nou hier lukken die afspraken soms ook iets beter dan andere keer hoor ik viel je niet persoonlijk aan,maar meer mijn frustratie omdat men vaak denkt dat ik elke dag lekker kan relaxen. NOT maar das misschien een nieuw topic waard
hond heel de dag alleen laten is geen probleem! ze kan bij haar eten en drinken, heeft gigantisch veel ruimte om rond te lopen en spelen (is een bulldog, lui van aard dus ligt liever met een kussen onder dr poezelige kontje dan dat ze speelt). Onze hond kan naar boven, beneden, keuken, hal en buiten (schoonmoeder laat haar overdag 1x uit). Maar idd dat is weer een andere discussie. En werkelijk waar, onze hond zit beter in haar vel dan toen ik thuis zat met die 'schreeuwlijkerds' om zich heen die constant ruzieen! Ze is zoveel tot rust gekomen nu iedereen uit huis is!!!
Je bent toch vanaf 19.00 uur thuis, dan kun je toch meteen een was in de machine gooien en 2 uur later nog 1.
Ik ben 2 jaar fulltime huismamma geweest maar ben veel gelukkiger nu ik werk ondanks dat mijn huis (in mijn ogen) een puinhoop is. toen ik thuis zat werden boven, beneden, vloeren, bedden, wassen, boodschappen, koken, kinderen in bad doen, zelf badderen, strijken etc..etc.. dagelijks herhaald! Maar ja, kwa huishouden bijhouden is het makkelijk om niet of parttime te werken. Om zelf mens te kunnen zijn kun je beter een baan hebben anders begin je je op den duur sloofje van je gezin te voelen.
Ja om 19 uur loop ik ons huis binnen om vervolgens een uur lang iedereen geknuffeld te hebben en schoon en wel in bed te krijgen wat om 20 uur gelukt is. 2 uur later nog 1 wasje draaien, dat zou om 22 uur zijn dan?? En de kindjes dan die liggen te slapen, de buren die gek worden van het centrifugeren maar nog erger: de was die er een hele nacht in ligt en zo gaat stinken. Nee bah! En waar laat ik de was die schoon is? Om 21 uur nog gaan vouwen, strijken en wegleggen? Om daarna de tassen en flessen voor de volgende dag klaar te maken en naar bed te gaan? Waar blijft mijn leven en vrije tijd? Als moeder zijnde heb je ontspanning nodig maar als moeder zijnde en werkende vrouw al helemaal want dan heb je dubbel zoveel taken als een niet werkende (niet aanvallend maar zo is het wel)
Omdat het momenteel moet. Door de crisis is mijn man ong. 400 netto aan inkomen verloren en dat moet ik zien te compenseren. Werk heus niet voor mn lol maar het is wel ontspanning. Gelukkig werk ik 1 dag vanuit huis zodat ik toch nog iets van de kids meekrijg ipv ze op bed te gooien zodra ik thuis komen om ze de volgende ochtend uit bed te halen en bij de oppas te dumpen
Das idd balen meidenhuis maar ja helaas hebben we niet allemaal te kiezen toch? Wel fijn dat je nog een dagje thuis kan werken dan! Ik vind het knap van je want ik zou het echt niet kunnen hahaha, ik ben niet gemaakt om te werken zegt mijn man altijd! Zou het liefste thuis blijven en dan toch een inkomen krijgen van minstens 2000 euro netto in de maand...maar helaas hahaha
Hmm ja dat eerste is moeilijk zeg.. ik snap ook wel dat werken als een ontspanning is (word nu soms ook weleens gillend gek van dat gejank en gedoe als huismoeder, mede omdat ik geen familie in de buurt heb en een man die ontzettend veel werkt en amper thuis is). Maar hoe het nu bij jullie gaat word ik er gewoon al moe van om het enkel te lezen.. erg veel respect meis en hoop jullie er uit komen wat betreft financien.
