hier vaak o0ok een puinhoop, erger me er vaak aan, terwijl ik zelf 1 van de oorzaken ben. speelgoed ruim ik tegenwoordig ook maar 1 keer per dag op, soms 2 keer per dag maar dan alleen de grote dingen, we hebben gewoon veel spullen, 2 kasten vol met boeken (en dan staat er bij mijn ouders nog een doos of 2) en veel cds en dvds. tijdschriften, knutselspullen(maar dat zit wel in een la) en daarbij energie te kort, en als de uk wakker is dan heeft het geen nut om opteruimen, dan leg je iets weg en 2 tellen later heeft uk het al. maar goed ons huis is wel gezellig en leefbaar
Jemig, dat vind ik echt megaveel, hoe hou je het vol! Wc en dweilen hier vaak niet meer dan 1 keer per week, doekjes langs de keukenkastjes komt nog véél minder vaak voor haha. Stofzuigen, afwassen en eventuele was gebeurt hier wel elke dag, maar dat moet ook wel met kleine kinderen in huis.
haha, ik wou net zeggen. Het lijkt bij een ander heel netjes. Totdat je op de slaapkamer/andere hobbykamers komt. Zo dan! ik kreeg een verzakking bij mijn eigen ouders Of hoeveel mensen bestaan er wel niet wie even snel alles in een la/kast schoppen voordat het bezoek komt? afwas snel onder in de kast, en hopsakee.... wat je niet ziet, wil niet betekenen dat het er niet is.
Ik moet zeggen dat 't er altijd wel netjes uitziet bij mij, ook de slaapkamers/hobbiekamers....Kan heel slecht tegen puin, ben nu bezig met de lades en kasten op te ruimen haha, En volgende week de keuken een grote beurd geven keukenkastjes binnen en buiten de vloer eens flink schrobben....Das ook pas sinds ik wist dat ik een kindje ging krijgen...voor die tijd was ik een verschrikkelijke slobbervos overal puin, niks schoon haha bahhhhhh
Ik ben dus zo een schoonmaak freak...ik kan geen snippertje laten liggen! Het huis moet er smetteloos uitzien. Stofzuigen en dweilen gebeurt makkelijk zo een 2x per dag! MAAR...nu ik dus zwanger ben heb ik al vanaf een week of 6 ab-so-luut geen zin meer in het huishouden. Nu ligt ook overal speelgoed..papieren liggen op een hoop...de afwas ligt er nog...en de salontafel en ramen zijn door de kleine lekker ongesmeerd met eten. En het boeit me bijna niet. Na ja, ik zit er wel mee, maar kan de fut niet vinden/maken om het hele huis onder handen te nemen. Dus in mijn geval geniet ik nog even van mijn relaxheid, hahaha. Want ik weet dat, wanneer ik me weer lekkerder voel, de poetsvrouw in me weer toeslaat! Ik ben normaliter de hele dag bezig met het huishouden. En nu ga ik gerust naar bed toe als het nog een zooi in huis is. Eerlijk gezegd is dat wel relaxed.. Ik merk dat ik nu lekker voor de buis hang i.p.v. een dweil in de ene hand en een poetsdoek in de andere.
Gelukkig kan mijn man wel goed orde houden. Als het aan mij overgelaten zou worden, zou het hier ook een complete chaos zijn. Ik heb de hoop maar opgegeven dat het ooit nog 'ns goed komt
nou een opluchting zo'n topic.. Ik word ook zo verdrietig soms.. het lijkt wel of ik er geen orde in krijg. Werk fulltime, doe een studie heb een peuter van 3. Beneden lukt me na mijn werk nog wel.. maar boven.. Janken, janken en nog eens janken! Tijdens de zwangerschap zijn we gaan verbouwen (yeah! slim.. not) tot ik het noet meer trok met 37 weken en toen waren we aan de boven verdieping toe.. het is 3 jaar geleden en het is nog net zo ver als toen.. Nu ik na een hernia operatie thuis zit is het helemaal erg.. Ik zie alles en kan niks:S
Ooohh ik herken me hier heel erg in. Ik heb alleen geen twee kinderen, maar één kindje En soms ruim ik alles op en denk ik "nu ga ik het bijhouden" en kort daarna laat ik weer dingen slingeren. Stel mezelf echt teleur en baal enorm van mezelf. Zat van de week weer aan mijn rommelige huishouding te denken en hoeveel ik van mezelf baal
Op zich ben ik behoorlijk opruimerig, maar ben absoluut geen poetser. Ik laat alleen mijn administratie nog wel eens slingeren en dat beland dan op een grote nette stapel , die ik zo 1x in het half jaar (of langer) order in de mappen. En het huishouden doe ik wanneer ik denk dat het nodig is (en wanneer ik zin heb ).... ik heb geen vaste dagen dat ik poets, moet er ook niet aan denken. Ik zorg dat ik iig 1x per week de boel schoon maak (wc iets vaker), behalve dweilen, dat gebeurt eens in de maand ofzo.. maar dat mag ook niet vaker met onze vloer, (wat vervelend )
ik ben hier wel 'van de stapeltjes' 1x per week bij een dweil/stofbeurt, ruim ik alles op. Deze middag was ik vrij (overschot vakantiedagen opnemen) Tim heb ik bij de opvang gelaten, zoals altijd op woensdag. Ik heb ervan geprofiteerd om grondig te soppen. Mmmm, wat ruikt het lekker hier en wat ziet het er gelikt uit
Ik leg gewoon alles IN de kastjes, dan ziet het er tenminste opgeruimd uit. Maar continu alles opgeruimd houden met 2 kleintjes is onbegonnen werk.
