Wij zijn er net achtergekomen dat we zwanger zijn!!! WE zijn zo blij....nog geen afspraak kunnen maken met de gyn, daarom stel ik mijn vraag even hier, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ga volgende week naar een restaurant waar ze gelukkig het eten in buffetvorm, dus zelf pakken, aan tafel serveren. Ik wil dit tactisch aanpakken want ouders en zusje weten het nog niet. Nu vroeg ik mij af wat ik wel en niet mag hebben. Dit is het menu: VOORGERECHTEN: (Uitgeserveerd aan tafel) Mandje mini bolletjes met kruidenboter & tapenade Mooi opgemaakte Etagère van diverse koude luxe hapjes: Canapé met gerookte zalm, Korstbakje met tonijnsalade, Gevuld eitje, Volkorencanapé met roombrie, Korstbakje met Parmaham en meloenparel, Maïsbroodcanapé met een salade van Barnevelder kip HOOFDGERECHTEN: (in Buffetvorm) Warme gerechten Malse kipsaté in Javaanse pindasaus, Indische rundergehaktballetjes in milde ketjapsaus, Thaise kipschotel met cashewnoten, en groenten, Boeuf Stroganoff; rundvlees in heerlijke Stroganoff saus, Mediterraans visstoofschotel, Nasi goreng (vegetarisch) Witte rijst Aardappelgratis Aardappeltjes uit oven met kruiden en kaas Provençaalse groenteschotel & Franse frietjes Koude gerechten Huisgemaakte zalmsalade, gegarneerd met assortiment vis en gevulde eitjes. Huisgemaakte rundvleessalade, gegarneerd met luxe vleeswaren, paté en ham/aspergerolletjes, DESSERT: Overheerlijk huisgemaakt Italiaanse schepijs in diverse smaken. Met keuze uit slagroom en diverse dippings!
Allereerst gefeliciteerd! Ik zou alleen de (gerookte zalm) laten staan want die kan vacuum verpakt zijn geweest. Verder lijkt me dat je alles wel kan eten hoor . Rood vlees is nu echt even uit den boze, maar die staat er niet tussen volgens mij.
Ik zou de tonijn persoonlijk ook laten staan en de roombrie ook. die kan van rauwe melk gemaakt zijn. Zalmsalade ( ik heb wel eens gehad dat er gerookte zalm in verwerkt zat) en de pate (ivm vitamine A) Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Eigen gemaakt ijs zou ik ook laten staan. Zitten rouwe eieren in verwerkt. Waarschijnlijk gepasteuriseerd, maar zeker weten doe je dat niet
Dank jullie wel! Het is voor een goed doel maar toch vind ik het erg lastig wat je wel en niet mag eten. En mijn grootste verslaving is/was sushi!
Dlight: als je dingen zeker wilt weten bel of mail je toch gewoon even het restaurant? Is het ijs van gepast. melk, en de roombrie ook? Die vraag krijgen ze vast heel erg vaak!
@melisa Goed idee! Maar het is ook niet zo raar dat ik geen toertje neem hoor. Was voordat ik zwanger was aan de lijn dus fam weet dat ik niet drink of aan de toetjes zit Nu met alle feestdagen zwanger zijn wordt toch wel een en ander uitvogelen. Wat maken de schoonouders voor eten etc. Hoe gaan jullie ermee om? We willen het pas na de 20 weken aan iedereen vertellen.
Dlight: pas na de 20 weken??? Bedoel je niet 12? Ik had met 20 weken al een enorme toeter Op het internet kun je echt van alles vinden over wat je wel en niet mag eten, maar misschien ben je met de feestdagen wel zo misselijk dat je niets hoeft (al gun ik je dat niet natuurlijk!!!!)
Ja sorry haha idd 12 weken! Ga ff rondkijken op google. Morgen gelijk een afspraak met de verloskundige maken.
heb wel ergens gelezen dat je suhi wel kan eten tijdens de zwangerschap zolang het echt dagvers is (tonijn niet ivm kwik) er zijn genoeg vrouwen die ook haring eten tijdens de zwangerschap en dat is ook rauw ahahha.. anders even bij de vk vragen als je haar belt! gefeliciteerd! en alvast eetse!.. klinkt allemaal heerlijk