ik kan dr echt niet bij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik snap wel dat ts het niet in haar gezicht zegt.. zeker niet op een verjaardag.. misschien als je een keer met zijn tweeen bent dat je er wel voorzichtig over kunt beginnen?

Hier hetzelfde met mijn schoonzusjes.. echt.. en dan als de baby is geboren niet in de huiskamer roken, of perse bv willen geven want dat is beter (en mensen die fv geven "slechter" vinden.

Zo dubbel..ze kan dan beter stoppen tijdens de zwangerschap.. en fv is nog altijd beter dan roken in de zwangerschap.. en als de baby is geboren is rook ineens wel slecht?

Ik snap er ook geen worst van.
    Ik snap Jomidi haar voorbeeld wel, maar om nu tegen vreemden iets over het roken te gaan zeggen? daar moet je voorzichtig mee zijn.. maar bekenden of familie? daar kun je gerust wat van zeggen..

2. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom zou TS niet een topic hierover kunnen openen eigenlijk....wat maakt het nu uit of ze het haar vriendin nu al zelf persoonlijk heeft verteld ... waar hebben we het over?? Ze wilt het er gewoon even over hebben toch...

Ik zet hier zo vaak dingen neer alleen om het er even over te hebben?

Maar ik heb ook een vriendin die gewoon rookt....maar 1 sigartje per dag als ze zwanger is.....vreselijk vindt ik dat! En dan heeft haar zoontje de begintijd hartstikke veel last gehad van zijn luchtwegen... nu heeft zij nog geen moment gedacht dat het misschien van het roken kan komen....maar ja wat verwacht je van een "moeder" die rookt terwijl ze haar mooiste en grootste bezit in haar buik heeft!

3. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn placenta was beide keren verkalkt, dit gebeurt blijkbaar ook bij moeders die roken tijdens zwschap..

Mij is dus beide keren gevraagd of ik had gerookt...nou ik vondt het zo beledigend! Tuurlijk kunnen ze het gewoon vragen maar ik zou dat nooit doen! Ik vondt het erg dat ze het moesten vragen...maar gelukkig kon ik heeeel hard nee zeggen hahahah

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

cindy24@ wat rot voor je dat ze het moestten vragen. snap dat je je dan rot voelt.
    ik heb het er nogmaals al eens met haar over gehad toen wist ik nog niet dat ze zwanger was. ik vind niet dat ik haar er continu op hoef te wijzen. ze is oud genoeg om zelf haar beslissing te nemen. daarbij komt dat ze al 35 weken is en ik haar niet meer zie voordat ze bevalt. ze woont nl ver weg.
    verder was het een babyshower en kende ik er verder helemaal niemand. dus om dan de wijsneus uit te gaan hangen leek me ook niet zon goed idee

5. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind roken tijdens de zwangerschap ook echt niet kunnen. Vrienden van ons roken, ook in huis. We komen regelmatig samen maar ik heb écht geen zin om in een met rook gevuld huis te zitten. Bij ons in huis word niet gerookt ( mijn man rookt wel maar alleen buiten, heb een zoontje van 3 rond lopen en ben zelf zwanger dus geen rook in mijn huis) als ze bij ons zijn zit ik er gezellig bij maar ik ga niet naar hun toe. Prima dat ze in huis roken en als ik niet zwanger ben wil ik daar best zo nu en en dan eens binnen zitten maar mijn kindje hoeft toch zeker niet hun rook binnen te krijgen.

6. Dana

Dana Niet meer actief

ik ook, soms puur om de feedback of om bevestiging of gewoon om iets te delen. ik snap ts volkomen.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

precies het zat me gewoon dwars. ik heb me heel de middag afgevraagd of dat kleintje in dr buik er last van zou hebben ja of nee:(

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    wij waren niet bewust bezig voor een kindje... en dat zijn er denk ik wel meer... die onverwacht zwanger zijn geworden...

