Ik kan de geur van m'n eigen huis niet luchten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door minnie1979, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik ben morgen 6 weekjes zwanger en kan sinds een paar dagen de geur van m'n eigen huis niet uitstaan bah bah. Als ik binnenkom word ik zo misselijk. Ik baal daar ontzettend van. Heb m'n geurkaarsen ook al opgeruimd want daar werd ik ook al ziek van. Is dit herkenbaar of heb ik weer iets raars?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik gebruikte altijd veel geurolie, scient chips en wierrook, moest er de eerste paar weken niks van hebben, sinds gisteren gaat het weer maar niet elke geur vind ik lekker momenteel die ik normaal heerlijk vond!

Dat is toch heel normaal, zorg dat je je huis goed doet luchten, veel ramen opengooien zodat die geuren eruit gaan, ook de gordijnen uitwassen doet wonderen!

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Je bent nu eenmaal gevoeliger voor geuren en je ruikt beter dus het hoort erbij. Maar wel erg vervelend dat je nou net juist de geur van je eigen huis niet kan hebben. Het gaat wel weer over maar ja wanneer? Misschien inderdaad je gordijnen wassen, kussens wassen, alles afsoppen zodat de standaard geur in je huis een beetje verdwijnt. Of bloemen neerzetten met een sterke geur die je wel lekker vindt?

4. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Heel herkenbaar, dat had ik in de eerste weken ook. En iedere ruimte heeft z'n eigen geur. Afschuwelijk vond ik dat! Zelfs dingen wassen hielp niet, want van de geur van wasmiddel/wasverzachter ging ik al bijna over mijn nek. Bij mij was het bij max. 14 wk over. Hopelijk bij jou ook!

Amnda vindt dit leuk.
  5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb het van mijn eigen kookkunsten ;)

Zodra ik klaar ben met koken dan ga ik met een dweil en fles dettol aan de slag. Schoonmaakmiddel kan ik namelijk wel hebben :D

6. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik verdraag mijn eigen huis al weken niet meer. Ik ben het liefst boven op de slaapkamer daar ruikt het, het neutraalst. Andere geuren kan ik nu ook beslist niet tegen. Wasverzachter, parfum, shampoo, douchegel, you name it... Ik wordt er zo misselijk van. Dus nee, je bent echt niet de enige!

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Héél herkenbaar. Heb het nog steeds trouwens. Van zodra ik thuis binnen kom, gaan alle ramen open. Ook kook geur kan ik niet hebben dus vriendlief kookt met de keukendeur dicht en het keukenraam open. En misschien nog wel de gekste van allemaal: geur van waspoeder dat niet het mijne is, bah! Kleren die ik mag lenen van vriendinnen passeren eerst twee keer de wasmachine omdat ik hun wasmiddel vind stinken, gaat om drie verschillende vriendinnen en drie verschillende wasproductgeuren :p

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zeker herkenbaar. Het huis (inderdaad ging de slaapkamer het beste), onze teckel, de pyjama van onze dochter na een nachtje slapen, de hoofdhuid van mijn man, mijn eigen transpiratiegeur... Lekker makkelijk allemaal dus:D. Gelukkig sinds een ruime week helemaal over (ik ben 17 weken zwanger nu, banner doet gek), na veertien weken was het al een stuk minder.
    Lang leve het warme weer, inderdaad de deuren en ramen gewoon de hele dag open laten staan als je thuis bent. En 's avonds als het kouder werd wat vroeger naar bed (ook geen straf, want errug moe).

