Ik houd kind ( 3 jr) te strak/ niet vrij

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door 2augustus1992, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

ik heb een abonnement op Walibi, dat is het probleem ook niet echt. Maar stiekem vind ik het niet zo passen bij een moeder( het beeld dat ik dan vroeger van moeders had).

Komt ook denk ik wel door wat ik hier vaak lees, je hoort je zo en zo te gedragen anders ben je tokkie, aso of wat dan ook.

Mijn man zegt dat dit forum meestal een slechte invloed op mij heeft, omdat ik veel dingen persoonlijk aantrek ervan.

2. 2augustus1992

Maar hoe zouden jullie het dan "vinden" als een vrouw alleen op een terras zit? Zouden jullie dan denken dat ze dan een man wil versieren of wil vreemdgaan en daardoor daar alleen zit? Of zouden daar niets over denken?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja dat moet je ook niet doen. Ten minste, kost je zon hoop negatieve energie.

Voorbeeldje: in het topoc van een rokende kraamverzorgster reageert de een met belachelijk als je zo iemand weigert, ga er vanuit dat iemand professioneel is en netjes zn handjes wast etc. Ik reageer dan rustig met dat een rokende kraamzorg er bij mij niet in komt. Ik sta er gewoon anders in. En allebei mogen we onze mening hebben en uiten toch? Ik ben dan niet iemand die gaat bedenken: oh, laat ik dan toch maar die ene rokende kraamverzorgster mijn kind verzorgen, omdat iemand anders toevallig vind dat het raar is om zo iemand te weigeren. Mag ik altijd nog zelf bepalen. En dan interesseert het me ook geen bal of diegene mij dan raar of belachelijk vind, ik ken haar toch helemaal niet?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Tja, ik zit ook weleens op het terras, alleen. Heerlijk :)
    En ik geniet dan van de rust en kijk lekker mensen. Dus dat zou ik ook over een vrouw alleen op een terras denken dat ze dat doet. ;)

5. 2augustus1992

Dus dan zou je niets raars denken over die vrouw? Of anders kwaad denken bijv " zo die is lelijk/hoerig/arrogant" als zij daar gewoon alleen maar zit?

6. 2augustus1992

O dat je jezelf "meer " voelt dan die vrouw?

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik zou daar helemaal niks van denken, want waarschijnlijk valt mij dat niet eens op. Je denkwijze gaat best ver. :oops:

8. 2augustus1992

Mijn man zegt ook dat ik die fantasieën op moet schrijven of op toneel moet gaan.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Waarom zou ik dat kunnen vinden?
    En stel: IK vind dat idioot, dat je als vrouw zijnde alleen op het terras zou zitten, zou JIJ dat dan daarom niet meer doen?

10. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Waarschijnlijk valt het me niet eens op.
    En als het me dan opvalt denk ik: die vrouw geniet even lekker van een drankje op een terras.

Het zou echt niet in me opkomen dat die vrouw iemand wil versieren ofzo.
    Ik zou gewoon denken dat die geniet van haar leven en lekker een momentje voor haarzelf heeft.

11. 2augustus1992

Ja ik zou het dan nog wel gewoon doen. Maar als ik je het zou horen zeggen " wat raar dat die vrouw daar alleen zit, zeker geen vrienden of is op zoek naar een man en gaat vreemd, dan zou ik het de volgende keer minder snel doen. Maar zoiets is nog nooit aan de orde geweest, en ik zit best regelmatig op een terras, ook bij bv Ikea, tuincentrum ofzo. Ja, daar ga ik ook weleens alleen heen.
    Paar weken geleden ben ik alleen naar slagharen geweest, maar dan zie je de kaartverkoopster toch wel opmerkelijk kijken vind ik dat een volwassen vrouw alleen dat leuk vindt. Maar ik hou er gewoon van. Het is voor mij ontspanning, de een gaat naar de sauna, ik ga liever naar een pretpark.

12. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik vraag me af.....
    Denk je dat zelf dan? Als een vrouw alleen op het terras zit? Het idee moet toch ergens vandaag komen?

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou daar echt helemaal niks van denken... ja dat ze waarschijnlijk lekker van de zon aan het genieten is :D

Waarom zou je mannen versieren of vreemd wollen gaan omdat je op een terras zit?:eek:

Het is al een paar keer gezegd, maar ik zou echt hulp gaan zoeken, ik weet niet wie jou deze vreemde ideeen allemaal in je hoofd prent...
    Maar ze komen niet eens in de buurt van de werkelijkheid!
    Echt, ga er mee aan de slag

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nee joh! Ik zou denken. "Kijk, dat doet ze goed, even een momentje voor haarzelf" tenzij ze natuurlijk in een minirok zonder ondergoed met dr benen wijd zit, dan worden de verhoudingen wel wat anders natuurlijk.... :D

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dat zit dus echt in jouw koppie hè ;) ik weet niet eens hoe ik opmerkelijk moet kijken hihi.

16. 2augustus1992

Het probllem is denk ik ook dat ik mezelf veel te serieus neem. Ik heb m'n haar heel lang geverfd ( ben blond van nature) omdat ik dacht dat mensen me dan serieuzer zouden nemen. Ik hoor vaak dat ik soms afstandelijk ben, moeilijk te benaderen. Ik heb van mezelf een nogal bozig gezicht, als ik gewoon kijk zeg maar. Maar ik BEN dan helemaal niet boos,m aar denk dan bv gewoon diep na. Ik kijk in het begin de kat uit de boom maar ben ook een open boek, als ik je vertrouw weet je binnen een dag mijn levensverhaal bij wijze van.

eigenlijk kun je zeggen dat ik het kind in mij eigenlijk nog niet kwijt ben. Ik kan van dingen genieten alsof ik het voor het eerst meemaak, ik ben misschien soms wat naïef ( vergeet bv mijn fiets of auto op slot te doen).

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nee ik denk dat het probleem is dat je je zelf niet serieus genoeg neemt.
    Jij mag er ook zijn op deze aardbol, met je hele zijn. Met je afstandelijkheid, je bozige gezicht, je blonde/rode/bruine/paarse haar, je vertrouwen en je naieviteit.

18. 2augustus1992

Ik geniet trouwens intens van mijn kinderen hoor, en complimenteer ze echt wel. En onderneem veel met ze, komen veel onder de mensen. Maar ik merk gewoon dat ik groeiende ben. Zelfs als moeder kun je blibaar nog veel leren.
    Bij het kdv waar mijn zoontje zit, gaat het prima, daar gedraagt hij zich keurig, maar daar mogen ze buiten ook hollen en ze gaan gezamenlijk naa een winkel en mogen dan om de beurt zon wagentje pakken. Dat gaat prima, dus waarom zou het bij mij dan samen niet lukken.
    Het was echt een overwinning laatst voor mijzelf dat ik gewoon durfde te denken : waarom eigenlijk niet" toen ik hem liet hollen in het pretpark.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou ik in godsnaam íets denken over een vrouw die doet wat ze mag doen? Namelijk ergens zitten?

20. 2augustus1992

Dat zegt mijn man ook steeds: denk je dat zelf ofzo".
    Niet bewust in ieder geval. Ik denk sowieso nooit kwaad over mensen, tenzij ze zich (zichtbaar) asociaal gedragen in mijn ogen ( afval op straat , dat soort dingen). Maar dat is het gedrag van de mensen wat ik raar vind, maar verder zal ik nooit veroordelen op geaardheid, ras etc

Deel Deze Pagina