Hoi hoi! Ons kleine meisje is echt de hele dag door aan het slapen en ik moet haar vrijwel altijd wakker maken voor de voeding. Ze is zó tevreden! Sinds 2 avonden is het alleen zo dat ze rond 20.00 uur begint te huilen. Ik voed haar dan, maar na ongeveer een half uur huilt ze ongeveer weer. Naar mijn idee heeft ze genoeg voeding gehad, maar leg ik haar aan, dan drinkt ze weer. Ze is dan weer ongeveer een half uurtje stil en huilt dan weer. Dit duurt tot ongeveer 0.00 uur. Elke keer als ik haar aanleg wil ze wel drinken. Zou ze erge zuigbehoefte hebben? Of hekent iemand dit wat een andere oorzaak had?
Ja, 's avonds hebben hele jonge babietjes vaak hun "huiluurtjes". Willen extra veel aangeraakt worden, hebben behoefte aan geborgenheid. Veel borstgevoedde kindjes willen dan inderdaad wel elk half uur drinken. Clusteren heet dat dacht ik. Ons meisje kreeg ook borstvoeding, maar had een heel duidelijk hongerhuiltje. Als ze "mama-honger" had (behoefte aan geborgenheid etc), huilde ze anders en legde ik haar daarom ook niet aan. Dan nam ik haar bij me en was ze tevreden met vastgehouden worden en een speentje. Ze had trouwens inderdaad een sterke zuigbehoefte. In de eerste week gaf ik haar nog mijn pink om op te sabbelen, maar ik hield geen pink over De huiluurtjes 's avonds zijn dus heel normaal. Je kunt elk half uur aanleggen als je dat wilt, maar ik heb het idee dat ze daar snel aan gewend raken en dan niet gauw meer zonder willen. Ons meisje was gewoon erg tevreden met een speentje en al vrij vlot waren de huiluurtjes voorbij en met een paar weken sliep ze van 20:00 tot 00:00. Wel is ze nog wat langer hangerig geweest van 18:00 tot 20:00, maar dat vond ik wel gezellig Lekker knuffelen Wat het trouwens ook nog kan zijn (gezien de leeftijd van je baby), is regeldagen. Heb je ook last van stuwing? Regeldagen gaan vanzelf over. Veel aanleggen werkt het snelst.
Ze clustert gewoon.. Even goed indrinken voor de nacht.. Lekker aan toegeven en dat gaat na een poos wel weer over. Al kan het met 11 dagen ook een regelmoment zijn. Als het elke avond terugkomt is het clusteren, anders gewoon even opkrikken van de productie..
Klinkt als regeldagen, die komen vaak rond de 10e dag na de geboorte. Kan best vermoeiend zijn, maar ik nestelde me lekker met zoonlief op de bank en liet mijn vriend drinken brengen en wat te eten etc. en dan maar knuffelen en voeden. Ondertussen beetje TV kijken, en de avond is zo voorbij. Het huiluurtje heeft hij wel eventjes gehad, tot een maand of 3, maar hij was gelukkig altijd goed te troosten. Die regeldagen kwamen af en toe, ik heb er altijd aan toegegeven. Na een paar dagen werd het voeden vanzelf minder vaak.
hoi, ik heb één maand bv gegeven, zij had dat ook van 17 u tot 23 u , mijn ding was het niet, geef dat eerlijk toe. ik geef nu flesjes en voel me daar beter bij. wil dus gewoon zeggen lijkt me dus heel normaal. gr
Hey, wat fijn dat je je kindje kan troosten door ze lekker aan de borst te leggen! Inderdaad, dat zijn cluster momentjes, ze drinken lekker in voor de nacht, en lekker de nabijheid van mama! Heel normaal, lekker aan toegeven, op de bank, boek of filmpje, je man je lekker een kopje thee laten brengen en kind aan de borst.
Oh weemoed!!! Wat klinkt dat heerlijk vertrouwd... Daarom houd ik ook zo van bv geven! On topic: Meid, heel erg normaal gezien de leeftijd van je meisje! ZOals de andere dames ook zeggen, gewoon aan toegeven, ze heeft jouw warmte (en melk) dan gewoon nodig!
Heel normaal hoor! Gaat vaak na 3 maanden weer over. Klopte hier ook precies, met 4 maanden sliep ze vanaf 19u.