Bloedverlies en Foliumzuurgebruik na curettage.

Discussie in 'Miskraam' gestart door mmuisje, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Vandaag curattage gehad, dit is allemaal goed gegaan. Nu vroeg ik mij alleen af, nu heb ik nauwelijks bloedverlies, wel een klein beetje.
    Nu heb ik al even gezocht en gezien dat dat nog wel kan komen.
    Wat zijn jullie ervaringen ermee, vind het wel 'fijn' om dat te horen.

En zijn jullie meteen weer gestart met foliumzuurtabletjes slikken? (misschien wat voorbarig, maar ik hoop dat we snel een 2e kans krijgen...)

groetjes

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Ik ben vanaf het moment dat we aan het zwanger worden begonnen, aan het foliumzuur slikken. Ook na mijn curretage op 29 april heb ik geen dag overgeslagen.
    Heb gehoord dat je 4 weken voor die tijd al het beste kan beginnen met slikken, maar voordat er echt voldoende foliumzuur balans in je lichaam zit bij 4 maanden.
    Zou gewoon doorslikken, kwaad kan het niet.

Gr Samantha

3. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

nog even een aanvulling,

Zelf moest ik blijven na de curretage, verloor te veel bloed en kon niet goed plassen.
    Daarna heeft het ongeveer 2 weken geduurd dat het echte bloeden ophield en nog eens 2 weken later was het bruin verlies ook weg. Na 8 weken werd ik ongesteld.

Snap ook heel goed je gevoel dat je weer zwanger wilt worden, had ik ook heel sterk.

Sterkte

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Mmuisje,

Ik had ook niet heel veel bloedverlies. Het leek een beetje op een normale menstruatie. Ik had ook helemaal geen pijn en volgens de gyn was dat een goed teken. Het kindje is bij mij op de natuurlijke manier naar buiten gekomen door middel van opwekking in het ziekenhuis en daarna nog een curretage gehad omdat de rest niet los kwam.

We mochten trouwens gelijk weer zwanger raken, maar ik koos er zelf voor om eerst alles een plekje te geven. Ben wel vrij snel weer begonnen met foliumzuur. Na een week of 3 al. Ik was direct de 1e ronde zwanger overigens.

Ik hoop dat dat voor jou ook zo geld! Ik heb wel eens gehoord dat je na een miskraam vruchtbaarder bent.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik had helemaal geen bloedverlies na mijn curretage , klein beetje roze slijmverlies .....en ik werd 31 dagen na curretage weer ongesteld ....

6. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hoi,

Ook even mijn ervaring:

Ik heb na mn curretage ongeveer 2 weken gevloeid, waarop het de laatste week voornamelijk bruinverlies was. Het was niet overdreven veel en een beetje waterig...

Na 42 dagen weer ongesteld geworden.

Ik heb ook geen last gehad van mn curretage...

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn ervaring:

Ik heb 3 dagen wat bloedverlies gehad klein beetje maar toen werd het heel erg met stolsels etc toen bleken ze het niet goed schoongemaakt te hebben (kwam ook wel doordat het bloeden bij mij niet wilde stoppen op de OK en ze daar dus zo'n 3 kwartier extra mee bezig zijn geweest) waardoor ik een ontsteking kreeg en nog een keer moest... Daarna heb ik nog zo'n week wat bloedverlies gehad en toen was het over...
    Op dag 33 werd ik weer ongesteld en daarna was ik weer zwanger :)

Foliumzuur heb ik de eerste week na de curretage niet geslikt ik had er even genoeg van maar daarna weer gewoon opgepakt!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Hier mijn ervaringen.

De eerste curretage meteen veel bloedverlies en dat werd langzaam minder. In totaal drie weken gevloeid en na 7 weken kreeg ik een menstruatie.

Tweede curretage min of meer hetzelfde. Ook drie weken gevloeid en na 6 weken een menstruatie. Officieel een onttrekkingsbloeding, want ik had deze cyclus geen eisprong gehad.

Derde curretage was 5 weken geleden. Eerste week geen bloedverlies op een veegje na. Daarna begon ik erg heftig te vloeien met veel buikpijn en stolsels. Dat werd weer minder, maar na 4 weken weer meer buikpijn en veel bloedverlies. Er zat nog een restje zwangerschapsweefsel en dat is weggehaald. Ik verlies nu nog wel wat rozige afscheiding, maar ik vloei niet meer. Vorige week weer begonnen met foliumzuur. Hiervoor had ik er helemaal geen zin in om er uberhaupt mee bezig te zijn. Wij gaan er toch niet meteen voor, dus dat maakt ook niet uit.

Sterkte met je verlies!

9. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Na de curretage heb ik nog 10 dagen (weinig) bloedverlies gehad. Moest wel voor een maandje weer aan de pil (voor het snellere herstel zeiden ze). Mooi op tijd (4 weken na curretage) ongesteld geworden. Daarna weer met foliumzuur begonnen. Maar het kan geen kwaad om het gewoon door te nemen.

Hoop dat je snel een 2de kans krijgt ;)

Deel Deze Pagina