zat er net op dus we zagen er eerst nog tip top uit). - Na de foto's kwamen we terug naar het huis van de schoonouders en gingen we met de familie broodjes eten, ik geloof besteld bij de Hema. Het was toen ook lunchtijd. - tegen half 2 was de huwelijksvoltrekking. - na de huwelijksvoltrekking gingen we in het parkje erachter foto's maken met de hele familie. - na die tijd reden we naar de locatie waar we de taart aan gingen snijden. - Daarna langzaam aan naar de locatie waar we gingen eten. (Tevens ook het feest hielden). Daar hadden we een heerlijk lopend koud en warm buffet. - Om 19:00 uur hadden we de huwelijksinzegening in de kerk. - om 20:30 hielden we het feest. We hielden geen receptie, iedereen mocht de hele avond komen. Om 0:30 uur was de afsluiting en konden we een paar deuren zo doorlopen naar onze kamer, het was namelijk ook een hotel. Het moest een bruidssuite voorstellen maar stelde geen donder voor. Het enige wat leuk was aan de kamer was een groot breed bad waar je met z'n tweeën in kon, verder een normale standaard kamer. Maar we hebben wel een mooie dag gehad.
10.30 kwam m'n man mij afhalen - daggasten waren hierbij die gingen daarna lekker koffie drinken met wat lekkers + de tasjes die we gemaakt hadden voor de daggasten bekijken 10.30/13.00: Foto reportage + snel wat eten 13.00 trouwen 14.00 naar de feestgelegenheid + daar nog foto's maken van de familie etc 14.30 Champagne bij binnenkomst + bruidstaart aansnijden + kadootjes van de daggasten 16.30 Avondeten (helaas dus vroeg) , we hadden een pannekoeken + ijsbuffet 18.30/20.00 : Receptie 20.00 : feest
Dat vond ik ook zo lastig, vooral met jonge kinderen die nog slapen (Lisa in ons geval, ze was toen precies 1,5 jaar). Bij ons was alles op 1 locatie inclusief slapen, dat was echt ideaal! We hadden een heel uitgebreid draaiboek 12:00 wij en mijn ouders op de locatie, wat dingen in orde maken 13:00 Kapsel/visagie bij mij en Lisa naar bed 15:00 Lisa wakker maken (ze werd zelf al wakker), kinderen aankleden en haren doen (deed mijn nicht) 16:00 Trouwen 16:30 Proosten 17:00-17:30 Foto's maken (mooie locatie dus kon gewoon daar, gasten liepen wat rond en aten wat borrelnootjes enzo en dronken wat, sommigen gingen ook met ons op de foto) 18:00 Diner (lopend buffet) 20:00 Koffie en (bruids)taart 21:00 Aankomst gasten voor receptie 00:00 Afgelopen en iedereen weg/naar bed 9:00 Ontbijt en om 11 uur was iedereen weer weg en een uurtje later gingen wij ook naar huis
10:30 man haalde mij op bij mijn moeder thuis, met bloemen. Daggasten waren er toen ook. 11:00 wij vertrokken voor fotoreportage. Gasten kregen nogmaals koffie, later brood, we hadden de dg ervoor verse bolletjes gehaald, gesmeerd en in de vriezer gedaan, smorgens vroeg er weer uit. 13:00 trouwen op locatie, daarna de taart. 15:00 kerkdienst. 16:00-17:00 receptie in de kerk 18:00 weer terug op locatie, diner tot 19:30 20:00 feestavond tot 00:00 op dezelfde locatie.
10.00 make up jurk etc 12.00 lunch met gasten van ver weg bij mijn ouders thuis 13.30 naar het gemeentehuis met bruidsauto 14.00 trouwen op gemeentehuis 15.00 bruidstaart op het terras van het restaurant 16.00 bruidspaar met fotograaf en bruidsauto weg om foto's te gaan maken in de omgeving. Andere gasten gingen of naar huis of bleven voor het diner (op uitnodiging) 17.30 diner in restaurant 20.00 aanvang feest in restaurant 0.00 einde
even denken ik werd rond 11 uur opgehaald. Thuis wat foto's gemaakt. Toen vertrokken naar fotolocatie. om 13:00 trouwden we voor de wet. Daarna nog wat foto's gemaakt bij het gemeentehuis, toen zijn de gasten gaan lunchen en wij in een bos gaan picknicken (met nog meer foto's). Om 16:00 trouwden we in de kerk, dat duurde ruim een uur en toen zijn we wandelend (500 m.) naar de feestlocatie gegaan. Diner rond 18:00/18:30 en 's avonds feest.
