Ik kan het niet meer aan...

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Er zijn al veel goede tips hier gegeven waar je hopelijk wat aan hebt maar misschien het allerbelangrijkste is om te weten dat je niet alleen staat! Er zijn veel vrouwen in dezelfde situatie en het wordt ooit beter! Daar heb je nu niet zoveel aan natuurlijk maar probeer dat wel voor ogen te houden. Verder zou ik je willen adviseren om ook echt goed voor jezelf te zorgen. Probeer zoveel mogelijk vitamientjes binnen te krijgen (evt. een supplement) en neem regelmatig de tijd voor jezelf. Je knapt vaak al een hoop op als je savonds even lekker gaat douchen, maskertje op etc. Gewoon even lekker tutten en tijd nemen voor jezelf. Verder wil ik je een hele grote virtuele knuffel geven, ik hoop dat het snel beter zal gaan en je weer beter in je vel komt te zitten.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi consider, wat vervelend! ik begrijp je helemaal. Mijn zoon is 2 en mijn dochtertje net zo oud als jou tweede.

Ik moet over 2 weken weer beginnen met werken en ik heb echt voor een aantal weken geleden bij de dokter aan de bel getrokken. Ook ik zat alleen maar te huilen en werd overspoeld door schuldgevoelens omdat ik alles perfect wil doen en dat gewoon niet kan met 2 kleintjes en een man met een drukke baan.

De dokter zag dat ik wat depressieve klachten had, ook omdat ik even niets meer positief inzag. Ik ben geholpen door tijdelijk wat antidepressiva te slikken en ik heb bloed laten prikken en bleek een fixe bloedarmoede te hebben. Ik zit nu ook al 2 weken aan de ijzertabletten. Nu gaat het eindelijk wat beter en ik vlieg letterlijk door het huis heen en kan me ook even ontspannen als de jongste op bed ligt. Ik voel me ook niet meer zo schuldig en heb weer zin om de deur uit te gaan.

Wat ik en mijn man doen, hij heeft een baan in de beveiliging en een eigen bedrijfje dus ook weinig tijd, is afwisselen 's nachts. ik slaap om de nacht met oordopjes in en laat de zorg dan aan mijn man over. Verder helpt hij ook mee door af en toe te stofzuigen of even beneden te gaan zitten op een vrije middag, zodat ik kan gaan slapen.

We gaan ook af en toe even samen weg en laten dan een van de moeders op de kinderen passen. Zo kunnen we goed met elkaar praten.

Hij gaat vanaf volgende maand met ouderschapsverlof voor 2 dagen per maand. Ik ga weer 24 uur werken en heb nu zo'n instelling van, ik zie wel hoe het gaat!

Ik wil je veel sterkte wensen en blijf niet lopen met de vermoeidheidsklachten hoor. Er is iets aan te doen, de eerste stap is er thuis over praten en eerlijk zijn tegen je familie en omgeving. Praten helpt veel! Je zult dan zien dat je zeker niet de enige bent.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Jullie zijn echt allemaal ontzettend lief!!! :)
    Mijn moeder heeft om half 12 de kids mee genomen.
    Kan ik ff bijkomen, helaas lukt het mij niet om te slapen overdag, maar zo rust ik wel even.

De meeste dingen die jullie zeggen doe ik al wel.
    Een huishoudster is denk ik niet echt een optie, die komt dan ook maar 1x in de week.
    En ik moet toch echt wel elke dag een was draaien.
    Mijn man helpt me gelukkig wel in het huishouden s'weekends.
    Maar hij volgt voor zijn werk een opleiding tot leidinggevende, en in het weekend is hij ook nog druk bezig met huiswerk :(
    Dus dan echt uitrusten lukt ook niet.

Ik denk niet dat ik een depressie heb, want als ik een nacht wel eens goed heb geslapen dan voel ik me prima.
    Het is echt slaap wat ik nodig heb.
    Gelukkig weet ik dat dit niet voor altijd is...maar het is nu wel verrekte lastig.
    Ik ga in iedergeval mijn dochter s'nachts maar weer een luier om doen....het is even niet anders.
    Ik heb voor haar al een slaaptrainer van nijntje, als nijntje de ogen open heeft dan mag ze eruit.
    Nouuuu daar trekt ze zich niks van aan helaas, en als ik haar wel op haar bed laat dan schreeuwt ze rustig 2 uur lang de buurt bij elkaar.
    Dat zullen me buren met niet in dank afnemen om 5 uur s'ochtends.

