ik kan even niet meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamalief, Nov 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ze kunnen echt niet veel doen voor zo een jonge baby.(middel kan erger zijn dan kwaal) ik zou zelf niet teveel van de medicijnen verwachtten. maar goed, het verhaal in het begin van topic was niet dat ze al bij KA loopt en dat reflux al vastgesteld was(ze zegt nog steeds niks over de meting, of hoe dat nu vastgesteld is, en waarom 2 weken gewacht moet worden)het is gewoon een vaag verhaal.

2. fafje

fafje Niet meer actief

meting wordt trouwens niet altijd gedaan, soms is een lijst van symptonen al genoeg om de diagnose vast te stellen, wnat vele kinderartsen zijn ook van mening dat zo'n meting belastend kan zijn...

Er zijn weinig verhalen te vinden waarbij medicatie niet helpt...behalve dan de gevallen waarbij er of meer aan de hand is of dosis te laag is...

maargoed ik ben dan ook een voorstander van medicijnen op dit gebied

3. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Ik vind er weinig vaags aan hoor. Ze zegt wel degelijk dat haar dochter reflux heeft. En de medicijnen kunnen zeker wel een héleboel doen.

Bij mijn dochter is ook geen meting gedaan. Kinderarts vond dat niet nodig (blijkbaar vond hij het feit dat ze tijdens het gesprek meer dan 3 keer zure voeding van een paar uur geleden teruggaf, voldoende bewijs.) Daarbij had de HA al Zantac meegegeven en dat sloeg gelijk aan, vandaar dat ze de meting niet meer nodig achtten.

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    zantac is echt niks qua werkzame stof. reflux is eigenlijk geen chemisch probleem. maar goed, ik zal hier geen disscussie van maken.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Belize, je kunt wel zeggen dat medicijnen niet helpen tegen reflux, maar waarom hélpen ze dan WEL? Ik vind het echt grote onzin te zeggen dat medicijnen tegen reflux niets uithalen. Ik heb het levende bewijs hier in huis, en zo zijn er nog veel en veel meer. Ik hoor eigenlijk nooit dat de reflux medicijnen NIET werken. Of hoe verklaar jij anders dat mijn dochtertje van bijna de hele dag huilen na 2 weken medicijnen veranderd is in een vrolijke meid die lekker slaapt, overdag en 's nachts? En Irem was daar 2 maanden, een kleine baby dus.

NEE ik ben ook geen voorstander van onnodig medicijnen geven, maar in dit soort gevallen lijkt het me verre van onnodig, zie jij liever je kleintje de hele dag vergaan van de pijn? Denk dat de keuze snel gemaakt is.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Belize: medicijnen tegen reflux lossen idd het probleem van een niet-sluitend maagklepje niet op. Maar als het maagzuur wel verzacht wordt door de medicatie, heeft een kind er aanzienlijk minder last van.
    Dat reflux-medicijnen onzin zijn om toe te dienen, wordt wel tegengesproken door de vele ervaringen van moeders hier, die wel verschil hebben gezien bij hun kids.
    Daarbij: er is verschillende medicatie beschikbaar, waaronder ook medicatie die een ontstoken slokdarm aanpakt. Misschien dat zantaq weinig anders is dan rennie ofzo, (dat weet ik zo niet, ben geen medicus) maar er zijn zat andere medicijnen die wel degelijk een hoop werkzame stoffen bevatten. Nogmaasl; ben geen medicus, dus over preciese samenstelling kan ik niets zeggen, maar over wat ik zojuist heb getypt: tot zover strekt mijn kennis zich onderhand wel uit :)

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Wil je alleen maar heeeel veel sterkte wensen! Voel je niet schuldig als het even niet gaat ( ze lacht gewoon om je te zeggen dat je het super doet ;)) Iedereen zit er op een gegeven moment doorheen.
    Ik zal je geen tips geven want ik heb ze allemaal gehad...van draagzak tot goed boeren :)?) , bij je laten slapen enz enz enz.
    Hier wilde ze 11 weken lang helemaal NIKS NIKS NIKS....niet gedragen worden niet op schoot niet in bed....niks! Volg je gevoel, eis dat je geholpen wordt en hou vol....het wordt echt beter!!!
    Dikke knuffel

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Bel iemand die je vertrouwd en vraag diegene een uurtje op zes/acht op te passen, Ga slapen (en voedt dan zo nodig een keertje tussen door in bed en slaap verder) Als je daarna 'uitgerust' bent en helder na kan denken ga je zelf beslissen wat het beste is voor je kleine meisje en voor jou.

Heel veel sterkte!

9. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belize, wat begrijp je niet aan mijn verhaal, dan kan ik het even verduidelijken.

Er is inderdaad geen meting gedaan, omdat de symptomen genoeg waren. Ze rook ook heledag zuur uit haar mond en ik denk dat ze dat daar ook wel konden ruiken.. Daarnaast was ze daar ook al constant aan het schreeuwen en mocht ze niet op haar rugje gelegd worden.

Ik moest 2 weken wachten omdat ze eerst wilde zien of het van zelf over zou gaan middels het ophogen van het bedje en 1 borst geven ipv 2.

