Redelijk normaal? Hij doet nooit aan koorts... Het hoogst is meestal 37,7 graden c. Dit is toch wel evem anders. Dat ben ik ook echt niet gewend van hem en hij is dus al vaker ziek geweest. Dat hoesten is zo rot voor hem.
Hoe stom het misschien ook klinkt zou ik het gewoon laten gebeuren en er in mee gaan zonder te denken hoe moe je bent en wat je allemaal nog moet doen, dan is het allemaal alleen maar zwaarder. Ik zit hier nu ook met een bonkend oor en dikke amandel, 2 peuters die elkaar de kop inslaan, een huis vol rotzooi omdat we net een week verhuisd zijn en bezoek wat straks op de stoep staat. Maar iedereen mag het even bekijken, bezoek ga ik afbellen en lekker alles laten gebeuren onder het genot van paracetamol.
Je klinkt heel boos in je posts. Dat is normaal want het klinkt ook allemaal erg zwaar. Maar echt, je moet het loslaten. Op deze manier frustreer je jezelf, je man én je kind. En daar wordt niemand gelukkiger van.
Hij is dan idd echt wel ziek, en dat heb je dus ook wel gemerkt met dat weinige slapen. Maar laat de boel de boel, dat huishouden komt wel weer, bijslapen ook. Nu eerst maar eens de dag doorkomen met z'n allen. Straks even lekker buiten wandelen, zou ik zeggen, want buitenlucht doet iedereen goed bij ziek-zijn en vermoeidheid. De koorts is verder niet zorgelijk ofzo, zeker niet als hij nog wel drinkt en ruim voldoende plast. Laat het los, je frustreren kost alleen maar heel veel energie, en die kun je nu echt beter gebruiken om gewoon de dag door te komen. Beterschap!
Zieke kindjes,nooit leuk... Van te voren al weten dat het een heeel kort nachtje gaat worden,zo niet fijn! Laat het gebeuren, zorg als partners voor elkaar. Het gaat weer over, en voor je het weet is er weer een andere reden voor slaapgebrek. Het hoort er bij. Als het lukt,probeer dan overdag een klein powernapje te doen! Dan kan je er weer tegen aan.
Ik ben het hier wel mee eens. Baby's die ziek zijn zeurpieten?! Wat voor neusspray gebruik je? De zoutoplossing of de xylomethazoline (de gewone dus). Want hij huilt waarschijnlijk omdat het niet lukt om op z'n speentje te kunnen sabbelen omdat z'n neus dicht zit. Mijn zoontje heeft dat ook heel erg bij verkoudheid. Ik gebruik de gewone xylomethazoline (je hebt halve doseringen bij de drogist). De zoutoplossing helpt namelijk niet. De xylo samen met paracetamol zetpilletje en Luuf onder de voetjes (met sokjes aan) doet wonderen! Verder misschien een tip om beebje ff onder de vleugels van je man te doen voor een dag. Dat jij er ff een dagje tussenuit kan om bij te tanken.
Vond je berichtje best schokkend hoe je over je kind schrijft! Hier ons zoontje al vanaf de geboorte gezondheidsproblemen, geen nacht nog doorgeslapen en echt een lastig kindje....( en is bijna 1 jaar! ) Maar geen moment boos op hem geweest, hem een "zeurpiet" genoemd... Nu heeft hij dubbele oorontsteking en hangerig en wil niks anders dan bij zijn ouders zijn.... Maar zelf vind je als je oorpijn hebt ook niks leuk.... Ik zou nooit boos op mijn kind kunnen zijn als hij niet goed in orde is... En hij heeft wel eens ruim 16 uur gehuild.....zwaar ja, maar hij doet het niet voor niks.... Sta klaar voor en kindje....dat hoort bij moeder zijn....niemand heeft gezegd dat het makkelijk is!
Heel vervelend dat hij ziek is, maar sorry vind het voornamelijk vervelend voor hem. Je klinkt erg gefrustreerd richting hem, kan me voorstellen dat dit niet alleen in je posts hier zo is, maar dat je humeur op dit moment niet al te best is, begrijpelijk als je zo moe bent, maar dat voelt hij ook, en daar word hij vast niet rustiger van. 38.8 is een temp die echt heel veel voorkomt, dochter had het het eerste half jaar ook niet, maar daarna des te vaker richting de 40. Ws is dit voor hem de eerste keer. Maar dat hij nog drinkt al is het minder maar wel goed plast is een goed teken. Mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd de huisarts bellen, maar probeer je er ook bij neer te leggen dat kleine kinderen nu eenmaal vaak ziek zijn, en als ze ziek zijn willen ze veel aandacht en is slapen moeilijk. Sterkte, en beterschap voor je zoontje!