Als ik iets tegen kom wat me niet zint, dan ruim ik het gelijk op, hierdoor blijft de orde redelijk gehandhaafd moet ik zeggen. Ik heb het mezelf wel aan moeten leren, want vroeger was het bij mij ook altijd rommelig op mijn kamer. Nu ik een gezin heb te managen is er echt een knop omgegaan en zie ik nu wel in dat het fijner is om gelijk te doen , dan altijd maar te zuchten en te steunen tegen de berg!
Ik heb altijd moeite met de stof. Opruimen wil nog wel (al is het soms wegwerken in de kasten ) maar krijg het huis nooit stofvrij! Als ik eindelijk eens de kastjes schoon heb, ligt er binnen no time weer stof op. Hoe mensen dat doen dat het er allemaal stofvrij uitziet? Geen idee!
Hier is nog geen kleintjes.. De eerste komt in januri.. Maar hier is het ook netjes en strak.. Anders wordt het zo onrustig/druk in mn hoofd dat ik behoorlijk chagerijnig wordt.. Natuurlijk ligt er hier ook een stapeltje papieren en is het niet altijd zo netjes als ik wil.. (helaas..)
ik heb ook zo'n vriendinnetje bij wie altijd alles brandschoon is en perfect opgeruimd (óók als ik er onverwacht kom, dus ze ruimt niet alles op als ze bezoek verwacht) en altijd als ik daar geweest ben denk ik ook: "hoe doet ze dat toch?!?" ga ik zelf ook weer drie dagen fanatiek aan de schoonmaak, hahah en dan heb ik er alweer weer geen zin meer in. Gelukkig ook een paar vriendinnen bij wie het er, net zoals bij mij, wat "losser" aan toe gaat, hoef ik me niet zo schuldig te voelen.
Ik heb 3 kinderen in de leeftijd van 0 tot 3 jaar. Ik werk fulltime, welliswaar 1 dag vanuit huis. In mijn zwangerschapsverlof was het hier altijd spik en span maar sinds ik weer aan het werk ben kan ik de was, het stof, de vloer al niet mere bijhouden! Laat staan de ramen, badkamer, bedden en schone opgeruimde slaapkamers. Inmiddels heb ik mijzelf voorgenomen om mij in het weekend niet meer te stressen over het huishouden. Ik werk fulltime, ben moeder, ben vrouw van en ook nog eens poetsvrouw. Als een dag 48 uur had dan was eht allemaal spik en span geweest maarja... Daarbij heb ik een hond en kruipt de jongste... alle shirtjes zien eruit zeg!!!!!!!!! Maar dat maakt ook niet uit, wat is nou 10 euro waar ze 2 maanden mee doen omdat ze er toch uitgroeien? Laat ze maar lekker kruipen in mijn 'vieze' huis, zolang ze maar plerzier heeft!
Voor de rondslingerende post en folders heb ik een mand aangeschaft (met deksel), alles gaat daarin en 1 x per week zoek ik het uit. Meestal op zondagmiddag/avond. Verder heb ik alles in huis een vaste plek gegeven. Dat geeft mij heel veel rust. Ook moet je een plek hebben waar het rommelig mag zijn, hier is dat een gedeelte van de zolder. Als ik vakantie heb dan zoek ik daar de klerebende weer eens uit. Het speelgoed van de kinderen heb ik niet allemaal in de huiskamer. In de huiskamer staat 1 mand en 2 kleine mandjes, de rest staat boven. Een keer in de zoveel tijd wordt er weer wat gewisseld. Ook probeer ik er op toe te zien dat er eerst iets wordt opgeruimd voor het volgende gepakt wordt. Dat gaat met een peuter van 3,5 natuurlijk wel makkelijker dan met een jonger kindje. En verder probeer ik toch wel bepaalde huishoudelijke dingen op vaste dagen/tijdstippen te doen. Dan behoud ik toch meer het overzicht.
Jeetje wat herken ik mezelf toch in een aantal verhalen van wat ik hier lees. Ik (nou ja wij) zijn ook van die sloddervossen. Ik vind er ook gewoon echt geen hol aan en kan leukere dingen verzinnen om te doen. Maar het probleem is....het MOET nu eenmaal. Telkens als ik het goed heb opgeruimd en gepoetst heb (lees als er visite komt) dan denk ik...en nu bijhouden. Nou ja niet dus! Laatst kwam de taxateur langs omdat we een nieuwe hypotheek moeten hebben. We hebben het hele huis onderhanden genomen, alles was redelijk spik en span! Nou ik was benieuwd wat de beste man ervan vond en was benieuwd wat hij in zijn rapport zou zetten. Deze kregen we deze week en er stond in dat er netjes in het huis geleefd werd. Pffff die man moest eens weten hahaha. Maar goed.... Ik moet wel zeggen dat ik er soms best verdrietig van ben hoor, ik overzie het soms gewoon niet meer. Kan ook soms zo moedeloos worden van al het speelgoed van de kinderen wat overal ligt. En dan zegt iedereen ze hebben ook zoveel maar ja ik heb een jongen van 3 en een meisje van 1...tja die spelen niet met hetzelfde speelgoed. Anders had genoeg aan 1 pop en een huisje ja. Maar ja de een speelt met auto's en treinen en de ander met poppen en huisjes ed. Dus ja er staat genoeg. Mijn kindjes die ruimen ook niet echt goed op...ja bij het kdv wel. Maar ja eerlijk is eerlijk als ze het mij al niet zien doen....goed voorbeeld doet volgen he? Maar goed echt gelukkig ben ik er niet mee.....