Bang voor miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marielle82, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ik ben al vanaf het eerste moment bang voor een miskraam. Waarom weet ik niet, maar gewoon de angst om het te verliezen. Ik moet helaas nog 4 weken volhouden, maar dat lijkt zo verschrikkelijk lang.
    Het enige waar ik last van heb is moeheid en heb meer eten nodig.
    We hebben met 8 weken wel een echo gehad en hier zagen we het hartje kloppen....Ik weet niet of dit wat wil zeggen...

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Marielle

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Een kloppend hartje verkleint de kans aanzienlijk. De kans dat het dan nog fout gaat is dan nog maar 5%. Of te wel, 95% kans dat het wel goed blijft gaan.

Ik weet niet of je extra bang bent voor een miskraam omdat je alleen moe bent en meer eten nodig hebt, maar beiden zijn toch echt zwangerschapskwaaltjes. Probeer toch een beetje te genieten meid!

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ohhh, Dank je zeg!
    Je hebt me enorm gerustgesteld met de procenten.
    Echt, ik ga soms enorm twijfelen, zeker als ik dan weer even niets merkt van het zwanger zijn.

Bedankt voor je snelle reactie!

Liefs Marielle

4. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Hé Marielle,
    De angst voor een miskraam is heel normaal! Heel veel vrouwen hebben dit, vooral als je van jezelf al een zorgelijk type bent (zoals ik). Het kloppende hartje is inderdaad goed nieuws! Je zult zien dat je vertrouwen steeds een beetje groeit. Ieder bezoek aan de verloskundige kun je het hartje horen en als je de 20 weken echo hebt gehad, heb je nog een beetje meer zekerheid. Met een beetje geluk kun je rond die tijd ook iedere dag je baby even voelen, dat deed mij heel veel goed.
    Mocht je jezelf echt gek maken, dan is het misschien een idee om over een paar weken, zo'n angelsound apparaatje aan te schaffen. Daarmee kun je ook thuis naar het hartje van de baby luisteren.
    Ik hoop dat je, ondanks je ongerustheid, toch een fijne zwangerschap zult hebben.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi ik had net als bij jou de symptonen moeheid en honger... heb met 8 weken een echo gehad en het hartje klopte, en het klopt nu nog steeds ;) Die symptonen zeggen niks, je moet alleen maar blij zijn dat dat het is, veel zijn er misselijk e.d. bij ;) En die bezorgdheid blijft ook wel hoor, ik heb het nu nog steeds, dan voel ik um een dag ofzo niet dan denk ik echt soms is hij er nog wel? en dan de andere dag is die weer vollop aanwezig. Maar probeer er van te genieten, de kans dat het nu nog mis gaat is erg klein :)

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb dat ook nog steeds met 22 weken. Ik dacht ook dat het na 12 weken over zou zijn met de onzekerheid, niet dus.
    Er is steeds wel weer wat anders waar je je zorgen over maakt. Ik heb ook ter gerustelling zo'n angelsound aangeschaft. Het hielp mij wel.

7. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik heb een mk gehad voor onze dochter. Bij onze dochter had ik er total geen angst voor. Maar nu denk ik er toch ook gemakkelijk aan hoor. Ik vind het zo onwaarschijnlijk op 4 maanden alweer zwanger te zijn. Alles komt schitterend uit op werkvlak en dan denk ik wel vaker: 'zou het nu echt allemaal wel zo perfect kunnen/mogen zijn'

Maar ik blijf erbij: genieten is de boodschap.

Mn moeder zei het af te wachten van het tegen iedereen te vertellen. Stel dat het misloopt... ZOT! Want stel dat het goed loopt, dan ben ik niet eens gelukkig geweest met het nieuws. En ik geniet ervan elke hond op de straat te vertellen dat ik touch heb!

Liefs
    kitty

8. Ftje

Ftje Lid

18 jan 2008
    34
    0
    0
    Hey, ben ook bang voor een MK, heb vroeger een missed abortion gehad aan 10 weken, maar wist het maar op 12 weken toen ik naar de gyneacoloog ging. Nu ben ik weer bang dat ik het niet zou voelen als het niet goed zou zijn :cry: heb op 8 weken een echo gehad, hartje klopte... mag donderdag terug, ben dan 11w3d. Hopelijk klopt het hartje nog :(
    heb niet zoveel kwaaltjes, moe zijn en honger hebben en af en toe pijnlijke borsten...

groetjes

9. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    @Ftje , spannend zeg! Laat je het nog weten donderdag?
    Zeg, en de vorige keer bij de MK had je toen ook al een echo gehad met een kloppend hartje, voordat je zag dat het niet goed was?

