Sophie ligt weer heel erg te hoesten,bijna weer tot spugen aan toe...verder is ze niet ziek ofzo en op de dag valt het hoesten wel mee,ze is vrolijk en eet goed...maar ze valt er gewoon niet van in slaap en gaat liggen jammeren...en ik slaap er ook niet van... De net moest ze bijna spugen en heb haar eruit gehaald en dan is het over en is dan heel vrolijk en ondeugend...heb haar al een zetpil van balsoclase gegeven,matrasje staat al iets schuiner en een bakje water op haar kamer...ik zou verder niet weten wat ik moet doen...maar vind het zo sneu dat ze zo moet hoesten...iemand anders nog tips?
marly had het laatst ook tot spugen toe (nu hoest ze ook wel maar minder). smeer haar in met luuf en geef haar druppels van Bisolvon.
Een theelepel stroop met wat poederpeper, werkt heel erg goed bij kriebelhoest. Niet te vaak ivm de tandjes, maar wel een wondermiddel als het even nood is.....(tip komt van Klazien uut Zalk en heeft hier al een paar keer grote uitkomst geboden..)
wat je ook kan proberen om een waterkoker aan te zetten in haar kamer met de deksel open zodat het water blijft koken.(hij 'klikt' dan niet uit) ik doe dit bij mijn dochtertje ook 5 minuutjes voor het slapen gaan, zij heeft ook zo erg gehoest met name s'nachts (heeft ook in het ziekenhuis gelegen met rs virus) door het stoom van het koken van het water is het niet zo droog in het kamertje en het werkt echt! succes en sterkte met je kleine meid!
Hè, dat is een goeie! Ik heb wel een bakje aan de verwarming, maar dat helpt toch niet zo goed, heb ik het idee... Als Jelle weer zo gaat hoesten ga ik dat ook eens proberen... Ik heb op een gegeven moment Natterman hoestsiroop met codeine gekocht. Die hebben ze ook in een kindervariant. Deze is speciaal voor kriebelhoest. Hielp hier ook heel goed. De codeine demt de hoestprikkel, dus Jelle kreeg het alleen 's avonds bij het naar bed gaan. Anders loop je weer de kans dat je de hoestprikkel teveel onderdrukt en dan hoesten ze eventueel slijm ook niet meer op.
Hihi, ja hoor is gewone peper. Maar wij hebben bijvoorbeeld een pepermolen staan en die geeft grove korrels en een busje met gemalen peper (dus poederig ).. Het is geen geneesmiddel, maar werkt wel goed. Voor de lange termijn kun je beter een goede hoestdrank halen of even bij je huisarts langs te gaan om vast te stellen wat voor hoest het precies is (zit er slijm vast in de longen of is het echt alleen een prikkelhoest..)
Bisolvon werkt hier goed. En ook het insmeren met babyluuf (soort dampo voor kinderen) om de algehele verkoudheid te lijf te gaan.
stroop met poederpeper hmzz dat ga ik ook eens proberen....maarre die stroop beodel je dan gewoon pannenkoekenstrrop hihihihi?
VSm heeft ook een kuurtje voor neus, keel en luchtwegen. ben gister begonnen en het helpt snel. En stomen met eucaluptus voor het slapen gaan. Luuf, neusspray.... mn moeder zei een lepeltje pure diksap, das lekker zoet. en ijsjes van diksap... lekker koud voor t keeltje...
Jahoor, gewoon pannenkoekenstroop. De stroop is lekker zoet en maskeert de peper. Even de peper een beetje door de stroop roeren met een satéprikkertje ofzo...
ik heb bij Jasper een paar handdoekrollen onder zijn matras gelegd zodat ie een stuk hoger ligt. Dat scheelt echt aanzienlijk. Zelf slaap ik nu ook zo'n beetje half zitten en dat is veel aangenamer dan liggen met slijmerige longen