Shaken Baby

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door 2dogs, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2dogs

2dogs Lid

16 dec 2008
    22
    0
    0
    assistente afdelingshoofd biometrie
    Houten
    Hallo Allemaal,

Mijn inmiddels ex-partner heeft ons kindje toen hij net 1 week oud was herhaaldelijk mishandeld. Zo erg dat onze zoon nu hersenbeschadiging heeft en hij oa de term shake baby heeft gekregen. Na 3 weken ziekenhuis opname gaat het nu erg goed met hem. Hij ontwikkeld zich na omstandigheden normaal. Nog voor mijn partner werd gearresteerd heb ik de relatie verbroken. En ben nu dus alleenstaande moeder van een kind waarbij de toekomst nog heel onzeker is.

Ik ben op zoek naar moeders die het zelfde hebben mee gemaakt of bijna net zoiets. Het is heel naar om dit allemaal mee te moeten maken zelfs net als je kersverse moeder bent geworden. Maar helaas komt het meer voor dan we denken.

Ik hoor het graag!!

Liefs Annette

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Gelukkig geen ervaring mee, maar jeeee... Wat bezielt die vent! Wat moet jij je ellendig voelen door al dit zeg!! Ik hoop dat je de ruimte krijgt je op je zoontje en jullie leven te concentreren en dat die ex ver uit de buurt zal (moeten) blijven!

Heel veel sterkte, ook voor je zoontje natuurlijk!!

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wat erg!
    Inderdaad komt het meer voor dan gedacht word!
    Heel goed dat je hier je verhaal durft te doen zeg en misschien gaan er hierdoor ook ogen open.
    Moet voor jou wel een gigantische klap zijn he meis, ik hoop dat je hier ook hulp voor zult hebben/krijgen en dat ook jij er gauw bovenop bent net als dat je zoontje er weer gauw bovenop mag komen!
    Wens jullie heel veel sterkte en geluk toe!

En dat je ex maar jaren mag zitten!!!!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zelf geen ervaring mee, maar wel vanuit mijn werk meegemaakt en inderdaad, het komt toch vaker voor de je zou denken.
    Hebben ze misschien in het ziekenhuis informatie over een lotgenotengroep ofzo voor je? Vreselijk hoor, ik wil jou en je kindje heel veel sterkte wensen!

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Geen ervaring, maar wil je gewoon even sterkte wensen!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wat vreselijk! Volgens mij heeft mijn ex niks geflikt bij onze zoon... maar ik was er enorm bang voor altijd. Sliep 's nachts op de waakstand o.a. toen ik nog bij hem was. Ik was nl ook bang dat mijn ex zoiets zou gaan doen met onze zoon (ik had mijn redenen daarvoor). Mijn zoon ontwikkeld zich gelukkig normaal dus denk niet dat er ooit wat gebeurt is toen. Wel viel het mij op dat mijn zoon binnen een week nadat ik weg was bij mijn ex een hele andere baby werd. Hij was altijd stil en bewoog weinig. en binnen een week (ben naar mijn ouders gegaan met mijn zoon) had ik een hele andere baby een druk en vrolijk ventje (en dat is hij nu nog) Dit viel mij niet alleen op maar ook anderen. het was voor mij dus niet alleen een opluchting dat ik weg was bij mijn ex maar ook voor mijn zoon ;) die heeft zich al die tijd ingehouden toen.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Annette/2dogs,

wat moet het moeilijk zijn om je kindje zo te zien. Onbegrijpelijk dat iemand zo'n klein kindje iets kan aandoen! Weet je een reden of heeft je ex een psychische aandoening?
    Echt erg dat jij nu alleen moet herstellen en zorgen voor een babytje met waarschijnlijk veel pijn.

Heel veel sterkte!

8. Female

Female Niet meer actief

Wat verschrikkelijk, mijn mond viel open van shock, weet niet wat te zeggen maar wil je wel even heel veel sterkte toewensen!

9. 2dogs

2dogs Lid

16 dec 2008
    22
    0
    0
    assistente afdelingshoofd biometrie
    Houten
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik heb inderdaad veel hulp van instanties. Zonder deze hulp kom je er niet. Ook staat onze zoon onder toezicht van Bureaujeugdzorg. Ik heb dan ook een gezinsvoogd die mij ondersteuning geeft. Mijn ex zit momenteel in afwachting van zijn straf al bijna 90 dagen in detentie. Hij is inmiddels wel onderzocht door het Pieterbaan centrum. Daar is uit gekomen dat hij licht autistisch is. Niemand had dit gemerkt zelfs zijn eigen ouders niet. Heel apart allemaal. Starks moet ik met mijn zoon weer voor controle naar de Neuroloog. Het blijft altijd weer spannend. Toch ben ik zelf heel tevreden hij krijgt inmiddels zijn eerste tand, krijgt hij een fruithapje, brabbelt hij honderd uit, draait hij van z'n rug naar buik en pakt hij zijn voetjes. Bij een gezond kind allemaal normale dingen maar bij mijn zoon moet ik blij zijn met alle wat hij kan en gaat doen.
    Ondanks dat op de MRI 3 beschadigingen zitten aan zijn hersens, doet hij het buiten verwachting erg goed.
    Het is een lief en sterk mannetjes waar ik heel trost op ben!!

groetjes Annette

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje wat erg! Verschrikkelijk voor je zoontje en jou.

Ik hoop dat alles goed is en blijft met je zoontje, voor nu en voor in de toekomst.

Sterkte meid, wat zal jij geschrokken zijn!

Liefs Jada

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Vreselijk, wat een gek, die ex van je. Wie dóet nou zoiets bij zo'n lief, onschuldig hummeltje?! Onbegrijpelijk, vind ik dat...

Sterkte met alles wat nog komen gaat, en een dikke knuf voor je dappere kleine zoon die dus ontzettend zijn best doet. Knap!

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Lichte vormen van autisme hoeven inderdaad niet duidelijk te zijn voor de omgeving; het kan dan pas heel erg laat ontdekt worden...

Maar ik wil wel graag de kanttekening zetten dat natuurlijk niet alle autisten dit soort achterlijke dingen doen of zullen gaan doen... (Dat lijkt me ook wel logisch natuurlijk...) Wat jouw ex, autistisch of niet, heeft gedaan is gewoon onvergeeflijk!

Hoe dan ook, blij te lezen dat het goed gaat met je zoon! Wat 'n knokkertje!! (En jij ook, want het is niet niks ineens met dit soort zaken en instanties van doen te moeten hebben!)

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jezus, wat een klootzak zeg. Ik zeg altijd, als ik erachter kom dat mijn man zoiets doet, dan doe ik hem wat aan. Maar ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.
    Laatst hoorde ik ook dat er in Kerkrade een man zijn kindje met het hoofd tegen de wasbak had geslingerd. Ook ziets verschrikkelijks.

Blij dat het goed gaat met jou en je kindje zeg!

Weet je al of hij opgenomen wordt en TBS krijgt?

Deel Deze Pagina