Hallo allemaal, Zit nu in de 11e week van mijn zwangerschap. Eerst erg misselijk e.d. (bij een week of 6).. toen ging het even goed maar de laatste 1,5 week slaap ik gewoon niet. In eerste instantie door het constant moeten plassen. Nu dacht ik net dat het wat beter ging en nu heb ik sinds een aantal nachten gruwelijke pijn in mijn benen... ik kan het alleen maar omschrijven alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden (gelukkig weet ik niet hoe dat echt voelt). Het is zeurende, stekende pijn, doofheid, tintelingen en nog veel meer door elkaar en lijkt samen te komen op heup, knie en enkelgewricht. Mijn omgeving snapt het niet want die beweren dat ik klachten heb die ik niet kan hebben als ik zo kort zwanger ben (omdat ik nog niet zoveel gewichttoename heb etc). Ik merk dat de vermoeidheid me echt op begint te breken, want ook overdag lukt het me niet om te slapen. De vermoeidheid is vergelijkbaar met toen ik pfeiffer had in 2007.. echter kon ik toen wel slapen. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen, want ik merk dat ik erg prikkelbaar begin te worden van het slaaptekort en het draagt ook niet bij om het stoppen met roken vol te houden als ik zo gefrustreerd ben. wie oh wie heeft tips, suggesties of ideetjes. Ik heb m.b.t. de pijn geprobeerd mijn benen hoog te leggen.. kussens eronder etc.. maar het mag allemaal niet baten. Ik ben normaal wel een buikslaper maar dit is nu helemaal niet fijn dus lig niet meer op mijn buik.. dit hielp me altijd met in slapen dus wellicht speelt dat ook mee. Nu heb ik ook medicatie voor blaasontsteking (langdurig) en daar staat bij m.b.t. vermoeidheid: Als u bij langdurig gebruik onverklaarbare koorts, keelpijn of blaren in de mond en keel, plotselinge blauwe plekken of extreme vermoeidheid krijgt, kan dat duiden op bloedafwijkingen. Waarschuw dan uw arts Ik heb de huisarts gebeld, maar die zegt dat ik de verloskundige moet bellen. Maar ja.. zo kun je lastig onderscheiden welke klacht waarvan komt.
verloskundige gebeld en die zegt... nou, het is te vroeg dat die pijn al van de zwangerschap komt dus bel de huisarts maar. Poging 2 dus..
he wat vervelend meis... ik kan ook slecht slapen en ben ook erg moe maar ik hoop dit weekend een beetje bij te kunnen tanken.. helaas ben ik op vrije dagen ook steeds heel vroeg wakker terwijl ik er op werkdagen moeilijk uit kom en ik heb geen pijn. wat zei de dokter? kun je geen bloedonderzoek aanvragen bij je huisarts? sterkte
ik heb soms wel vlagen dat ik echt heel erg moe ben, geen gewone moeheid, maar echt ontzettend moe, maar als ik dan ging slapen kon ik zo heel de dag door slapen. ik zou als ik jou was toch maar even weer de dokter opbellen en even flink doorzeuren..ook voor je eigen gemoedsrust. lopen stressen is ook niet goed voor je he.
Ik ben geen arts maar vind je klachten lijken op een b12 tekort. Ben je daar al eens op geprikt? Vermoeidheid, dof prikkelend gevoel in de benen etc.
@bailatanara: ja, ga het morgen vragen, maar er is al bloedgeprikt 2 weken geleden en daar kwam een ernstig vit. d tekort uit. Daarvoor heb ik medicatie, maar wel een onderdosering omdat ik zwanger ben. Eigenlijk had ik een stootkuur nodig, maar dat durfde ze nu niet aan. Misschien is het toch daarop terug te voeren. Er is toen alleen geen algemeen bloedbeeld geprikt wat volgens mij moet mbt de medicijnen. Ik kwam toen voor de duizeligheid die nu gelukkig over is. @An12: kon ik overdag maar slapen! Ik werk al niet dus ik heb er de tijd voor. Maar ik lig gewoon klaar wakker in bed. @Bagheera: Ik had vorig jaar een b12 waarde van 130. In academisch ziekenhuis geweest maar geen oorzaak gevonden (geen opnameprobleem). Ik ben toen smelttabletten gaan slikken en mijn waarde was 2 weken geleden rond de 600. Zou dus in orde moeten zijn. De pijnklachten worden erger wanneer ik ga liggen heb ik gemerkt. Vanmiddag viel het mee.. heb een uur gelegen en sta op en nu voelt het al de hele tijd of ik net 60 trappen heb geklommen.
Ben naar de dokter geweest... die stelde vast: ischias Wat betreft de pijn dan. En moet kijken of de vermoeidheid weggaat als ik beter slaap (met paracetamol)