Ik kan er even niet meer tegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker even bijslapen doet wonderen he?!

Hier ook een aantal trucjes/rituelen bij verkoudheid:
    - neusspray (ook als ze enkel veel slijm hoesten en het niet in de neus lijkt te zitten, dat slijm in hun keel komt volgens de arts hier vanuit de neus)
    -neuspompje (ren dan de hele dag achter hem aan zodat de klodders eruit gaan ipv er weer in)
    -hoestsiroop (afhankelijk van de hoest welke)
    -bij koorts iets tegen de koorts (zetpil of in vloeibare variant paracetamol)
    - matrasje hebben wij nu standaard iets naar boven staan, maar is ook goed voor t ademen
    -Luuf smeren!
    -Heel, heel heel veel knuffelen
    -veel vitamientjes (sinaasappel sap, etc.)
    -Stomen in de douche

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

We gaan nu Luuf halen! Voor sommige haters in het topic die denken dat ik 's wereldst slechtste moeder ben; onze kleine kerel had op dat moment nog geen lichte verhoging & het was nog niet duidelijk dat hij zo beroerd zou worden/zijn. We hebben het hier over een klein mannetje dat al vijf minuten moet uithuilen wanneer hij 1x niest (ja echt; no kidding). Net als mannen die het altijd enorm aandikken. Ik vind dat inderdaad vervelend ja, en ik heb inderdaad een tax.

Maar goed, beste stuurlui staan aan wal ;)

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Luuf; check!
    Neusspray; check!
    Hoestsiroop; check!
    Baby-pcm; check!
    Zwitsal ademvrij; check!
    Zakdoekjes ademvrij voor snottebellen; check!

Knuffels, liefde en vitamientjes zitten hier in huis standaard in het basispakket.

En als extra uitleg voor degene die niet begreep waarom ik boos op mijn partner was toen hij ineens de dringende behoefte kreeg om het huishouden te doen op mijn uitslaapdag. Hij zit momenteel tussen banen en heeft 6,5 andere dagen per week om het te doen; be-hal-ve juist op dat moment toen het héél belangrijk voor mij was om uit te slapen - EN HIJ WIST DAT; want ik had het hem drie keer op het hart gedrukt en laten beloven om mij met rust te laten. Op een gegeven moment heb ik geen overzicht meer tijdens slaaptekort en staat alles me tegen. Voor de rest ben ik wel weer supermama ;)

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hahaha, nou begrijp ik idd wel een stuk beter dat je het irritant vond dat hij toen ging stofzuigen!

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Echt waar, je krijgt een betere nacht! En nog belangrijker, je zoontje ook!
    Vooral die neusspray doet wonderen. Kan ie weer lekker op z'n speentje sabbelen.

En los van alles, bijtanken voor mams vinnik minstens zo belangrijk ;).
    Het is gewoon zwaar een ziek kindje en alles eromheen. Dus af en toe een moment geen mama-rol mag en is juist waar je een nòg betere mama dan je al bent van wordt. (Rare zin, maar snap je?).

6. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja vind ik ook! :D

7. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Joycey, het is echt normaal hoor, dat je een taks hebt. Je houdt onvoorwaardelijk van je kind, maar geen 1 mama vind het leuk om haar kindje te horen huilen van de pijn of andere misère. Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen. Ik ken die momenten en ik heb mijn man ook wel eens gesmst of hij op weg naar huis behanglijm mee wou nemen. De behangrol had ik zelf al, maar ik kon hem er zonder lijm niet achter plakken:p Maar ook die moeilijke momenten gaan vanzelf over. Het klinkt alsof je erge behoefte hebt aan een rustmoment voor jezelf. En dan niet eventjes uitslapen, maar een dagje weer "jezelf" zijn, en niet alleen vrouw van en moeder van. Misschien is het een idee om zoiets alvast te plannen. Kun je er nu alvast naar uitkijken en straks even helemaal ontspannen.