Liefs Marielle

10. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ik ga denk ik ook zo'n angelsound aanschaffen. Volgens mij stelt het je echt gerust.

groetjes Marielle

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bedenk dat 90% van de zwangerschappen goed verloopt, dus je hebt een hele grote kans dat alles gewoon goed gaat.
    Ik heb mijn hele zwangerschap geen kwalen gehad en toch is mijn mannetje kerngezond geboren.

12. Ftje

Ftje Lid

18 jan 2008
    34
    0
    0
    Kga misschien ook zo'n angelsound kopen...
    Marielle, ik wil je niet bang maken, maar ja, ik had zo'n echo gehad voor de MK dat het hartje nog klopte. Daarom ben ik zo bang. Dat ik weer zo'n missed abortion zou hebben. Daarvan voel je niks... Maar ik blijf toch hopen dat het allemaal goed is. Ik wil je zeker niet bang maken hoor, we zullen allebei duimen dat het goed is voor ons, en voor de anderen!
    Ja ik ga iets laten weten donderdag, hopelijk is het goed nieuws!...
    Ik heb een profiel staan op een andere site, als je het eens wil lezen, kan je, tis op www.9maand.be, een belgische site. Bij 'net zwanger' zou je me normaal kunnen vinden

13. Ftje

Ftje Lid

18 jan 2008
    34
    0
    0
    Marielle hoe groot was jullie ukje dan op 8 weken, van ons 1,58 cm.
    Nu zou het normaal rond de 4,5 cm moeten zijn, spannend!

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je een kloppend hartje hebt gezien is de kans op een miskraam echt superklein. Dus maak je niet druk. Als je een kindje krijgt ben je tijdens de zwangerschap bezorgd, en als het kindje er is ben je weer bezorgd over het kind. Dat gevoel zal je wel altijd houden vanaf nu denk ik.

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dank je! Nee maar de angst zit er toch wel een beetje (heel erg)in.
    Vandaar dat zo'n angelsound denk ik echt een uitkomst is.
    Onze smurf was op de echo 15.7 mm bij 8w1d.
    Grappig zeg!

Liefs

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben ook blij met mijn angelsound, vooral als ik hem een dag niet gevoeld heb, dan kan ik zijn hartje even beluisteren, dan weet ik dat hij er nog is :) maar ik denk dat ik mijn hele zwangerschap toch wat ongerust blijf... en ja als het kindje er is ben ik daar weer ongerust over ;) maar ik probeer te genieten :)

17. Ftje

Ftje Lid

18 jan 2008
    34
    0
    0
    Hehe bijna hetzelfde als ons ukje, toen was die op 8w 1,58 cm :D

18. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Juist omdat ik mij altijd zo druk maak om het feit wel of niet inorde, mag ik van mijn vriendje geen angelsound aanschaffen. Hij zegt als je het hartje niet kunt vinden omdat je misschien op de verkeerde plaats aan het zoeken bent is er weer paniek in de tent.

daar heeft hij wel gelijk in mezelf kennende klopt dat helemaal.
    Vandaar dat ik hem tot nu toe nog niet heb aangeschaft. Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles is goed wat weer wel kriebelt om een angelsound te kopen hihihi.

19. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik ben ook bang dat het weer mis zal gaan.
    Net een MK gehad (curretage) op 11 wk en 2 d, deze maand doen we het even veilig om alles goed te laten herstellen en dan gaan we met het begin van de volgende cyclus het nogmaals proberen maar o wat erg want zal er echt niet gerust op zijn.
    Onze eerste echo (7 wk 4d) was ook 100% goed hartje klopte maar bij de 2de echo was het kindje overleden, ik ga nu echt pas wachten totdat ik meerdere echo's heb gehad voor ik me een beetje geruster kan voelen....

Deel Deze Pagina