Bij een flinke verkoudheid waarbij mijn dochter niet goed door haar neus kan ademen gebruik ik idd ook de xylometazoline. Tot 2 jaar de 0,25% van de apotheek en inmiddels de 0,5% die je gewoon bij de drogist kunt kopen. Dan kunnen ze weer door de neus ademen en dus ook de speen gebruiken. De fles gaat dan ook vaak beter. Ik geef dan altijd eerst zout om de snotjes een beetje uit de weg te hebben, en daarna de xylo zodat die optimaal wordt opgenomen. Verder idd ook Luuf, PCM en de ui onder het bed. Wij trekken hier het hele rataplan uit de kast Bij hoesten gebruiken we Tussikind hoestdrank van VSM. Ik vind 38,8 niet schokkend. Maar wel ziek, en dat is altijd vervelend! Heel veel beterschap voor je kleine! Enne.... Go with the flow en probeer overdag een powernap mee te pakken. Van klagen op je partner (en kind) gaat het echt niet sneller voorbij. Ik vind het heel lief van je partner dat hij schoon wilde maken!
Ik kom even voor Joycey op. Het is haar manier van praten. Maar ik ken haar verder niet maar ik verzeker je dat ze een hele lieve moeder is. En ik noemde mijn kinderen ook wel eens mijn kleinte ettebakjes.( niet waar ze bij zijn,) soms is het gewoon een manier van stoom afblazen. Joycey het klinkt idd als een ziek kindje. Oortjes keel tandjes alles kan te gelijk komen. Ik zou je zeggen als je het neit vertrouwd hij is nog geen zes maanden toch bel gewoon de hap en laat hem even na kijken. Oren zijn vaak de pineut. Helaas ook uit ervaring twee oren kinderen gehad. Elke verkoudheid sloeg over naar de oren. Beterschap en laat je niet gek maken. Ik weet hoe je schrijft vaak grappig, En soms is het met emotie en dat is prima.
Geweldig! Wij doen het precies zo, àlles uit de kast! Whaha! Maar zo slaapt m'n zoontje ondanks al het snot wel. En daar knapt ie van op! Evenals goed drinken. Is dus ook nooit lang ziek.
Klopt! Het is ook Joycey haar manier van praten. Ik ken Joycey niet persoonlijk maar als zij ergens reageert ga ik altijd dat topic lezen, juist door haar manier van praten/typen Ze schrijft altijd heel leuk en als ze haar kleintje een zeur noemt of een echte man wat ook al snel kan zeuren en die toestanden moet je met een knipoog bekijken. Ze heeft heel veel topics geopend over haar kleine bink en het enige wat ik daar in lees is : trots en liefde met af en toe een sarcastisch iets wat je met een knipoog of lach moet lezen @ Joycey, je kleintje is ziek en is nog nooit zo ziek geweest merk ik. Hier was mijn manneke bijna 2 weken geleden goed ziek geweest en ook voor het eerst echt, maar dan ook echt ziek. En ik was ook wel een beetje in paniek, wist niet goed wat te doen want mijn zoontje wist zich geen raad met zichzelf en je kan tegen zo een kleintje niet zeggen van "leg je maar lekker neer ik ben bij je" ze hebben zich nog nooit zo gevoeld, dat is ook voor hun een beetje eng maar ook zeker voor de mama Je zoontje drinkt nog redelijk goed en drinken is het belangrijkste. Wil hij niet eten voor een dagje is niet zo erg, zolang ze maar iets drinken. Verder heb je al veel tips gelezen.zetpil, luuf, ui, neusspray,.... dus ik kan je verder alleen maar sterkte wensen. Laat het huishouden maar wachten, ik heb hier 3 dagen rommel gemaakt en op dag 4 kon ik stilaan beginnen. En op dag 5 was het weer vuil Probeer je zoontje te verwennen, ga inderdaad even wandelen (dat hielp hier ook) of even alleen boodschappen doen al is het maar voor een plakje kaas dan ben je wel even uit die situatie en kan je er weer even tegen
komkom, we gaan nu ook niet overdrijven hè. Ik heb al wel vaker gevloekt op mijn dochter in haar lastige momenten hoor. En natuurlijk weet je dat het kind er ook niet aan kan doen. Maar je bent als mama ook maar een mens, en die hebben zichzelf niet altijd onder controle. Dat betekent niet meteen dat je een slechte moeder bent hè.
Ik heb mijn powernap gehad hoor! Oh wat was ik daar aan toe. Mijn partner nam het om kwart over 9 over op mijn verzoek. 'Hoe laat wil je uiterlijk opstaan en moet ik je wakker maken? Half elf?' Nee, nooit! Ben nu net wakker geworden en voel me al een stuk beter!
En ons ventje slaapt gelukkig nu ook weer even bij... Straks gaan we luuf halen en dan andere neusspray want ik had de zoutoplossing in huis van otrivin baby.
Hier altijd in deze volgorde bij zo'n flinke verkoudheid: - Douchen (stomen) met eucalyptus stoombadje (etos oid) - Neusje schoonmaken met zo'n pompje of neusspray gebruiken - Luuf smeren - Halve ui onder bed - Paracetamol zetpil En zo kwamen we dan meestal de nacht wel redelijk door! Pittig... en fijn dat je even bij hebt kunnen slapen voor nu! Beterschap...