ik heb mijn 'ik-ben-zwanger-en-heb-nergens-zin-in' gevoel maar opzij gezet en het huis even flink onder handen genomen! Damnzzzz......... was wel nodig hoor! Voelt wel heerlijk zo een schoon huis.
Hier is het ook wel zo dat er zeker geleefd mag worden hoor. Emma moet nu alleen wel wat gaan leren de troep 's avonds op te ruimen, en dat doet ze ook netjes. Maar ik geniet er zelf ook zo van als het schoon en opgeruimd is en ook nog lekker ruikt. Heerlijk is dat! Manlief is vandaag met dochter thuis. Ben benieuwd hoe het huis eruit ziet als ik thuis kom! Ik probeer voordat hij thuis komt, altijd alles wat op te ruimen en het eten op het vuur te hebben. Ruikt het ook heerlijk haha.
Haha herkenbaar! Zo'n moment had ik vorige week. M'n vriend was ziek en er moest van alles gebeuren, ook grote boodschappen enzo, en het huis vol ivm Sinterklaas. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen, tjemig! maar ja... sommige dingen moeten nou eenmaal.
Het heeft ook zeker te maken met de indeling en inrichting van je huis. Wij hadden hiervoor een appartementje.open keuken en computer in de woonkamer...Het leek zelfs opgeruimd nog een rommeltje dus ik stoorde me er gewoon niet zo aan.Daarbij hadden we ook meubels met allemaal open vakjes en glazen deurtjes...dus opgeruimd leek het nooit. Nu hebben we een ander huis, dichte keuken, computer boven. Dus in de woonkamer alleen zithoek,speelhoek en eethoek.(massieve dichte meubels, geen raampjes oid. En als er ook maar iets ligt, irriteer ik me mateloos!!!! Ik ben een chaoot en rommelig maar mijn huis is nu altijd netjes (muv rondslingerend speelgoed als de kleine man wakker is)
Bij mij is het andersom, ik ben heel ordelijk maar als ik alles schoon en opgeruimd heb en ik draai me om is het weer een bende Overdag ligt de hele kamer vol met speelgoed, mijn man gooit altijd alles van zich af en ik heb een verharende hond dus tja
Ik heb het sinds een tijdje aardig onder controle, gelukkig. Ik werd er ook kippig van dat alle huizen waar ik kom (ook onaangekondigd) altijd helemaal netjes en schoon zijn. Hoe doe je dat? Tsja, dan blijkt dat ze de hele dag lopen te poetsen en dan speel ik toch liever wat vaker met mijn kind. Ik heb het nu zo geregeld: elke dag een schoonmaaktaak (sanitair, keuken, stoffen/zuigen/dweilen), twee keer per week. Post gaat in een la van het dressoir en alles wat ik koop wordt zo gauw mogelijk opgeruimd op de plek waar het hoort. Wat ik hier al vaak lees: geef alles wat je in huis hebt een vaste plek en ruim het telkens op als je het niet meer gebruikt. Bij IKEA kun je veel handige opbergdingetjes aanschaffen: mappen, dozen, organizers voor in laatjes. Ideaal En helemaal netjes en schoon hoeft het niet te zijn, vind ik. Lekker spelen met je kindje is ook heel wat waard Edit: ik heb een vriend die steeds meer doet het in het huishouden (als ik het vraag), maar aan opruimen heeft hij een gruwelijke hekel. Hij ziet het ook gewoon niet als er rommel is. Gewoon er overheen zetten en het zelf doen, beter dan altijd mopperen op elkaar en het vervolgens alsnog zelf moeten doen. Oftewel: gewoon doen!
wow, we zijn al met een aardig groepje en het gaat echt vooruit iedereen heeft al de eerste opdracht netjes uitgevoerd en wacht op de tweede hahaha verder zo
Ik weet uit ervaring dat het niet onmogelijk is maar werkelijkheid . Maar goed, dat ochtendritueel is inderdaad erg gezellig, want als we het zo niet doen zien we elkaar bijna niet en dat willen we niet. Dus dat heb ik er voor over, ik sta dus bewust eerder op daarvoor.
Ja gelijk heb je dat zou ik er ook voor over hebben.. Ik heb niets te klagen tov jouw want ik zie mn man elke dag met het avondeten en op vrij,zat eet ie tussen de middag thuis en op zondag is ie 2 van de maand thuis en de andere 2 zn hobby's uitvoeren.. Dus niets te klagen... Maar ik denk dat je wel moet oppassen om niet uit elkaar te groeien..Daar moeten wij al hard aan werken.