ik vroeg me af waar gezinnen met kinderen hun kinderen de komende bevalling laten verblijven en erna? als je thuis bevalt heb je een oppas nodig voor de bevalling, als je in het ziekenhuis bevalt hetzelfde maar misschien een paar uur langer dan bij een thuis bevalling, maar wat als je langer dan 1 dag moet blijven in het ziekenhuis met bijvoorbeeld een keizersnede? nu heb ik de 1e keer een KS gehad en moest 6 dagen blijven ivm complicaties. ik heb een enorme hekel aan alleen zijn in zon situatie en hb mn man dan ook hard nodig. Die kwam ook zoveel als mocht maar hoe doe je dat als je al kind(eren) hebt? dat is toch niet te don voor je man om een kind te verzorgen en er te zijn voor je pas bevallen vrouw? hoe gaat dit en hoe kun je dit oplossen? zit hier best mee!
ik ben net ontslagen uit het ziekenhuis (met 33 weken) ivm vroegtijdige ween en ontsluiting,zit nu thuis met volledige rust. mocht dit kindje alsnog te vroeg komen,moet ik dus in het ziekenhuis..gebeurd dit snachts,dan zal een vriendin hier op de bank liggen en smorgens onze dochter(5 jaar) mee nemen naar haar huis. Overdag zal of oma of die vriendin haar opvangen. haal ik de 37 weken wel wil ik graag thuis bevallen. gebeurd het dan snachts;laten we mn dochter lekker slapen,ik heb het vertrouwen dat die overal doorheen slaapt,zoniet word ze opgevangen door de stagiere of kraamverzorgster(is afgesproken) Overdag gaat ze waarschijnlijk naar een vriendin die die begrijpt dat we na de bevalling even een moment alleen met onze dochter en baby willen..oma zou er gelijk met dr neus opstaan
ik ben er ook nog niet helemaal uit. thuis of het ziekenhuis. gelukkig wonen mijn ouders twee huizen verder, dus de oppas is geregeld. verder laat ik het even op zijn beloop, want heb geen idee hoe het straks gaat..
Het ligt er inderdaad aan of het overdag of 's nachts gebeurd. Ik had bedacht dat als ik overdag weeen krijg dat onze dochter dan bij vriendjes kan spelen. Dan heeft ze zelf nog niets in de gaten waarschijnlijk. En 's nachts laat ik haar natuurlijk gewoon slapen... Ach we zien wel hoe het gaat lopen he, je kan dit soort dingen toch niet plannen....
Mijn moeder komt hier de laatste weken slapen, vanaf week 37. Verder staan mijn 2 buuffies en een paar vriendinnen standby mocht t nodig zijn.
Mijn weeën begonnen 's nachts, dus Milan gewoon laten slapen. s'Ochtends om 7 uur hebben we m'n moeder uit bed gebeld (was afgesproken) en die heeft Milan opgehaald. Ik wilde hem er niet bij hebben, hij was nog geen 2,5 en wilde niet dat hij zag dat ik zoveel pijn had..
Jarissa is een extra dag naar het KDV gegaan. Mn moeder heeft haar opgehaald. Toen was ik inmiddels net klaar met bevallen. Tijdens mn zwangerschap heb ik nog even in het ziekenhuis gelegen. Was voor papa niet mogelijk vaker dan 1 x per dag te komen. Vond ik zelf prima. Tuurlijk is het fijn als hij er vaker is maar Jarissa moet ook in haar ritme kunnen blijven. Was al raar genoeg dat mama er niet was.
hier gaan opa en oma op de kleine jongen passen. als het s'nachts begint komen ze hier slapen. en als het overdag is pikken ze hem op. mocht ik langer in het ziekenhuis blijven dan zal hij wel bij opa en oma blijven slapen waarschijnlijk. zodat mijn man een beetje rust kan pakken.
toen me weeen daadwerkelijk opgang kwamen heb ik meteen me schoonvaderm gebeld of hij me zoontje op wilde halen en hij is daar gebleven tot ik dag na de bevalling naar huis mocht
Delano ging naar opa en oma. Ik werd ingeleid dus wist het gelukkig van te voren. Toen Nana geboren was zijn ze direct met hem naar het ziekenhuis gegaan.
bij ons heeft opa 1,5 dag op onze oudste gepast bij ons thuis, mijn man is zoveel mogelijk in het ziekenhuis geweest, maar hij was ook zo uitgeput en de oudste was er natuurlijk ook nog, dat hij meer thuis was dan bij mij. ik vond het zelf heel erg balen maar begreep het natuurlijk ook wel... gelukkig hoefde ik maar 2,5 dag te blijven
Hier zijn de weeen s nachts begonnen. Om 7 uur was Lynn wakker en is ze opgehaald door opa en oma. Om 12 uur was Mila er en om 16 uur kwam Lynn terug om haar zusje te bewonderen. Ik ben gewoon thuis bevallen, dus hoefde gelukkig niet in het ziekenhuis te zijn en te blijven. Heb je geen vertrouwde mensen in je omgeving die eventueel zouden kunnen oppassen?
Mijn moeder was hier vanaf week 37 op logee voor als t zou beginnen. Ik heb 2 zoontjes van 9 en 11 en die kunnen redelijk zelfstandig van en naar school. Dus moesten ze alleen opgevangen en naar school geholpen worden als ik ineens weg zou moeten ivm de bevalling. Maar er gebeurde maar niks. En mn vader was zo vriendelijk om op vakantie te gaan net in de laatste week dat ik kon bevallen. Dus toen moesten we mn schoonouders nog ff voor 3 dagen hier heen halen. (al mn familie en vrienden wonen ver weg...minstens 2 uur met de auto) En dat vond ik redelijk vervelend. Deels omdat mn moeder er op de een of andere manier bij hoort als ik ga bevallen...is er altijd geweest nml. En deels omdat mn schoonouders al redelijk oud zijn en het een hele aanslag op hun energie was om op die 2 apen van mij te passen en op logeer bedjes te slapen ipv in hun eigen bedje. Maar gelukkig was ik zo weer klaar met bevallen (2,5 uur ) En heb niet hoeven blijven. Mn moeder is de dag erna weer terug gekomen toen mn vader in t vliegtuig zat. Net alles gemist dus...maar gelukkig wel meteen weer n weekie hier. (en nee mn vader heeft mn dochtertje nog steeds niet gezien want ik vertik t om nou zo ver te reizen zodat hij haar kan zien)