@Sidmick, weet jij toevallig hoe dat middeltje van de huisarts heet?
    Is dat toevallig prometazine of zoiets?
    Ik heb dat een keer van de huisarts gekregen toen ze zoveel hoeste en daardoor slecht sliep, ze werd wakker van de hoestprikkel.
    Op dat spul sliep ze inderdaad super. Ze werd er s'nachts niet wakker van.
    Ik heb het nog wel in huis....maar ik weet niet of ik dat ook gewoon zomaar mag geven?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Dat is het inderdaad.
    het is van oorsprong een hoestmiddel maar heeft een kalmerende werking waardoor ze wat rustiger worden en niet meer van hun eigen onrust wakker worden

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Oke...dat heb ik dus nog in huis...
    Is dat niet schadelijk om dat lang te gebruiken?
    Ze sliep er niet langer van...maar werd er inderdaad niet meer wakker van s'nachts!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Nee wij mochten het van de huisarts 3 maanden gebruiken, daarna nogmaals 3 maanden verlengt en daarna gaan afbouwen. Volgens mij gaven wij 3 of 5 ml. dat weet ik niet meer zeker.
    Inderdaad werd er niet langer van geslapen (maar dat was bij ons nooit een probleem, ze was nooit vroeg wakker) maar ze sliep gewoon door en rustig, niet alleen voor ons maar ook voor haarzelf heel prettig.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zal eens proberen of dat helpt.
    Ik heb nog een half flesje staan.
    Ik probeer het eerst een paar dagen...om me even wat rust te geven.
    Gelukkig slaapt ze vannacht bij mijn moeder.
    Dan heb ik alleen de jongste, alleen die slaapt over het algemeen wel door s'nachts.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Er zijn al heel veel tips gegeven en heb geen aanvullingen. Ik wil alleen even zeggen dat je niet de enige bent. En dat geeft mij altijd wel een goed gevoel, alhoewel je er in de praktijk er weinig mee opschiet.
    Hier ook een mega slechte slaper, ik heb alleen het geluk erbij dat mijn man er doordeweeks gewoon is en hij ook heel veel doet.
    Maar dan nog... we snakken beiden naar gewone nachten. Ik houd ook voor ogen dat dit de tropenjaren zijn en het ooit beter zal gaan. Sterkte!

@Sidmick;ik neem aan dat voordat je dat middeltje voorgeschreven kreeg er eerst vanalles is uitgesloten werd bij je kind?
    Wij hebben namelijk al een heel traject ooronsteking/buisjes verhaal achter der rug, maar slapen is er niet beter op geworden. En dat duurt nu al bijna een jaar. Vandaar dat dit misschien ook een optie voor ons kan zijn.:)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Absoluut! Wij zaten al een jaar met slaapproblemen, hadden echt van alles geprobeerd (bij wijze van spreken nog net niet het bed tegen het plafond gehangen) hebben een homeopatisch arts geprobeerd etc. Toen heeft ze via het CB een nachtobservatie gehad waaruit bleek dat ze puur uit haar eigen onrust steeds wakker werd (en dat ws idd regelmatig wel 10x per nacht)
    Toen het uiteindelijk aangedurft bij de HA aan te kloppen omdat wij beide maar vooral ik echt niet meer konden functioneren en toen kregen we dat middeltje.
    Was echt een halleluja voor ons!

10. tulip

tulip Niet meer actief

Jeetje wat rot dat je je zo voelt. Gelukkig kon je moeder de kids even meenemen. Ik hoop dat de tip van sidmick je verder helpt.

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Misschien is het een mogelijkheid om de boel eens om te draaien.
    JIJ een paar daagjes naar je moeder?
    Moeders verwennen altijd graag he (over het algemeen).

Ook als je niet kunt slapen is het goed om lekker te liggen. Pak een boek, een filmpje of een laptop en ga lekker ergens liggen. Op die manier kun je ook uitrusten.

Verder genoeg tips hierboven.
    Wel nog even een knuffel om je niet helemaal alleen te laten voelen :)

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik hoop met de tips dat je je snel wat beter gaat voelen.
    sterkte!