9. Jagi

Jagi Lid

22 mrt 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeeel herkenbaar! Bij mijn dochter kon ik alleen de geur op de zolder verdragen dus daar sliepen we voort. Als ik naar beneden ging had ik een shampoofles in mijn hand ik rende de trap af snel naar buiten om aan de shampoo te ruiken hahaha. En als iemand aan de telefoon het over eten had, al zeiden ze alleen maar het woordje worstebroodjes, dan moest ik al overgeven. Ik moest om elk luchtje thuis overgeven behalve de zolder en mijn shampoo :p

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb het ook al een aantal weken haha. Ik heb al een paar keer gehad dat ik in de ochtend beneden kom, de geur van de woonkamer ruik en ik eerst kan gaan overgeven zo vies vind ik het bah. De slaapkamer vind ik ook vies terwijl daar de ramen dag en nacht open staan. Beneden lucht ik het ook elke dag een paar uur maar het helpt niks. Mijn vriend die verklaart mij ook voor gek want hij ruikt niks.

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja hier staat de deur ook heel de dag open anders trek ik het niet. M'n vriend vind dat ik me aanstel want tja hij ruikt niks... Grrrrr. Boven heb ik het gelukkig ook niet, het is echt alleen beneden. Kan luchtverfrissers ook niet verdragen dus dat is ook geen oplossing. Ik zal het uit moeten zitten tot ongeveer week 16 denk ik want toen is het de vorige keer ook weggegaan. Ruik nu iedere keer aan een citroen, dat vind ik wel lekker hihihi

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Och ja... herkenbaar.. brrrrr..

Ik kan de lucht van ons wasmiddel niet eens ruiken. Blugh!

Had het bij onze dochter ook en dat werd gelukkig beter met 14 weken.

13. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Ik had het inderdaad ook met sommige geuren, vooral de luchtverfrissers.
    Mijn dochtertje is nu 18 weken en er zijn nu nog geuren die vies ruiken.

14. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Maar wasmiddel en luchtverfrissers kun je vermijden, ik vind de typische geur ( dat is in ieder huis anders) gewoon zo vies nu. Ik denk dat het een combi is van de meubels, houten vloer en het tapijt op de trap ( onze trap staat in de woonkamer). Heb nu maar wat etherische citrusolie branden en dat is te doen. Ben vandaag heel de dag bij m'n moeder geweest om maar niet thuis te zijn. Echt TE erg....

15. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Hier werd/word het veroorzaakt door de geur van de hond. Verschrikkelijk!

Ben morgen 16 weken en eindelijk word het iets minder. Wat hier hielp is direct de deur opengooien en deze pas dichtdoen als je weggaat of naar bed toe gaat.

16. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wat helpt is elke dag meteen bij het opstaan alle ramen open zetten , bij het koken als je het nog kan afzuigkap meteen aan zetten plus ramen en of klapdeuren, ik rook een tijdje lang ook echt alles en nu bij 20 weken en half nog steeds gore koffie en parfum bleeee ,, vooral ziekenhuis koffie man wat een bocht zeg hoe dat ruikt

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ik dacht dat die geur bij ons in huis hing omdat we een week op vakantie waren geweest en alle ramen dus een week dicht waren gebleven maar ik ruik het nu na 3 weken terug te zijn ook nog steeds.
    Wellicht dan toch te wijten aan de zwangerschap hoewel ML het aanvankelijk ook wel rook. Eens horen straks of hij het nog steeds slecht vind ruiken anders heb ik er ineens weer een kwaaltje bij ;)

18. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar! Tot 16 weken kon ik heel veel geuren door mijn zwangerschap ineens niet meer verdragen. Ik ging vrijwel overal van over mijn nek. Vooral bij ons in de keuken vond ik het vreselijk stinken. Ik kon schoonmaken wat ik wou, maar kreeg die geur maar niet weg. Verder rook niemand het. Echt heel lastig en frustrerend. Gelukkig heb ik daar inmiddels lang zoveel last niet meer van. Er is dus hoop.

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja dat is echt frustrerend dat niemand anders ruikt wat ik ruik! Bah bah. Het eerste wat ik doe is s'ochtends de deur opengooien en de frisse buitenlucht opsnuiven hihihi. Maar toch blijft die Gore lucht in mijn neus hangen. Gisterenavond had ik een potje lippenbalsem in mijn handen waar ik dan iedere keer aan rook, om dat andere maar niet te hoeven ruiken.

Deel Deze Pagina