Hier nog geen kindjes maar wel 2 jonge katjes en een vriend die veel rommel maken. Mijn vriend laat ook alles slingeren dus ik ben meerdere keren per dag aan het opruimen.. Ik heb onder de salontafel een doos met deksel waar belangrijke dingen in zitten en de spulletjes voor mijn administratie (perforator e.d.). Op die doos ligt een grote map met tabbladen waar alle belangrijke papieren inzitten en daar gaan ook alle betaalde rekeningen in. Daarnaast staat een rieten mand waar alle reclamefolders e.d. ingaan. Die zoek ik 1 keer in de week uit en alles gaat dan in de oudpapier-doos in de schuur.
Hier precies hetzelfde... het frustreert me elke dag weer. En als ik eens een dag heb waarin ik 'de boel de boel laat' krijg ik of 's avonds of de volgende ochtend alsnog mega schoonmaakwoede en dan ben ik gewoon boos op mezelf en op de rommel
80 uur per week is bijna onmogelijk... Mijn man 60 en is al nooit thuis....gezellig he. Dan vind ik jullie ochtensritueel erg gezellig klinken,wij zien elkaar s'morgens nooit en ik neem er minder lang de tijd voor..
bedenkt je eens: de enige die zich frustreert aan de dingen die hier genoemd worden ben jij zelf. Mensen die op visite komen valt het vaak niet eens op, als jij ergens komt en er ligt een stapeltje papier ergens ligt stoor je je daar ook niet aan. We leggen onszelf op dat het hele huis een toonzaal moet zijn, maar het HUIS IS ER VOOR JOU EN JIJ NIET VOOR HET HUIS! Het geeft niet als er eens wat blijft liggen, het is belangrijker dat er liefde en ontspaning gevonden kan worden in je THuis. Tuurlijk is het ook leker als het schoon is , maar niet alles hoeft daar voor te wijken, het is niet het allerbelangrijkste om op een dag te doen. en al helemaal de opruim klusjes zoals administratie sorteren, bijna iedereen heeft een la, door e.d waar de afgehandelde administratie in gaat om vervelogen een jaar later in een map te gaan en daar heeft niemand last van het is al afgehandeld..nl., de "niet" leefruimtes e.d zijn onnuttig om elke week te doen. Laat het eens toe dat je gewoon doet waar je "zin" in hebt qua opruimen.. 9 van de 10 x zijn de vrouwen/mama's die in dat huis wonen de enige die alles zien, manen/vaders, kinderen e.d. zie het vaak niet zo en maken zich er dus ook niet druk om. (ok een enkeling uitgezonderd) JIJ bent ook maar een mens.
Gewoon op het oog opruimen. IS de kast niet netjes en heb ik geen tijd, deurtje open, rotzooi neerleggen, deurtje dicht, kast weer netjes. Aanrecht probeer dat gewoon netjes te houden door bijvoorbeeld dingen in de spoelbak neer te zetten ( zie je niet zo goed) of in een vaatwas machine, kinderpseelgoed, even 5 minuten alles in een grote bak ( heb geen kinderen zo doet mijn halve famili het) . Heb je weinig tijd om uitgebreid te stofzuigen, gewoon even op het oog en extra goed bij de voordeur, en andere keer kan de bank enzo wel van de kant. Gewoon ophet oog, dat netjes maken dat scheeld al meer dan de helft
ik heb voor alle losse dingen een vaste plaats in laatjes in de serre.. papieren gaan eens in de zoveel tijd in mappen en alles wat niet belangrijk is in de kachel.... verder ruim ik smiddags als mn dochters een dutje doen alles op en doe ik soms wat extra dingen zoals de ramen zemen, de keuken en koelkast uitsoppen... de rest van de middag laat ik ze lekker spelen en rommel maken en als ze savonds om 19.00 op bed liggen ruim ik alles weer op en haal ik overal even een doekje overheen en stofzuig en dweil ik de benedenverdieping... is meestal een half uurtje werk... de was en het vouwerk doe ik smorgens.... en dan is mn huis weer heerlijk fris en opgeruimd....
kwa papierwerk hier ook hele stapel,kan me er niet toe zitten dan moet ik het al doen als kids savonds in bed liggen maar dan vind ik het ook wel lekker omtijd voor mezelf te hebben