De onze is continu verkouden. Oplossing: Bedje (hoofd) omhoog zetten (tegen de slijmpjes) Ui in de kamer Hoestsiroop of Lycomucil en/of ibuprofen (Dalsy) - best wel eerst even naar de dokter Zetpillen (Pilka) Om het uur (overdag) slijmen wegzuigen uit de neus met een peertje en dan neusspray gebruiken Waterverdamper in zijn kamer zetten (machientje koste +/- 30 maar doet zijn werk)
Nou, het ging op zich al iets beter, maar nog niet 'beter' genoeg, dus we zijn vanochtend naar de huisarts geweest. Hij heeft een puffertje (ventolin) gekregen met zo'n doorzichtig 'ding' erbij voor baby's, zodat hij niet meer zo benauwd is en verder een antibiotica kuur; want 'misschien' is het wel een bacteriële infectie of iets. Hij is sinds donderdag ongeveer 290 gram afgevallen omdat hij zijn flessen niet drinkt. Hij drinkt dus wel thee, diksap en water. Hij eet een klein beetje fruithapje en een halve boterham per dag. Maar zijn melk drinkt hij gewoon niet op en dat vind ik niet fijn. Ik snap wel dat hij last heeft van slijm en dat de melk dat niet echt beter maakt, maar ik merk dat hij honger heeft en hij heeft toch gewoon zijn voedingsstoffen nodig?! Dat zal hij ook moeten begrijpen! () De huisarts heeft hem nagekeken. Geen oorontsteking, geen keelontsteking en voor zover hij kon bepalen heeft hij ook geen longontsteking, maar wel een fikse flinke verkoudheid. De dokter belt aan het eind v/d dag terug om te vragen hoe het gaat en morgen gaan we voor de zekerheid weer naar het spreekuur. Mijn partner vind dat ik alles 'aan zit te dikken' en vind 'dat het allemaal wel los loopt', maar goed, hij is ook degene die 's nachts met oordopjes in zijn oren achterstevoren in bed ligt en overal doorheen slaapt omdat de baby bij mij ligt en niet ophoudt met huilen bij hem en wel bij mij. Pffffff. Vermoeiend gewoon. Het is dus niet alleen dat de baby ziek is, maar ook nog eens dokters en het CB aflopen (hij moest direct gewogen worden, en natuurlijk specifiek daar omdat hij daar altijd gewogen wordt en ze dus wegen met dezelfde afmeting - en op het gewicht moeten de medicijnen worden afgestemd dus vandaar) en daarbij ook nog telkens in discussie gaan met mijn partner die het sowieso allemaal dikke onzin vind en denkt dat het vanzelf wel over gaat. Blegh.
Allereerst beterschap, zo naar als die kleintjes ziek zijn! Ik mis je man wel een beetje in dit verhaal, hij zal toch ook moeten leren jullie zoontje te troosten (of misschien doen jullie dat wel en heb ik eroverheen gelezen, sorry). Wat hier eigenlijk altijd goed werkt bij verkoudheid (naast ui onder het bed en bed ophogen): de neus spoelen met fysiologisch serum. Dochter vindt het ver-schrik-ke-lijk, maar het gebeurt wel. Twee keer een flinke spuit in elk neusgat (het zijn van die flacons) en alles loopt leeg. Een neusspray mag je natuurlijk beperkt gebruiken en dat water mag altijd. Wij doen het omdat ze, als ze even vol zit, het direct op haar oren gaat. Zo voorkomen we oorontstekingen.
Ik denk dat je erover heen gelezen hebt, want ik heb het twee posts hierboven toch neergezet? Hij kan hem niet troosten. Dat lukt niet. Hij doet te wild. Dat komt niet goed en hij heeft er het geduld niet voor. De baby gaat dan alleen maar harder huilen. Helaas.
Ja, want daar heb ik hier zelf nooit een discussie over ofzo Goed, ik laat het topic sluiten want ik heb er geen zin meer in zo. Ik kwam in eerste instantie voor tips/adviezen over zijn fikse verkoudheid/griep/whatever; daarna om te laten weten (te uiten!) hoe het gaat en het verdere verloop en niet voor aanvallen op mij als persoon, mijn partner of relatie want ik heb wel wat beters te doen. Het is al teveel zoals het nu is; zonder een shitload aan comments van een schuine zijlijn. Iedereen met tips bedankt!
