Medela freestyle of swing max

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ise, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Mijn idee was om een nieuwe handkolf te kopen omdat ik die bij de vorige twee ook gebruikte, maar nu neig ik toch naar een dubbele electrische kolf. Ook omdat ik op het werk wil kolven als het allemaal lukt. Bij mijn andere twee heb ik de kolf ook gebruikt ten tijde van kloven of in mijn verlof als ik eens weg wilde. Zit te twijfelen tussen de freestyle en de swing maxi. Freestyle ziet er erg goed uit, maar is ook duurder dan de maxi (die zie ik nu bv in de aanbieding voor 175 euro dus scheelt 100 euro). Ik heb nog even maar wil me er vast in verdiepen.

Dus hoor graag ervaringen met deze kolven!

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij hangt het af van hoe vaak per week je wilt gaan kolven. Zelf heb ik de freestyle, ik werk 4 volledige dagen, kolf minstens 8-10x per week en heb daarom voor de freestyle gekozen. Hij is zeker duur, maar vind hem absoluut het geld waard! Ben zo klaar met kolven en hij is makkelijk schoon te maken, echt een ideaal ding.

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik maak 3 dagen van 10 uur (excl reistijd dan kom ik op 11 uur). Hoeveel zou ik dan moeten kolven? Denk misschien wel 3x per dag. Later 2. Maar zou ik in het begin op 9 keer komen.. En dat is dan alleen onder werktijd.

Vriendin van ons heeft de freestyle en ben wel enthousiast ;)

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Helemaal mee eens. Tot de 9 maanden minimaal 8x per week gekolfd. Snel en praktisch, iedere cent waard!

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij onze oudste had ik op werkdagen het volgende ritme: 7 uur voeden, 8 uur kind naar kdv, half 10 & half 3 kolven, half 6 kind ophalen, half 7 voeden, half 11 voeden. Dus ik redde het met twee keer kolven!

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb de freestyle en ben hier zeer tevreden over.

Op de volgende site kan je hem voor 270 euro halen, maar dan zit er ook echt alles bij:

Borstvoedingscentrum Schermer - Alles over en voor borstvoeding

Of je moet interesse hebben in een 2e hands kolf.
    Ik heb gister voor het laatst borstvoeding gegeven en zet mijn borstkolf te koop.

Ik moet nog wel even afwachten of ik hem nu nog nodig ga hebben de komende dagen/weken ivm eventuele stuwing nu ik gestopt ben.

pb maar als je interesse hebt.

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jessie ik stap om 6.30 de auto in en ben dan om 16.45 klaar. Rond 17.30 thuis. Als ik later begin weg van 7.45 tot 19.00. Hoop het met 2x te redden maar misschien wel 3..

8. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik adviseer de Freestyle. Zelf heb ik het ook en inderdaad, het is elke cent waard! De tas, koeltas en koelelement die in het pakket zitten zijn erg fijn.

Mijn schema ziet er zo uit: tussen 6.30 en 7 uur baby aan borst. Dan rond 10, 13 en 16 uur kolven. Voor 19 uur baby weer aan borst. Ik vind het zelf prettig om 3x te kolven en naar mijn idee is dat ook nodig. Als ik twee keer kolf doe ik dat om 11 en 15 uur.

Succes met het maken van de keuze!

9. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Wij hebben guster de freestyle aangeschaft omdat uiteindelijk ik wellicht weer 32-36 uur per week ga werken. Dan zit je toch minstens oo 3X per dag kolven en dat keer 4 is al 12 keer. Swing is voor de kleine beetjes tussen door de freestyle voor het echte werk. Had gister weer ene harde schijf in mijn borst en besloten om extra af te kolven na de voeding gelukkig heeft dit gewerkt en mijn borst is nu weer zacht en soepel. Denk dat de freestyle dan ook net wat meer kracht heeft na de symphony van het ziekenhuis die wij de eerste twee weken gehuurd hadden.

10. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik heb de freestyle aangeschaft..en eerst uitgeprobeerd van een vriendin en ben erg enthousiast...ik kolf drie of vier keer per dag...hij is het geld wel waard vind ik...

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Nou de keuze is voor mij gemaakt. Ik ben vorige week bevallen, dochter ligt op de nicu en kolf fulltime. Nu nog met de symphony maar als ik weg wil en voor wat later toch een goede kolf nodig dus mijn vriend gaat zo de freestyle halen..

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met haar gaat?!

Veel succes met het vele kolven!

13. Zo, dat is vroeg! Had je complicaties? Alles goed met je meisje?

Ik ga straks ook voor de freestyle.

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst de freestyle gekocht. Bevalt erg goed. Zit ook gelijk de tas en de koeltas bij (ook alweer 69 euro). Ik heb m gekocht voor 270 euro ipv driehonderdnogwat. Google er maar ns op. Die shop komt dan vast wel langs. Wordt de volgende dag bezorgd.

Ondertussen lees ik dat je inmiddels bent bevallen!
    Gefeliciteerd! En wat goed dat je aan het kolven bent geslagen en er helemaal voor gaat.
    Het zal soms pittig zijn, maar je slaat je er door heen hoor. De eerste 8 weken zijn qua bv vaak lastig, en met kolven vast nog een stuk ongezelliger. Maar doorzetten hoor!

En veel geluk met je kleine meid!!!

15. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Gefeliciteerd met je kleintje! Dan zul je zeker veel plezier hebben van je freestyle. Wel ook met die ziekenhuis kolf blijven kolven ivm het goed op gang brengen en om borstontstekingen te voorkomen. Je weet dat je ook bij je kleintje mag kolven?
    ik heb uiteindelijk 11 maanden ft gekolfd met de freestyle voor de eerste die ook te vroeg kwam.
    sterkte de komende tijd, als je meer wilt weten pb me dan even!

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Mee eens. Ik gebruik hem ook 2 keer per werkdag. Dus 8 keer per week. Plus regelmatig in het weekend wanneer man (of oma) flesje geeft.

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Haha, te vlug gereageerd. Gefeliciteerd! En succes met kolven.

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik had al de hele zwangerschap last van bloedverlies. Wat de exacte oorzaak is weten we (nog) niet, over 2 weken krijgen we de uitslag van het placenta onderzoek..

Ik kolf idd met de ziekenhuiskolf en gebruik de freestyle nu alleen nog als ik weg ben. Kolf ook bij mijn meisje idd

Hoe verliep het kolven bij jou soefdeboef? Ik kolf nu al een paar dagen dezelfde hoeveelheid. Ik kolf 7 keer. En tussen de 50 en 90 per keer. Ze heeft maar 180cc nodig en ik kolf ongeveer 400cc dus ruim voldoende. Maar hoort mijn productie niet omhoog te gaan? Of moet ik wat vaker gaan kolven als ze meer nodig heeft? Om de 2 uur bv?

Deel Deze Pagina