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooww jee ik ken het zo goed...ok mijn nu ex vriend is dan geen millitair maar was wel vaak van huis voor trainingen en wedstrijden en ik snap heel goed dat je erdoorheen zit.

ik wist niks anders te verzinnen dan doorbijten en hopen op verbetering. mijn zoontje werd 3 soms 4 keer wakker, helemaal overstuur en onze dochter toen 3 keer voor een voeding. ik trok het echt niet meer en was strontchagrijnig dag in dag uit. maar plots, werd het wakker worden minder en minder en nu wordt hij niet meer wakker..heel soms nog even maar slaapt dan na wat zeuren weer verder en onze dochter wordt 1 keer wakker voor n voeding maar ze worden wel beiden om 05.30 :( wakker

14. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heel erg vervelend voor je.. kan me voorstellen dat je flink kapot bent.. je kunt er weinig mee .. je hebt geen steun verder die het kan overnemen begrijp ik? Dan is het indd doorbikkelen en hopen dat er verbetering in komt.. of als je het echt niet trekt dan moet je vriend maar thuis blijven (in de zw, verlof, vakantiedagen opnemen, of eventueel een andere baan?)

Klinkt misschien extreem, maar als jij het niet trekt moet hij gewoon bij komen springen.. anders zit je straks overspannen in een psychiatrisch ziekenhuis/rustoord of iets dergelijks.. zou jezelf zeker wel serieus nemen met deze klachten..

15. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi Consider, ook mijn man doet de KMS, (hij heeft niet zoveel huiswerk dat hij dat in de weekenden moet doen, hij doet het daar `s avonds) we hebben elkaar er wel eens eerder over gesproken. Ik vind het ook heel zwaar en heb dan maar 1 zoontje. Helaas kunnen ze niet zomaar vakantiedagen opnemen of zorgverlof opnemen, zo werkt het helaas niet.
    Wat rot dat je zo extreem moe bent, wat ik herken, want slaap zelf heel slecht en ben oververmoeid. Zit je meisje op de psz? Misschien is dat nog een optie voor de 2 middagen, dan kan je zelf met de jongste wat meeslapen.

Of een halve dag extra kdv nemen zodat beide kids een dag erop zitten en jij dus in die middag kan bijtanken en dan geen dingen in huis enzo gaan doen maar echt uitrusten. Mijn zoon zit 1 dag per week op kdv, ik neem dan echt rust en heb therapie.

Sterkte!

Heb niet alle reacties gelezen dus misschien zijn de tips al gegeven.

16. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Heel vervelend meid. Ik weet hoe het is om slaapgebrek te hebben om watvoor reden dan ook.

Misschien is het een tip, mocht ie al niet genoemd zijn, om je oudste voor de nacht nog een luier te laten dragen. Ze moet nog 3 jaar worden zie ik.....

17. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Wat balen voor je. Ik weet helaas ook hoe het is om elke ochtend om 5.00 uur gewekt te worden. Nu gaat het beter, maar we hebben voor de vakanties, als meneer weer heel vroeg wakker is, nu een andere oplossing. We zetten de draagbare DVD speler in zijn slaapkamer en dan is hij zo 1 uur zoet. Misschien niet de meest verantwoorde oplossing, maar geen slaap is killing...

Sterkte en wees niet bang om je ziek te melden. Als het niet gaat dan gaat het niet.

18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    - Als je man weekends thuis is is het misschien een idee dat jij dan mag uitslapen hier ook vroege vogels en ik slaap 2x per week tot een uur of 9/10 uur dan ben ik er weer
    - Vriendinnen of andere familie waar ze terecht kunnen
    - Waarom lig je pas 23.00 uur in bed je zou ook kunnen slapen als de kinderen op bed gaan en dan de wekker zetten flesje en dan weer doorslapen gewoon voor een keer
    - middag slaapje met de kinderen doen? of dat je oudste dan even tv kijkt van liggen rust je ook uit

19. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    heel vervelend, ik ben ook geen mens als ik mijn slaap niet krijg.
    maar weet je ook waaorm ze wakker word?
    je zegt ze gilt rustig 2 uur als je er niet heengaat.
    als er niks aan de hand is, en zij het alleen doet om jou aandacht te krijgen, dan is de oplossing, laat maar huilen.
    zal zwaar worden, dan slaap je zeker een paar nachten niet meer. en schijt aan de buren, desnoods inlichten waaorm ze zo huilt. maar een paar nachten doorbikkelen en laat maar gillen, na 3 nachten ist vaak voorbij. dan begrijpt ze de boodschap wel.

20. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Wij hebben trouwens ook Kindival in huis van VSM, homeopatisch middeltje. Dit hielp ook wel.

Deel Deze Pagina