Wij trouwen aankomende zomer en het ziet er als volgt uit: 11.00: Aankomst fotograaf (die loopt de hele dag mee) 11.00: Aankleden e.d. 12.30: Vriend komt bij mijn ouders + getuigen en naaste familie 13.00: Richting lokatie 13.15: ontvangt gasten door ceremoniemeester 13.30: Ceremonie 14.30: receptie met champange en gebak 16.30: Einde receptie voor niet verder genodigden 15.30 fotoreportage met kinderen 17.00; opening buffet voor verdere genodigden v.a 19.00; tijd voor stukjes e.d. Borrelen 23.00; einde Kindjes met oppas mee, wij naar hotel voor 1 of 2 nachtjes
Ik ben rond 11.00 opgehaald. Wij zijn toen met de fotograaf foto's gaan nemen. Ik vind het altijd zo vervelend als je op een bruiloft moet wachten tot het bruidspaar foto's heeft genomen, dat wij dit lekker vooraf wilden doen. Stiekem even de ringen om en snel weer terug in het doosje Rond 14.30 zijn we naar het stadhuis gegaan, waar alle gasten al op ons stonden te wachten. Na het trouwen met alle gasten naar een Tapasrestaurant met een mooi groot buitenterras gegaan (rond 16.00 uur), waar we de taart hebben aangesneden, en met iedereen hebben genoten van Prosecco en tapas. Hierna gingen de meeste mensen weer naar huis, en zijn wij met onze ouders, zussen en hun gezin lekker uitgebreid wezen eten. Ik vond het een heerlijke dag, en ook erg lekker dat we aan het einde van de dag niet oververmoeid waren, en niet het idee hadden dat we alleen maar handjes hadden geschud. Het was allemaal lekker ontspannen.
Bij mij zit het allemaal nog vers in me geheugen het is namelijk een week geleden wij hadden 06.30 de kapster (en tuurlijk wat gebeurd er wij verslapen ons, werden gewekt door de kapster) 8.45 verzamelen met de genodigde wat een klein gezelschap was (alleen beide ouders en oma) 09.00 trouwen (nouja liep uit want we waren thuis wat vergeten, iets wat voor ons heel belangrijik is die dag (gelukkig mochten mijn ouders dat thuis even snel gaan halen) 09.45 foto's met familie 10.00 foto's op locatie 10.45 bruidstaart 11.30 een bloemetje leggen bij dierbaren 12.15 lunch rond 2 uur was iedereen weg waardoor wij gelegenheid hadden om bij ons werk langs te gaan met een taart en daarna door te gaan naar een hotel voor de huewelijks nacht. 2 dagen daarna op een zaterdag hebben we een borrel gedaan van 4 tot 8 met een bbq... idd en de sneeuw lag er nog in 1 woord geweldig zou het zo weer doen ook hoe wij het nu gedaan hebben, kon ik daardoor wel 2 x me jurk aan!!! groetjes aappie
Even denken of ik de tijden nog precies weet: 9.00 uur haar en make-up bij de kapper 11.00 uur bij mijn moeder broodjes klaar maken voor de daggasten en nog rustig wat drinken 11.45 uur jurk aan 12.00 uur daggasten arriveren bij mijn moeder 12.30 uur man komt me ophalen 13.00 uur foto's maken (in het park om de hoek) 14.15 uur terug naar mijn moeder (waar de daggasten aan het lunchen waren) om wat te eten 14.30 uur vertrek naar trouwlocatie 15.00 uur foto's met familie voor de trouwlocatie 15.30 uur trouwen 16.30 uur zelf bruidstaart opgehaald bij de Hema 17.15 uur onze aankomst bij de zaal (we waren de enige die in de file stonden samen met de fotograaf) 17.20 uur proosten en bruidstaart eten 18.00 uur begin borrel 20.00 uur einde borrel 20.30 uur buffet met daggasten 22.00 uur waren we thuis
07:00 uur: kapster kwam. 09:00 uur: Manlief kwam mij ophalen 09.15-11:45 uur: foto's maken 11.45-12:45 uur: terug naar mijn ouderlijk huis om samen met daggasten foto's te maken en broodjes te eten, 13:00 uur: Gemeentehuis 14:15 uur: Kerk 16:00 uur: Bruidstaart aansnijden op feestlocatie. 17:30 uur - 20:00 uur: diner 20:30-22:00 uur: receptie 22:00 uur - 01.00 uur: feest
Bij ons is dit de planning: 11:30 uur: daggasten komen aan bij mijn ouderlijk huis 12:00 uur: Mijn as komt mij ophalen (alle daggasten zijn daar bij) 12:30 uur: Lunch in mijn ouderlijk huis en tussendoor groepsfoto's 13:30 uur: vertrek in stoet naar de trouwlokatie 14:00 uur: Huwelijksvoltrekking 14:30 uur: daggasten vertrekken naar de feestlokatie en wij gaan foto's maken 16:00 uur: Wij komen aan bij de feestlokatie 16:30 uur: Aansnijden bruidstaart en champagnetoren 18:00 uur: Diner 20:30 uur: Feest!