Ik heb net gebeld naar het Zh want het gaat echt niet meer.. Ik mag vandaag om half 2 nog langs komen.. wat daaruit voortkomt zal ik vanavond wel even posten. Ik hoop op t goede!

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hieronder is je oorspronkelijke opening van je topik.echt duidelijk was het niet nee. het is wel duidelijk dat je moe bent en je gaat medicijnen eisen. en je vroeg hoe anderen het deden met een reflux-baby. ik heb niet alleen een reflux baby(hij is nu prima,zonder medicijnen) maar ik heb zelf aangeboren niet functionerende maagklep en maag hernia(dus ook reflux)
    het zit in de familie. dus genoeg huilbabies...

het is nu, na je andere berichten, duidelijk.je baby heeft reflux en KA dacht dat het vanzelf over kan gaan(waarschijnlijk omdat vanaf 3 maanden zuig-slik reflex begint te verdwijnen).en je geeft BV.

"echt niet... ik ben dooodmoe, Al zolanggg niet geslapen.
    Ze blijft maar huilen en wegleggen, ho maar!!!
    K heb haar heeeel de dag vast, mijn rug is nu echt kapot!!
    Ze heeft reflux maar heeft er geen medicijn voor gekregen,, woensdag ga ik het echt eisen!!!!!

Hoe doen jullie dat..? Blijft jullie kindje gewoon rustig in de box? En slaapt het ook vanzelf?

ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee"

sterkte!

11. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update..

Ik ben maandag naar het zh gegaan. Ze hebben haar ter observatie opgenomen om te kijken hoe ernstig het is.
    Ze hebben na 2 dagen besloten om haar nexium te geven. Daarna moest ik nog tot vandaag blijven om resultaat te zien.

Ik vond dat het resultaat vandaag wel zichtbaar was, maar ze huilde nog steeds...op een andere manier welliswaar.
    ze beet ook constant op haar knuisje. vandaag bij het verschonen zag ik een wit puntje op haar tandvlees dus riep ik de vk erbij. Ze zei dat ze spruw heeft en daarom nu zoveel huilt. Ik vond het meer op een tandje lijken dan op spruw, dus zei ik dat ook, maar zij wist zeker dat dat niet mogelijk zou kunnen zijn. Dus hebben we de KA er bij gehaald. Die bevestigde gewoon dat het een tandje is..

Zoo weer een heel verhaal.. maar het voelde goed om het even van me af te typen.

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ooh oh jeetje zeg! Hopelijk komt er nu snel verlichting! Heel veel sterkte. Betere tijden komen er aan.

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel.. ik moet zeggen nu ik weet dat ze heel wat minder pijn heeft, is het al heeeeeeel fijn.

14. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat een verhaalg zeg!
    Maar die verpleegkundige, spruw of een tandje...? Dat voelt toch wel wat anders. Zat jij mooi goed met je moederinstinct!

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    fijn dat je nu goed geholpen ben..
    wij hebben hier precies hetzelfde mee gemaakt.. ( en ook nog een dreumes van net 1)
    bij ons werd hij uiteindelijk na 8 weken echt goed geholpen ( na een aanvaag voor second opinion) werd gelijk opgenomen
    resultaat ernstige reflux en kma ( en ik wist dit gewoon al vanaf dag 7 toen de narigheid begon,maarja niemand die je geloofd)

wij kregen ook nexium en pepti ( eerst al andere medicijnen maar die werkte nie
    en ik moet zeggen wat een verademing zeg!! mijn zoon had gewoon geen pijn meer...

hoop dat je meisje snel opknapt, en dat de reflux zich rustig houd!

succes!

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Inderdaad, ik weet nu gewoon dat ik voortaan echt mijn gevoel moet volgen.. hoe gek mn gevoel dan ook is!

17. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel..

Wat erg zeg.. hebben ze bij julie na 1 jaar pas wat gedaan of hadden jullie er nog een van 1 rond lopen?

Ik las net trouwens op de bijsluiter van nexium dat een baby onder de 1 jaar en onder de 10 kilo het absoluut niet mag hebben.. wie weet hier meer over??

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nee hoor we hadden nog een dreumes van 1 erbij.:D
    mijn zoon was 8 weken toen hij eindelijk goed geholpen werd

de ka bij mij zei idd ook dat ze dit liever niet aan kinderen geven omdat het best zwaar is, maar het mag uiteraard wel, anders geven ze het niet hoor!

volgends mij is het dan zo dat huisartsen het niet voor mogen schrijven ofzo..

hoeveel nexium krijgt je meisje nu?

19. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Fijn dat je nu eindelijk hulp hebt gekregen. Dat houdt niemand zo vol natuurlijk.
    Hopelijk zet de positieve lijn zich voort en kom jij weer een beetje aan je rust toe. Vind het ook goed van je dat je voor je dochter bent opgekomen.

Tandjes beginnen trouwens meestal als een streepje. Witte puntjes zijn eigenlijk altijd talgkliertjes dus zou er niet raar van opkijken als dat puntje straks weer weg is en er geen tandje doorkomt op dat moment.

20. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje nou ben wel blij voor je. dat er nu veel meer duidelijkheid is...hopen dat het nu beter gaat met medicatie...en een andje!! nou ze is er vroeg bij!! :D

sterkte!!

Share This Page