En de moeder die alles doet met een lach op haar gezicht en nooit eens een down-momentje heeft moet ik nog tegenkomen hoor. Niemand is perfect. Ook al vinden sommige dat wel van zichzelf.;)

Edit, alle tips qua gezondheid zijn al gegeven, heb dus geen tips meer.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ga vrijdag voor het eerst sinds 1998 (ofzo) naar de kapper :)

9. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij een stevige verkoudheid help de baby fysiomer omgord. Is een neusspray die hoger komt in de neus. Is erg sneu maar het helpt wel! Het is een soort douche doordat de hele neus wordt gespoeld. Vraag er maar eens naar in de apotheek.

Heeft de huisarts wel een sover buisjes gehad als de kleine zo vaak verkouden / oorontsteking heeft?

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb daar gister toevallig naar gekeken in de apotheek maar dat is pas vanaf 2 jaar helaas, of is er ook een jongere variant voor baby's?

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Eh nee, want ik kom niet bij de huisarts voor een 'normale' verkoudheid met gesnotter. Ik ga pas naar de huisarts met een aanhoudende verkoudheid (langer dan 2-3 dagen) of bij erg gehoest of hevige koorts ofzo. Dat is allemaal nog niet aan de orde geweest.

Van oorontsteking is er nog helemaal geen sprake, dus ik denk dat je mij verward met iemand anders uit dit topic. Ik zou op dit moment gillend gek worden als hij ook nog een oorontsteking er boven op krijgt. Dan breng ik hem naar zijn oma (die zielsveel van hem houdt) en ga ik een weekend weg ofzo :p

Bij het CB hadden ze het er afgelopen donderdag nog over dat kleintjes regelmatig ziek worden omdat hun immuunsysteem nog niet up to date is en dat nou eenmaal voorkomt. Ook omdat ze alles in hun mond stoppen en wanneer je je baby/kindje naar de opvang brengt (zoals ik) kwamen daar ook weer allerlei virussen, bacteriën en weetikveel bij kijken waar hij anders niet zo snel mee in aanraking zou komen. Dus tja; nee, ik ben nog niet bij de dokter geweest.

Dat was EXACT mijn plan toen ik naar het CB ging donderdag en ik haar vertelde: hij begint een hoestje te krijgen, en omdat ik zelf een geschiedenis met bronchitis heb als baby zijnde, denk ik dat ik ermee naar de dokter ga. Toen zei ze - van het cb - kijk het nog even 1 à 2 dagen aan. Misschien is het wel een virusje. Nou ja; dat blijkt.

Mijn dokter zou naar hem kijken en zeggen wat iedereen zegt als ze hem zien: wat een mooi lief jongetje, hij ziet er tevreden en gezond uit, ja ziek worden ze allemaal wel eens, meer kun je niet doen, groetjes, doegggg ;)

12. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Doe je zn neus wel schoonmaken met zoń neuspeertje?
    Dat helpt bij onze dochter heel goed. Ze kan dan weer goed ademen.
    Eerste neusspray, dan even leegzuigen met de neuspeer.

Succes

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee want als ik neusspray gebruik, druipt werkelijk AL het snot eruit. Er zit niks meer in; bovendien las ik ergens dat neuspeertjes helemaal niet zo goed zijn als dat men denkt en zelfs schade aan de neus kunnen toebrengen. Dus ik gebruik dat alleen als het vast zit. Maar met die zoutoplossing van Otrivin baby kun je gewoon een halve liter snot dweilen en is daarna de holte leeg. Toch bedankt!

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Is neuspeertje echt slecht joh? Gebruik dat bij de jongste die nog niet kan snuiten namelijk.

Je bent echt geen slechte mama hoor. Jij bent ook maar een mens, met een grens. Ik duim voor je op een goede nacht. Heb je Luuf op de voetjes, rug en borst gesmeerd en sokjes aan gedaan bij hem? Zo doen wij Luuf als het nodig is.

Beterschap met je kleine man. Hopelijk slaapt hij (en jullie dus ook) beter vannacht.

Hoe gaat het tot nu toe?

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hij heeft vanmiddag anderhalf uur geslapen en zojuist van 8 tot kwart voor elf. Nu is het weer huilen, maar ach. I had a break, dus ik kan het hebben. Ja de Luuf zit erop! Ben weer naar de baby ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had begrepen dat een neuspeertje bloedingen in de neus kan veroorzaken en er was nog iets waarom het niet goed was.