9. Dana

Dana Niet meer actief

ja dat zou ik ook hebben, vreselijk toch :(

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd. hoop maar dat het kleintje er niets aan over houdt

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik hoop met je mee ;)

12. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil hier graag even op reageren. De oorzaken voor het ontstaan van gedragsstoornissen zoals een autismespectrumstoornis of ADHD zijn nog altijd niet volledig bekend. Het vermoeden is dat erfelijkheid hierin een grote rol speelt. Omgevingsfactoren zoals roken kunnen de kans op ADHD of ASS vergroten als er al sprake is van erfelijke belasting.

Persoonlijk vind ik het dan ook niet netjes om te zeggen dat je een gezond kind had kunnen krijgen als je tijdens de zwangerschap niet gerookt had. Ik ben zelf ook geen voorstander van roken tijdens de zwangerschap en ben daarom ook gestopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik het recht heb om een oordeel te vellen over moeders die er voor kiezen om wel te blijven roken.

13. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry maar ik vind sommige reacties echt overdreven, ik ben ook gestopt in mijn zwangerschap, maar we moeten niet doen alsof rokende moeders asociale niet liefhebbende moeders zijn, kom op he!
    En de uitspraak als je niet had gerookt dan had je een gezond kind, zou bijna vragen??!! jointje gerookt soms?

amaai amaai

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    :$:$:$:$ Zo hallloooo veeg jij eens ff niet alle rokers over 1 tafel zeg!!
    Ik ben een roker, maar wel gestopt tijdens zw-schap en ik rook nooit in huis (heb ik ook nooit gedaan ook) en niet waar de kids bijzijn, maar wat jij nu zegt vind ik ff nergens op slaan!

Niet alle rokers zijn zo hoor!!!!!

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb altijd gezegd dat ik meteen zou stoppen als ik zwanger was en dat heb ik dan ook gedaan. Inmiddels ben ik dus ruim 26 weken gestopt en ik heb er geen seconde moeite mee gehad. Het roken lijkt wel uit mijn geheugen gewist,alsof ik niet meer weet dat ik ooit heb gerookt. Ik wil er na de bevalling ook echt vanaf blijven en hoop dat de drang niet terug komt!

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    pff weer zo'n topic over roken.. Ik zal nu wel veel mensen over mij heen krijgen ben ik bang maar ik wil deze keer toch ook iets zeggen..
    Ik ben een roker en ik rookte tijdens mijn zwangerschappen wel veel minder als voor mijn zwangerschap. Maar helemaal stoppen lukte mij gewoon niet. Ik heb hulp gevraagd bij de dokter en die kon mij deze niet bieden. Ik ben toen gaan accepteren dat het stoppen niet ging lukken en dat gaf me een hoop rust. Had een stuk minder stress. Ook voor mezelf besloten dat ik me niet schuldig oid zou gaan voelen want dat zou dan weer stress zijn en dan was het allemaal dubbel zo slecht. Mijn zoon is een maand geleden geboren en had een super mooi gewicht 3200 gram bij 38 weken. Ook was mijn placenta helemaal schoon. Geen spoortje van het roken. ( wij roken trouwens niet in huis) Alle dingen die hier genoemd worden wat een kindje eraan zou over houden, is helemaal niet zeker. Het hoeft niet dat je kindje er iets aan overhoud en dan is er ook nog een ervelijke factor. Mijn dochtertje heeft astma, dit kan zijn omdat ik gerookt heb maar het kan ook zo zijn dat het door haar extreme vroeggeboorte komt, en wie weet is het ervelijk omdat haar papa het ook heeft.
    Iedereen weet dat het beter is om niet te roken tijdens de zwangerschap. Maar sommige uitspraken hier vind ik echt zwaar overdreven... Dat rokende moeders geen kinderen moeten krijgen bijv?? Waar slaat dat in hemelsnaam op. Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Mensen met veel overgewicht lopen dezelfde risico's als een rokende toekomstige mama. Mensen die 5 dagen per week minimaal 8 uur per dag werken daarnaast nog een druk sociaal leven leiden ed is ook niet goed voor je baby (groeiachterstand).
    Dus als ik het goed begrijp zou ik volgends de reacties een slechte moeder zijn die niks voor haar kinderen over heeft en eigenlijk ook mijn kindjes niet verdien...
    Wie zijn jullie om te oordelen??!!

