placenta lokalisatie echo, maar veel meer vragen.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door demie, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    #1 demie, 28 feb 2015
    Laatst bewerkt: 28 feb 2015
    Ik heb aankomende donderdag een echo voor placenta lokalisatie staan omdat met 20 weken hij vrij dicht tegen de baarmoedermond aan lag.

Nu is er afgelopen weken nogal wat gebeurd. 2× flinke bloeding en daarna nog een keer mega stolsel verloren. Nu is het al weer 14 dagen rustig gelukkig

De laatste controle die ik heb gehad is 3 weken terug bij de gynaecoloog.
    Daar was nog een groot hematoom tezien. Maar de gynaecoloog wil me pas met 32 weken weer zien zolang er geen gekke dingen gebeuren tussendoor.

Ik hoop nu natuurlijk dat ze ook naar de rest willen kijken bij de komende echo.
    Hij is wel bij een ander echo centrum omdat er met 20 weken eigenlijk nog niks aan de hand was.

Wat kan Ik verwachten? Zou wel erg teleurgesteld zijn als ik met 5 min weer buiten sta.
    Zouden ze ook naar de grootte van de kleine kijken en hoe het hematoom doet en lengte baarmoedermond enzo?
    Of is daar geen tijd voor normaal?

Blijf best onzeker, en het zou me wel goed doen om te weten dat alles nog goed zit. ( of niet natuurlijk )

2. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    ik heb voor de placentalokalisatie met 30 weken weer een uitgebreide echo gehad. Ze meette gelijk ook alles weer op om te kijken hoe de groei van de kleine was.
    Dus ik verwacht niet dat je met 5 min. weer buiten staat. Als jij dat van dat hematoom aangeeft zullen ze daar ook vast naar kijken.

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie!

Fijn om te horen dat ze ook de rest nakijken

4. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Ik moet toevallig donderdag voor een zelfde echo! Hier gelukkig geen bloedingen gehad. Vervelend dat jij dat wel hb! Klinkt eigenlijk niet veelbelovend wat betreft de positie van je placenta...

Ik loop ook met vragen... Daarom lees ik even mee. Wat staat me te wachten? In- of uitwendig? Meten ze ook de kleine op? Succes donderdag! Ikhoop voor je dat het meevalt en ook dat je niet binnen 5 min buiten staat (dat ze de kleine ook nog even bekijken/meten).

5. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Bij mij hebben ze eerst uitgebreid uitwendig gekeken en toen nog inwendig. Ik heb gelukkig nooit bloedingen gehad.

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Met de 20 weken echo hebben ze me al wel gezegd dat het een inwendige echo word met 30 weken. Dan kunnen ze mooier meten bij baarmoedermond.

Pff nog 2 nachtjes slapen. Kan bijna niet wachten!

7. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Weet iemand of dat je met een gevulde blaas moet komen?

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Alles zag er goed uit!!

De meeste vragen die ik had heeft ze beantwoord, alleen geen groei metingen gedaan. Dat vond ik wel jammer.

Maar baarmoedermond is ruim 5 cm!
    hartje niertjes placenta goed doorbloed.
    placenta is al genoeg weg gegroeid en nog beter
    van het hematoom was niks meer te zien zei ze!!

ook hebben we der even zien drinken en op haar vingers zien zuigen. Ze lag met der hoofdje achter men schaambot dus niet echt goed naar der gezichtje kunnen kijken. Alleen der kin en mondje.

Ik heb in de wachtkamer nog geplast, en ze heeft niks gezegt over men blaas. Kreeg inwendig en uitwendig.

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Fijn te lezen dat ze de tijd voor je hebben genomen!

As donderdag heb ik de lokalisatiecho, ben benieuwd! Kan toch op zijn minst zien hoe lang de bmm nog is en hoe ons meisje ligt, daar ben ik wel erg benieuwd naar!

10. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb m vandaag gehad, in combinatie met de gebruikelijke groeiecho.

Bij mij lag de placenta bij de 20 weken echo ook laag, nu was hij mooi mee omhoog gegaan met de groei en zat op het midden van de bm aan mijn rugkant, en dus een flink eind van de bmm af!

11. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Goed nieuws nr 6!!

En als je t meteen ff aangeeft dan kijken ze daar vast naar mags! Spannend, succes

Deel Deze Pagina