Wij zijn nog niet getrouwd ( doen we in juli) maar als ik mij niet vergis ziet de dagplanning er zo uit. 7.30u aankomst kapster 9.00u make up en aankleden + fotograaf komt erbij en loopt de ganse dag mee 10 - 12 fotoreportage 12-13.30 even uitrusten + verzamelen van de suite + aankomst ceremoniemeester 14.30 trouw voor de wet 15.15 - 16.15 u trouw voor de kerk 17.15 aankomst feestzaal (suite) 17.30 eerste receptie 18.45 tweede receptie (voor avondgenodigden ) 19.30 start avondfeest ( gezellig eten) 22.00 aankomst voor de mensen die aanschuiven aan het dessertbuffet 23.30 start dansfeest tot ... Wij blijven daar ook overnachten. Onze dochter gaat de ganse dag met ons mee en wordt dan met de 1ste receptie op gehaald door de dagmoeder en daar blijft ze dan ook overnachten
wij zijn afgelopen augustus getrouwd, hadden een kleine bruiloft met alleen ouders/broers/zussen en oma van man. * 9.00 uur kapper en make-up. * 10.00-11.30 fotoreportage op een buitenlocatie, oma's waren ook mee om op de kleine te letten als zij even niet op de foto hoefde. * 12.00 lunch met iedereen, mijn zusje en zwager hebben ondertussen alles aangekleed en versierd toen wij foto's gemaakt hebben. *14.00 zijn we vertrokken naar het stadhuis, buiten voor het stadhuis stonden mijn collega's en kindjes van het kdv met bogen en ballonnen voor ons. We waren expres op tijd, dus kon ik ook nog met de kindjes op de foto. * 15.00 plechtigheid * aansluitend doorgereden naar de eetlocatie (een verbouwde boerderij met buitentent en weilanden voor de kids om te spelen.) Daar hebben we eerst geborreld en rond een uur of 18.00 zijn we gaan eten. Na het eten ook wat blijven drinken en om 21.30 gingen we allemaal naar huis. De volgende dag zijn we om 9.00 uur vertrokken naar de efteling voor 3 dagen.
amai dat wordt een lange dag voor je. Als het feest pas om 23.30 begint? Hellp ik moet er niet aandenken Waarom zijn er 2 recepties??
Wij trouwens 31-8-2012 en ons schema zal denk ik het volgende zijn. 07.30 uur: mijn nichtje doet mijn haar, mijn zus mijn make-up en jurk aan 09.00 uur: gasten arriveren (25 man) bij ons thuis met koffie en cake 10.00 uur: vertrek met trouwauto en stoet naar stadhuis 10.45 uur: trouwen op stadhuis 12.00 uur: terug bij ons thuis voor de lunch, die ik laat bezorgen 13.45 uur: vertrek naar locatie 14.30 uur: bruidstaart en champagne op locatie 15.15 uur: foto's maken 16.30 uur: boottocht 18.00 uur: dinerbuffet met afsluitend desser met vuurwerk. 22.00 uur: einde