Ik kan dit niet meer:(

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mnonc, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee lieve meiden

Moet weer ff van me afschrijven

Woon sinds eind oktober deels bij mn beste vriendin en deels bij mn ouders.
    Word door instanties van t kastje naar de muur gestuurd of ik krijg te horen dat ze vol zitten
    Van LDH de tip om een medische indicatie proberen te krijgen bij de huisarts, zodat ik wellicht urgentie krijg, heb dinsdag as 4u een afspraak staan. Maar hoe pak ik dit aan?

Bij mn ouders gaat t slecht, al lijkt t nu iets rustiger, maar bij mn vriendin loopt t ook niet lekker (laat t niet blijken)
    De irritaties komen steeds meer
    Hun zitten beide in de horeca dus een heel ander ritme.
    Nou s haar vriend vrij lomp, doet niks zachtjes (rent trap op en af, kastjes gooien etc), dochterlief word heel vaak wakker door ze:( dan huilt ze ook echt hartverscheurend. Dit vaak meerdere malen per dag. Maar goed woon kosteloos dus ik kan niets zeggen:)
    Mijn lontje word steeds korter.
    Ik irriteer me overal aan en kan overal om huilen.
    Bij mn ouders doet iedereen wel zachtjes op de slaaptijden.
    Nu is die vriendin ook zwanger en duidelijk veel last van hormonen (naar dr vriend toe) dat maakt t ook niet gezelliger.

Nu komen ze (+rest van haar familie incl 2kids) terug van verjaardag en staan ze buiten te praten (slaap aan de voorkant), kinderen maken een herrie en doe constant de muziek van de babyfoon aan in de hoop dat dochterlief niet wakker word.
    Lig gewoon te janken:(
    Ben zooooo moe, verlang zo naar een eigen plek:(

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Bah niet leuk :( hoop dat je snel meer weet!

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hoop het ook!

4. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Zijn er geen andere opties?
    Kennis van me woont al een poosje op een camping met haar kids. Ook niet ideaal maar dan heb je wel een plekje voor jezelf. Succes en sterkte.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nee zie andere topics van mij.
    In de regio hier s t of te duur of onmogelijke inkomenseis
    HA s laatste optie:(
    Alle adressen die andere meiden gaven is of kastje naar de muur, of vol.... Of k ga een crisisopvang in maar wil niet mn meisje tussen verslaafden zetten. Ook dat gaat trouwens niet helpen, wat ik nodig heb is rust.. Een thuis.. Mijn spullen.. Mijn regels:(

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hier op de camping kan je al vaak voor 350 tot 450 huren
    nu word het ook warmer
    het is zeker erg moeilijk
    ik hoop dat de ha je kan helpen zal voor je duimen meid
    succes en onwijs veel sterkte

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Welke regio woon je?

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat een kutsituatie meid. Echt moeilijk dat je geen huis hebt maar ook nog dat je moet verblijven bij mensen die niet echt rekening met je dochter willen houden (hoe lief het ook van ze is dat je daar mag logeren). Ik hoop echt dat je huisarts iets voor je kan betekenen. Ik ben er echter bang voor, ik ken zelf geen weg via de huisarts naar een woning (wat niet wil zeggen dat het niet kan hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord).

Maar er zijn ook andere mogelijkheden nog denk ik hoor. Mijn schoonzusje kwam ook alleen te staan met haar zoontje. Ze had ook geen plek om naar terug te gaan. Zij heeft toen twee jaar via een organisatie in een huis gewoond voor moeders met kinderen (een eengezinswoning welke was ingedeeld in drie woonruimtes, iedere moeder had een woonkamer en slaapkamer). Je hoeft er bijna niks voor te betalen. Als je na twee jaar goed hebt laten zien dat je klaar bent om alleen verder te gaan, krijg je urgentie voor een huisje. Dit is wel regio Utrecht, maar mogelijk ook in andere plaatsen. Ik kan de naam wel eens opzoeken voor je.

9. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Welke omgeving woon jij dan? Hier ( midden van t land) gaat de woningbouw heel snel, binnen 3 maandjes een huisje, met acceptabele huur ( en huursubsidie).. Ik ken het gevoel, inmiddels niet meer, ( gelukkig getrouwd inmiddels). Hoop dat je er iets aan hebt, rand van een redelijke stad, alles in het dorp BSO, winkel., 2 scholen, sportzaal en clubs. Import dorpje maar toch leuk..

Ik hoor het wel. Sterkte!

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ze bemoeien zich wel met je in die zin dat je niet mag werken in die periode maar dat je dus met een uitkering rond moet komen. Je moet volledig zelf voor je kind zorgen en ze helpen je om je financieel goed op orde te komen. Je moet ook verplicht sparen zodat je later je eigen huis kan inrichten. Mijn schoonzusje woont nu in een prachtig appartement in een goede wijk met haar zoontje.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    In welke plaats heb je binnen drie maanden een huis dan? Ben ik wel erg nieuwsgierig aan. Ik kom uit een echt 'gat' en zelfs daar is het inmiddels al een aantal jaar wachten. Dus dat zou echt een uitkomst zijn!

12. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb je een PBtje gestuurd!

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik woon ook in het midden van het land (Amersfoort), maar hier is de wachttijd voor een simpel flatje intussen ook een paar jaar hoor. Voor een eengezinswoning in goeie wijk intussen 6 a 8 jaar zelfs :(

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik kom uit lelystad en daar wil ik graag weer wonen (ouders wonen hier ook evenals bijna al mn vrienden)
    Hier s de lijst zonder urgentie 3-4 jaar
    Vreemde vind k alleen dat een vriendin bij dezelfde organisatie een maatsch werkster had, die heeft wel urgentie voor haar kunnen regelen. En ik moet van mijn maatsch werkster maar particulier huren of uitwijken naar friesland.
    Nu moet ik ook van weinig rondkomen (lees 200 pm voor dochterlief en boodschappen en benzine) luiers heb ik voor een half jaar ingeslagen toen ik in januari mn laatste salarisstorting gehad had en kleertjes had ze gelukkig al zat. Dit is nog van mn gespaarde potje maar die raakt al bijna leeg:(
    Die van soort van begeleid wonen met meerdere vrouwen in 1 huis is hier ook maar wederom wachtlijsten.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nou dat is lekker dat voor plekken voor crisis moeder/kind (dus geen woonruimte) een wachtlijst is. Zulke plekken zijn toch altijd urgent en zeer zeer dringend? Hoe lang zou je daarop moeten wachten? Want twee jaartjes bikkelen en je hebt een top eigen huisje...

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Eerlijk gezegd niet naar gevraagd..
    Bij echte crisis situaties gaan ze in een algemene crisisopvang (desnoods andere plaatsen)

17. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee meiden
    Dinsdag naar huisarts geweest, HA heeft briefje geschreven voor mw en woningbouw of ze me zsm aan een huisje willen helpen
    Gister naar almere, afgewezen voor een post adres:( word weer van t kastje naar de muur gestuurd:(

18. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wat fijn dat de HA mee wou werken! Nu hopen dat je dus urgentie kunt krijgen voor een woning. Waarom ben je afgewezen voor een postadres dan?

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Omdat k geen banden met almere heb, maar ook eigen gemeente helpt niet, ik sta met mn rug tegen de muur! Ben geen gedetineerde, zit niet in een opvang of verzorgingstehuis
    Moet me maar bij vrienden inschrijven als inwonend (postadres mag ook niet) maar dat kan ook niet 1 heb schulden 2 mn uitkering en toeslagen krijg ik dan niet ivm boven modaal inkomen waar ik verblijf. 3 financieel ten nadele voor hun.
    :( s opvang dan mn enige optie?

20. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik vind het echt bizar dat je nergens terecht kan voor hulp. Er moet toch iets zijn :( Misschien omdat je bij je vriendin zit dat ze het allemaal wel best vinden? Misschien moet je het maar zo gaan spelen dat je met je meisje op straat woont?

Deel Deze Pagina