Heel vervelend inderdaad. Mijn dochter is heel vaak verkouden geweest in combinatie met oorontsteking, hoesten enz. Nu is haar neusamandel verwijderd. Voor het hoesten heb ik alles geprobeerd, maar wat hier werkt is Luuf onder de voetjes smeren en daar sokjes overheen doen. NIET op de borst/rug smeren! Luuf is prikkelend op de luchtwegen en in combinatie met hoesten niet zo prettig. Mijn dochter gaat altijd erger hoesten als ik op haar borst smeer. Als ze alleen verkouden is (zonder hoesten) doe ik het wel op haar borst smeren. Verder bakken (heet) water op z'n kamer zetten, zodat de lucht wat vochtiger wordt. Neusspray gebruiken Douchen/in bad met Zwitsal Eucalyptus Bedje wat schuin zetten NIet te warm kleden in bed! Sowieso niet met de koorts maar ik merk hier dat als ze het heel warm heeft, ze ook makkelijker/sneller hoest. Verder veel beterschap!! Het hoort er helaas bij al die griepjes en verkoudheden
Jeetje wat reageer jij heftig zeg! Sorry dat ik niet de tijd heb genomen alle pagina's van dit topic door te nemen om te zien dat je man blijkbaar te onrustig is voor troosten. Ik lees alleen dat jij erdoorheen zit, jullie zoontje ziek is en dat je man met oordopjes ligt te slapen. Daar reageer ik op, in de trant van: joh, je bent toch met z'n tweeen? En van dat stofzuigen om 9 uur zou ik ook niet vrolijk worden. Jammer dat het nu gaat over een "shitload", want ik heb toch ook advies gegeven omtrent de verkoudheid en sterkte gewenst. Als je mensen info geeft moet je beseffen dat niemand het totale plaatje ziet en als je geen 'commentaar' had gewild op je partner of de taakverdeling, had je dat beter misschien weggelaten? Ik merk het zelf ook weleens dat een deel van mijn reactie totaal uit z'n verband wordt getrokken, terwijl het voor mij slechts een onderdeel was van een groter verhaal. Dat deel wordt dan het onderwerp. Is dat vervelend, ja soms wel, maar kun je het voorkomen, nee dus niet. En ik ga dan ook niet kregelig reageren want mensen reageren op wat ze lezen, zonder lichaamstaal te kunnen zien, zonder te weten hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat. Ik zou dankbaar zijn voor zoveel reacties op mijn topic!
Goh meid, vervelend dat je kleine vent zo ziek is! Hopelijk slaat de antibiot snel aan en helpt de ventolin. Er schijnt toch een heel vervelend virus rond te gaan die voor flinke benauwdheid zorgt, ook bij volwassenen! Wat ik hier meestal doe bij zo'n verkoudheid: - lang onder de douche, komt lekker veel slijm los en de stoomdampen zijn vaak ook wat verlichtend. - neusspray (heb je al geloof ik) - wat betreft slapen wisselen manlief en ik elkaar af, hij kan ook redelijk goed troosten. - babymassage...... - overdag laat ik hem dan op mijn borst slapen ( als ik ook wat rust wil pakken) of in de draagzak (als ik nog vanalles 'moet') - bij verhoging/ koorts gebruik ik het maximale aan paracetamol. Hij lijkt zich hier prettiger onder te voelen. Zo blijft de spiegel van de paracetamol in het bloed/ lijfje goed gedurende de gehele dag en hier helpt dat wel. - veel knuffelen - toch elke dag zorgen dat ik zelf ook minstens een uurtje rust heb. Dit door manlief het even over te laten nemen oid. - buiten wandelen mits het weer het toelaat (nu dus wel) Het blijft lastig die zieke kindjes en mannen kunnen, hoe goed bedoeld ook, vreselijk onhandig zijn. Heel begrijpelijk dat jij dag met alle vermoeidheid en zorgen om je kindje even te veel vind worden...... Rustig aan meid..... Adem in, adem uit...... Elke verkoudheid gaat een keer over. Al was dat liever gisteren dan vandaag...... Sterkte ermee (Ps..... Een forum als deze is er toch ook juist om tips te krijgen en jezelf even te kunnen uitten! Jij moet het soms ook even kwijt en beter hier dan thuis bij de kleine)