Ik heb dat wel van mijn ouders gehoord en zeg het ook zeker 1 soms vaker per dag tegen onze kids. Tegen mijn man is het nooit uitgesproken natuurlijk houden zijn ouders wel veel van hem. Hij zegt het ook nauwelijks tegen de kids volgens mij. Wel dat hij dol op ze is en trots en ze lief vindt.
Ik hoorde het dagelijks van mijn moeder, en nu van mijn oudste. De middelste zegt het heel af en toe maar weet zijn gevoelen niet goed onder woorden te brengen dus als hij het zegt betekent het ook heel veel. De jongste praat niet. Ik zeg het ook dagelijks tegen mijn man (en krijg het dan ook terug) en bijna dagelijks tegen mijn beste vriendin
Van mn ouders vroeger zelden, nu soms. Tegen mn dochter zeg k vaak loveyouu en dan krijg ik als antwoord aaoe *smelt* Tegen mn beste vriendinnen zeg k t ook wel s en hun tegen mij (2)
Mooi topic! Hier van huis uit ook weinig geknuffeld en zeker geen 'ik hou van jou' geroepen. Heb nog nooit ik hou van jou tegen mijn ouders gezegd. Tegen mijn vriend daarentegen kan ik het niet vaak genoeg zeggen. Wil dat straks bij mijn kindjes toch ook echt doen hoor!
Ik heb het jammer genoeg nooit van mijn ouders gehoord (ik weet dat ze wel van mij houden). Ik en mijn man zegt dit dagelijks tegen de kinderen, en zij ook ook tegen ons of tegen elkaar. Mijn man zei het vroeger wel regelmatig, maar nu niet of nauwelijks. Wel via een sms'je.
Mijn man en ik zeggen het best vaak tegen elkaar. Tegen onze dochter zeggen we het minimaal 1x per dag.
Ik kom uit een warm nest waar heel regelmatig werd gezegd hoeveel ze van ons houden, hoe trots ze op ons zijn etc. De geschiedenis herhaald zich, ik en mijn vriend naar elkaar en naar onze zoon zeggen we regelmatig hoe veel we van elkaar houden en hoe trots we zijn.
Mijn vriend zegt het nooit. Als ik er wel eens wat van zeg zegt ie: dat weet je toch?? (dat ik van je hou) Ja maar dat is anders zeg ik dan haha. Vind ik toch wel. Ik zeg het meerdere keren per dag tegen ons dochtertje met heel veel succes! Hihi
Ik zeg het meerdere keren per dag tegen mijn kinderen. Sowieso voordat ze gaan slapen. Ook tegen mijn man. Ik krijg het ook regelmatig te horen van mijn zusje en vader.
Grappig, had ik het toevallig vd week met mijn man over...... Bij beiden werd dat thuis nooit gezegd, ik kan me serieus niet herinneren dat mijn ouders het ooit tegen mij gezegd hebben. Tegen de kinderen zeggen we het dagelijks, meestal met naar bed gaan wel. En andersom zeggen ze het ook regelmatig... Smelt..
Ik hoor het regelmatig; mijn man, zoontje, ouders en schoonouders. Vroeger hoorde ik het vaker van mijn vader dan m'n moeder. Ook nu zegt ze het nog niet vaak, wel vaker als vroeger maar ze laat wel met andere woorden weten dat ze van me houdt.
Klinkt heel gek maar mijn ouders hebben nog nooit gezegd dat ze van mij houden. Echt een andere generatie denk ik. Ik zelf zeg het wel altijd tegen de kinderen. Maar zeggen hou van jou en het gevoel hou van jou geven aan je kinderen is net zo belangrijk dat deden mijn ouders wel. OP hun eigen manier. I love you is z.n standaard woord geworden dat het soms gewoon dagelijks taal gebruik is geworden. Een flinke knuffel geven staat bij mij gelijk aan ik hou van jou. ( mijn ouders knuffelde niet zo veel als ik met mijn kinderen doet) dus als je geen knuffels geeft kan je het later echt wel bij je kinderen doen. Houden van betekend zo veel meer dan alleen ik hou van jou.. But i love my kids.
mijn moeder heeft het altijd veel gezegd en ik zeg het ook meerdere keren per dag tegen mn zoontje en vriend.. mn vriend zegt het ook regelmatig en het was het eerste zinnetje van mn zoontje ♡
Heel vaak eigenlijk. Ben er niet mee opgegroeid, dus best bijzonder dat het allemaal vanzelf gaat. Mijn zoon zegt elke morgen als hij weer naast me wakker wordt, mama ik vind je lief! Beter kan mijn dag niet beginnen!
Mijn ouders zeiden en zeggen het nooit tegen me. Ik zeg het wel tegen mijn vriend en hij gelukkig ook tegen mij Mijn verstandelijk beperkte zus zegt altijd aan de telefoon of op de voicemail: "Ik hou ook van jou, hoor!!" terwijl ik dan nog niets heb gezegd, hihi
Niet mee opgegroeid. Oma zei het weleens, maar het voelde raar om het terug te zeggen omdat ik er niet mee ben opgegroeid. Daarentegen zeggen man en ik wel elke dag ik hou van jou of wuffjoe! Misschien straks voor het slapen gaan ook wel tegen de baby.
Van m'n moeder, vroeger vaak, nu wel wat minder maar ik weet gewoon dat het zo is Mijn vriend nog nooit van zijn ouders ( maar ook niet dat ze trots op hem zijn oid ) iets wat ik me niet voor kan stellen, zo zielig Wij zeggen het hier heel vaak tegen elkaar, ook de kinderen. We zeggen altijd tegen hen, ik hou van je, heel veel, voor altijd en nooit vergeten Dat ze zeggen ze ook tegen ons, zo lief. Ik zeg ook dat ik trots op ze ben en zeg dan altijd, ik ben trots op je, gewoon omdat je (naam) bent.
Bij ons thuis werd dat vroeger ook niet uitgesproken. En nog niet. Als mijn vader of moeder tegen me zou zeggen dat ze van me houden, zou ik echt gelijk denken dat ze me daarna gaan vertellen dat ze terminaal zijn ofzo. Dat wordt gewoon niet gezegd bij ons. Wat niet wegneemt dat we wel van elkaar houden en dat ook van elkaar weten. Mijn man is het van huis uit meer gewend. Wij zeggen het dus wel tegen elkaar en ook tegen de kinderen. En onze zoon zegt het ook tegen ons en tegen z'n grootouders. Ik vond het echt superschattig toen hij het ook tegen mijn ouders zei. Later de reactie van mijn moeder (was zoontje niet bij) "Ach, hij weet niet echt wat het betekent, maar het klinkt wel lief." Ik denk trouwens dat hij het wel weet. Hij zegt het tenslotte niet tegen de bakker ofzo. (terwijl jij daar altijd een koekje van krijgt dus de goede man is erg populair, haha.) Ik vind het wel fijn om het gewoon te kunnen zeggen tegen man en kinderen en dat ze het ook terugzeggen zonder dat akward is. Wat ik trouwens ook superschattig vind is handje van zoon op mijn schouder "Je hebt goed gekookt schat." Hahaha, wijsneus.
Misschien dat de generatie voor ons dan toch wat meer ingetogener is in dit soort dingen? Ik denk inderdaad ook dat als mijn ouders dat nu zouden zeggen ik heel bang word dat er iets is. Tupp dat herken ik. Die complimentjes mama het eten was heeeeeerlijk >< Ik denk wel dat ze weten wat het betekend. De oudste zij het laatst ook tegen zijn beste vriendinnetje ik hou van jou dat klonk zo onwijs lief