TS ik kan me wel voorstellen dat jij je eraan stoorde. De ene na de andere wegpaffen komt bij mij over alsof ze elk uur een peukie op stak.

17. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alle reacties gelezen maar het lijkt wel of de niet rokers (te) snel een oordeel vellen en de wel rokers extreem in de verdediging schieten.

Mijn moeder heeft 6 kinderen gekregen en bij mijn zus heeft ze tot halverwege de zwangerschap gerookt en toen voor altijd gestopt mijn pa is een half jaartje later ook gestopt omdat mijn moeder het vreselijk vond stinken. Mijn zus heeft astma en is enorm allergisch, ik heb mijn moeder wel eens horen zeggen dat zich hier schuldig om voelt omdat de rest (wij) wel allemaal gezond is!
    Niemand hier kan ontkennen dat roken slecht voor je is en daarnaast vind ik het ook nog eens een ranzige gewoonte (maar dat is mijn persoonlijke mening)
    Behalve mijn zus en ik heeft de rest allemaal gerookt of rookt nog steeds.

Soms vind ik het wel grappig om te zien dat ik wel een knuffel en een kus krijg van mijn nichtje en mijn broer of zusje niet omdat hij/zij stinkt! :p Het kindje is 2...

Ik ben van menig dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij doet maar roken met een zwangere buik of boven een kinderwagen blijf ik gewoon een raar gezicht vinden...

Bovendien stoppen met roken is niet een kwestie van moeten of kunnen je moet het echt 100% willen, alleen dan is er misschien sprake dat het gaat lukken.

18. Dana

Dana Niet meer actief

te vroeg geboren en astma kan allebei door roken komen. en als je zo ontzettend gestrest raakt van het niet kunnen roken dan ben je dus echt een slaaf van je sigaret. ik vind dat echt vreselijk voor je.

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Neehoor zo zit dat niet. En de reden van mijn vroeggeboorte was niet die paar sigaretjes die ik deed. En dat bedoel ik dus meteen weer een oordeel klaar terwijl je verder niks over mij en mijn leven weet... Jammer is die kortzichtigheid dat vind ik vreselijk voor jou.
    (Ohja bij mijn dochter is het meest aannemelijk dat ze door haar BPD benauwdheis heeft.)

Verder ga ik me nu terug trekken uit dit onderwerp. Dat lijkt me het beste want ik heb hier dingen gelezen waar ik niet zo goed tegen kan :) kon alleen deze keer mezelf niet inhouden om te reageren.
    Oh en begrijp me niet verkeerd! Roken is slecht wel of niet zwanger en ik praat het allemaal niet goed. Had ook liever dat mijn pogingen gelukt waren. Helaas is dat niet zo. De reden van mijn post is dat ik vind dat er veel te heftig worde gereageerd door sommige mensen.

20. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Astma en een vroeggeboorte kunnen inderdaad veroorzaakt worden door roken, er zijn echter ook andere factoren die hierin een rol kunnen hebben gespeeld. Mijn vriend en mijn schoonvader hebben allebei astma. Hun moeders hebben tijdens de zwangerschap niet gerookt. Er was in beide gevallen dus sprake van een erfelijke belasting.

Ik vind het overigens nogal kortzichtig om te zeggen dat Fleur een slaaf is van haar sigaret enkel omdat het haar niet is gelukt om te stoppen met roken tijdens haar zwangerschap. Je kent haar persoonlijke situatie niet (ik overigens ook niet). Wellicht spelen er nog andere zaken in haar leven die veel stress met zich mee brengen. Roken werkt kalmerend en stoppen kan dan dus extra veel stress met zich mee brengen en dit is ook niet goed voor een kindje in ontwikkeling.

Ik heb het eerder al gezegd en ik haal het nogmaals aan, niemand heeft het recht om een oordeel te vellen over een ander. Zelfs als je het niet eens bent met de keuzes die iemand maakt. Je moet mensen wel in hun waarde laten.

Deel Deze Pagina