Hij drinkt al sinds gisteren geen melk meer; hij drinkt wel thee, water en volop diksap. Hij eet danoontje, een klein beetje fruithapje en hij heeft ook driekwart potje wortel opgegeten.

Moet ik al ongerust worden? Ik vind het eigenlijk nog wel een beetje schappelijk... Hoe lang kan een kleintje zonder melk? Want alles bij elkaar heeft hij misschien 60 ml nutrilon gedronken; hij wil niet meer melk drinken.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Zonder melk kunnen ze volgens mij wel even, zolang ze maar drinken en plassen, dat is nu belangrijker. Melkproducten slijmen erg in de keel.

Van dat neuspeertje wist ik niet, wij gebruiken hem veel, afgelopen dagen ook weer. Na het neuspeertje gebruiken wij de neusspray, xylometazoline, zoutoplossing hielp niet genoeg. Maar sprayen na het leegzuigen lijkt het hier beter zijn werk te doen, snuit zelf ook altijd eerst mijn neus als ik neusspray gebruik.

Ben trouwens blij dat je weer wat opgewekter 'klinkt' schrok er best van, maar wist ook niet dat dat je manier van schrijven was.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kan wel even voor een paar dagen. En melk maakt meer slijm dus is niet zo erg. Gelukkig krijgt hij genoeg vocht binnen. Je hebt ook danoontje dacht ik gemaakt van opvolgmelk?

Kinderen van onder het jaar daar mee mag je wel eerder mee naar de ha. En als ze een oorontsteking gaan krijgen kan makkelijk als ze zo verkouden zijn. Krijgen ze onder het jaar wel sneller een ab.

Waarom ik zo hamer op de oren is het jammer wat je zegt na niesen hoesten proesten moet hij meer huilen zeg je. buiten het normale moppen van het ziek zijn. Dan komt er druk op de oren en dat kan dan pijnlijk zijn. Heeft hij nu nog koorts? En koorts is van af 38 en ook al klinkt 38.8 klinkt niet als een hoge koorts maar. Ontwikkeld er een ontsteking aan de oren of lucht wegen dan kan de koorts wel verder om hoog schieten.
    Hopelijk is hij snel weer opgeknapt. Dit is ook nog eens de leeftijd met 7/8 maanden dat ze ook eenkennig kunnen gaan woorden. Nog sneller gewent raken aan van alles en nog wat.

Wil je niet ontmoedigen maar bij beide kinderen begon het gedonder na de eerste verkoudheid. Sloeg negen van de tien keer over naar de oren. Dochter is nu net vier. Ze is nu wel eens niet lekker maar moet zeggen de laatste maanden gaat het beter tot zeker vorig jaar. Was het wel eens in de twee maanden raak oren slaap problemen wakker woorden pff.

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ik gebruik ook nooit zo'n peertje. Snot komt inderdaad los met zoutoplossing en goede echte neusspray.
    Mijn zoontje drinkt ook slecht melk en eet slecht als hij vol snot zit. (Terwijl het een veelvraat is).
    Maar drinkt dan wel goed koude limonade. Dus prima.
    'S avonds iets kouds kreeg ik wel naar binnen. (Appelmoes).
    Oh en fruit eet hij ook heel goed als hij ziek is.

En verder, ik ga ook niet naar de huisarts zodra hij ziek is. Zolang hij maar drinkt en natte luiers heeft en niet suf is of zoiets dergelijks.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, weer een nachtje verder. Tot aan 2 uur sliep hij zelfs in zijn eigen bed. Daarna begon hij zo hard met huilen dat ik hem heb overgepakt naar mijn bed. Hij heeft ongeveer 200 ml diksap op gedronken tijdens de nacht en had een flinke luier net met alles er in ;)

Hij ligt nu naast me dadadadada te roepen. Volgens mij voelt hij zich al een klein beetje beter. Ook geen verhoging meer, snot neemt ook af en er zijn zelfs momenten dat de reutel in zijn keel helemaal weg is. Dus ik heb goede hoop! Straks wil ik weer eens melk proberen.

@Pnirmal: ik zal op hem letten wbt de oortjes
    Tot dusver nog geen pijnklachten daar.

Deel Deze Pagina