Hoeveel krijgen jullie terug?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dani84, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Ff een vraagje. Hoeveel krijgen jullie terug en hoeveel uur werken jullie. Is het wel de moeite waard om te werken of werk je dan voor de kinderopvang?

    Wij zelf zitten aan een gastouder te denken. Ik werk nu 3 dagen heb een contract van 25 uur. maar wil 20 uur gaan werken ongeveer. m`n man werk`zo`n 45 uur.
    Als we zo uitrekenen krijgen we 85 euro per maand terug

    Voor 20 uur gastouder opvang betalen we per maand 125.87 - 85 euro = 40.87 per maand. Hier kan ik dus zat voor blijven werken.

    Nou heb ik hier een folder va neen dagverblijf 4 dagdelen is dus 2 dagen betalen we 484.00 per maand... moeten we dan 300 euro zelf betalen of klopt dit dan niet?

    Groetjes Danielle
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Het hangt van je inkomen af, maar ik denk niet dat het klopt hoor.

    Mijn vriend werkt 40 uur en ik 24, samen hebben we zo'n 3000 netto. We betalen voor 3 dagen kdv zo'n 800 euro, waarvan we 700 terugkrijgen. Hier kan het dus makkelijk uit.
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.283
    113
    Nee, met kdv krijg je dan meer terug. Je moet een uurtarief ingeven bij de berekening. Ik betaal bijvoorbeeld 790 euro per maand (voor 3 dagen) en krijg 560 terug. Afhankelijk van hoeveel je verdient krijg je een percentage terug. Waarschijnlijk krijg je op dat bedrag iets van 330 euro terug, maar dat zou je even moeten uitrekenen.
     
  4. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Oh oke bedankt.. Ik zie idd dat je de vorm van opvang verschillend in kan vullen..

    Groetjes Danielle
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn vriend werkt 40 uur en ik 16 uur. heb 17 uur opvang per week bij een gastouder en zelf betaal ik 70 euro per maand
     
  6. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi bedankt! ja de gastouder klopt wel wat we hebben uitgerekend, maar nu moeten we voor het dagverblijf nog uitrekenen. Dacht dat dit het zelfde bedrag was.. :oops:

    Groetjes
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik werk vanaf 1 oktober niet meer, maar wij hadden anders 50 euro p/m moeten betalen voor 3 middagen kdv. je werkt met ons huidige systeem eigenlijk nooit voor je kdv, ik moet tenminste de eerste nog ontmoeten die dat wel doet.

    als je namelijk meer verdient, dan krijg je inderdaad ook minder terug, maar je verdient nog steeds meer. ook voor de hogere regionen staat er nog steeds een vergoeding.
     
  8. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Volgens mij heb ik t nu weer niet goed haha

    kdv krijgen we terug van de belasting 386,00 per maand!
    gastouder geen 85 maar 338,00 euro!

    heb het zeker per week uitgerekend ofzo de 1e keer..

    eens uitzoeken wat ik per maand ga betalen hihi

    Groetjess
     
  9. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Uitgerekend:

    KInderdagverblijf moeten betalen EUR 484.40
    Belasting krijgen we terug; EUR 386.00

    betalen we zelf bij EUR 98,40 ( klopt aardig volgens mij )

    Gastouder moeten betalen 45,87 euro koppeling in de maand (standaard)
    + 4 euro per uur gaat dan om 80 uur in de maand (20 i/d week) = 320,00

    samen is dit 365,87

    krijgen terug van de belasting 338,00 betalen we zelf 27.87

    Klopt dit.. jullie ervaringen Groetjess
     
  10. sjokoholic

    sjokoholic Actief lid

    17 jun 2008
    195
    0
    0
    veranderd die regeling rond gastouders niet, of zit dat niet op de schop? Zou daar wel op letten voor volgend jaar.

    Ik moet zeggen dat ik de bedragen erg laag vind. Ik verdien ws meer maar wij zitten op 350 euro per maand voor drie dagen kdv, krijgen 500 euro terug. Vind ik eerlijk gezegd nog niet duur, ik kom zelf uit de kinderopvang dus ken de werkelijke kosten.

    En ik moet even kwijt dat ik 'werken voor de kinderopvang' altijd een rare uitspraak vindt. Ik blijf werken omdat ik mijn kind het voorbeeld wil geven dat het heel belangrijk is om jezelf te ontwikkelen, daarnaast werkt mijn vriend toch ook niet 'voor de kinderopvang', waarom zou alleen mijn salaris daarvoor mee moeten tellen?

    Maargoed, ik heb een grote mond want moet nog bevallen :)
     
  11. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik weet niet of je het wel goed hebt gedaan eerlijk gezegd.

    Ik gebruik 13 uur (2 middagen) per week, dat is ongeveer 56 uur per maand.

    Voor kinderdagverblijf betalen we 6,10 per uur. En krijgen we 296 euro per maand terug. Is ongeveer 40 euro uit eigen zak.

    Als we voor gastouder zouden kiezen betalen we 3,50 per uur. En zouden we 169 euro per maand terugkrijgen. Dat is ongeveer 28 euro uit eigen zak en dan nog de bureaukosten, voor ons 112 euro per maand erbij.

    Het verschil wat we terugkrijgen tussen kdv en gastouder is ongeveer 130 euro, dus raar dat dit bij jou maar 50 euro is? Misschien toch een rekenfout.

    P.S. Het aantal uren per week moet je niet keer 4 doen om per maand te berekenen. Je moet die uren keer 52 weken doen en dan delen door 12 maanden.
     
  12. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Bedankt, ja misschien toch een rekenfoutje gemaakt. Ik kom zelf ook uit de kinderopvang, en ook ik ken de kosten, maar dit verschilt wel veel per kdv vind ik!

    Ja idd zit de gastouder op de schop, ze willen het goedkoper maken oid. j maar wat ik bedoel met werken voor de kinderopvang.. Ik ga niet werken en dan alles wat ik verdien aan de kinderopvang geven, dan blijf ik net zo lief thuis.. ik werk voor m`n plezier, maar als ik moet gaan werken voor de kinderopvang.. nee dat hoeft het voor mij niet, dan doe ik liever leuke dingen thuis.

    Groetjes Danielle
     
  13. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    tegenwoordig is dat helemaal niet meer zo. Ik zou bijv 24 uur gaan werken en mannetje gewoon 40. Wij zouden dan 80 euro per maand moeten betalen voor 2 dagen (1 dag past oma op), voor 24 uur verdien ik wel ietsjes ;) meer dan 80uur :) volgend jaar gaat het geloof ik wel ietsjes omhoog maar dat zijn geen honderden euro's.

    succes met je keuze!
     

Deel Deze Pagina