Wat vinden jullie? (Over 4 mei en de media)

Discussion in 'De lounge' started by Micchan, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hallo dames (en een enkele heer wellicht :D),

ik zat op de app met een groepje te kletsen en het onderwerp 4 mei kwam voorbij.. Dat er een film op tv was maar dat er verder maar bar weinig aandacht wordt besteed aan de dodenherdenking op tv..
    Vervolgens merkte ik op dat je met 9/11 wel dood wordt gegooid en hoewel dat natuurlijk ook verschrikkelijk was, het toch een beetje krom is..
    Uiteindelijk kwam het tot 'open er een topic over!'

Dus bij deze: Wordt er te weinig aandacht aan dodenherdenking en/of te veel aandacht aan 9/11 besteed?

(Ik hoop dat dit mag, anders mag er uiteraard een slotje op!)

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Sorry,ik heb van ellende er dvd opgezet omdat er op iedere zender iets van dodenherdenking was...ik weet niet welke zenders jij hebt;) hahaha

3. floor30

floor30 Actief lid

Jun 23, 2009
    327
    11
    18
    Nou ik zei net hetzelfde tegen mijn man. Heb net de film op net 5 gekeken maar meer is er ook niet geloof ik. Persoonlijk vind ik het wel jammer.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind t meer dan zat. Hoor t al weer ff voorbij komen met weer is een nieuwe bekende Nederlander die ze opgetrommeld hebben...

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    van mij mag het sowieso wel is klaar zijn met dat 9/11 gedoe.. vreselijk wat er gebeurd is maar er gebeuren zoveel rampen! daar wordt ook nauwelijks of geen aandacht aan besteed.. en al helemaal niet zo lang! en het is sowieso niet te vergelijken met de holocaust..

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik vind ook dat er veel te weinig aandacht voor de dodenherdenking is. Deze mensen mogen niet vergeten worden!
    Het viel me trouwens ook op hoe weinig mensen de vlag nog maar halfstok hangen.

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik niets, dat wordt hier niet 'gevierd' :p

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Beide. Te weinig aan 4 mei en veel te veel aan 9/11

9. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

Sep 12, 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    9/11 is een stuk recenter.
    Voor mij is bevrijdingsdag en dodenherdeking een stuk belangrijker.
    Maar zoals je ook op spotjes op tv ziet ze willen de verhalen enz doorgeven bijna de hele generatie van WO II is we niet meer.
    Ik wil mijn kind ook onze vrijheid door blijven geven denk dat dat heel erg belangrijk is.

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik vind dat er juist door het jaar heen meer momenten moeten zijn met dergelijke films, want op een zo'n dag tja.. Ik snap het wel, maar vond dat je er dan soms echt niet aan ontkwam. En als iemand die eigenlijk vrijwel alle films, boeken en docu's over WOII weleens gezien/gelezen heeft vond ik dat wel lichtelijk irritant: je moet het mensen niet 'door de strot willen duwen'. Met 9/11 vind ik dat eigenlijk ook. Ieder jaar al diezelfde docu's en films. Nee voor mij hoeft het niet.

Nu kun je natuurlijk niet allerlei programma's maken die telkens weer nieuw zijn, dat hoeft ook niet. Maar er moet wel een keuze kunnen zijn. Het is heel goed het onder de aandacht te brengen en te houden, maar of dat lukt op deze manieren? Mwah, ik betwijfel het.

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    te weinig dodenherdenking en teveel 9/11

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou vind het wel mee vallen al een paar weken is het bezig de tweede wereld oorlog, Discovory ned 1 2 en 3 op rlt7 was er een film vaak oorlogfilms, Rond 4/5 mei.

Wel vind ik het iets rustiger geworden. Zeg weg de laatste 10 jaar hier voor was het nog vaker in het nieuws.

9/11 vind het over het al gemeen wel mee vallen een paar zenders besteden er dan aandacht aan ook soms een film. Maar het is niet zo als 9/11, meer aandacht voor is. Wel op een andere manier.

Valt ook niet te vergelijken.

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Ik vind ook te weinig aan 4 mei... Er mag echt nog steeds bij stil worden gestaan wat er gebeurt is... Om herhaling te voorkomen...
    Wij zijn vrij voor wie er gestorven is, en deze mogen best herinnerd en geeerd worden!!

9/11 nee dat vink teveel, uiteraard is dat ook verschrikkelijk, maar op een heel ander niveau, dat is niet te vergelijken

Share This Page