Bedankt voor het compliment. Dat zei min moeder dus ook altijd letterlijk: " je zal maar zo'n dochter hebben die met een neger of vrouw thuiskomt." Erg opbouwend, @twinkle star
Omdatvze op jonge leeftijd altijd al tegen me zei dat ik niet met een neger of vrouw thuis hoefde komen. Ik durfde mijn gevoelens als kind dus niet met haar te bespreken want had vroeger al weleens een Turks vriendje gehad. Ik schaamde me daar toen ook al voor ja, dat zzij zo'n gedachtegang heeft over geaardheid en andere culturen/ huidskleuren. Ik sta daarin loodrecht tegenover haar. Zou ik bij een vriendin ook hebben( iemand die zo'n gedachtegang heeft wil ik niet als vriend). Mijn moeder komt dus alleen op verjaardagen van mijn kinderen en negeert mijn man dan, geeft hem geen hand , niets.
Ik weet het niet hoor. In je openingspost zeg je dat je moeder lief is voor je kinderen, dat ze haar best doet om contact met je te onderhouden, dat je je ergert aan haar karakter omdat het anders is dan de jouwe en dat je niet begrijpt waarom je niet van haar kan houden. Vervolgens komen daar reacties op dat mensen zich daar niets bij voor kunnen stellen en jou hard vinden en dan opeens komt het één na het ander boven dat ik denk: ja als dat allemaal gebeurd is dan snap ik wel waarom je negatieve gevoelens hebt naar haar. Ik snap alleen niet dat je in je opening eigenlijk alleen maar positieve dingen schrijft over haar. Dan denk ik: is de rest nou ook allemaal echt gebeurd of komt dat nu omdat je niet de gewenste reactie krijgt?
Ik lees nu ook je andere reacties. Het was wellicht handig geweest om in je OP volledig en concreet alles te benoemen. Een ouder mag natuurlijk wel moeite hebben met een partnerkeuze van zijn of haar dochter. Ik vind het inderdaad wel belangrijk dat de keuze wel gerespecteerd wordt. Heb je dit soort zaken wel eens met haar besproken of zijn dit echt onderwerpen die vroeger terzake zijn gekomen en jou nu nog steeds dwars zitten? Wat houdt je tegen om met je moeder te bespreken waarom jouw partner niet welkom is?
Ik vind het ook raar dat je in je openingspost met geen woord rept over hoe je moeder over je partner denkt. Dat zou toch juist het grootste probleem moeten zijn dat tussen jullie in staat? En niet over hoe ze zich kleed en hoe persoonlijk ze wordt enz enz?
Maar dan is toch duidelijk voor jezelf waarom je niet het gevoel voor je moeder van houden van hebt ontbreekt?