slaapgebrek is echt verschikkelijk vervelend ik denk dat veel tips al gegeven zijn en hopelijk gaan deze ook bij jou helpen het middeltje prometazine heb ik ook gehad als kind. dat hielp echt heel goed. ik gebruik het nu soms ook nog als ik onrustig slaap.
Is het ook een optie om de kids iets langer op het Kdv te laten zijn op een dag. Je schrijft dat je om 1 uur vrij bent, haal je ze dan meteen weer op? Zoja, dan zou je het eens kunnen overleggen of het mogelijk is om ze later op te halen zodat je even tijd voor jezelf hebt. Lekker een paar uur bijslapen, lekker uitgebreid douchen of in bad en vervolgens iets leuks voor jezelf kopen ofzo, jezelf eens lekekr verwennen. Ookal zou het voor tijdelijk zijn, je knapt er vast van op als je even tijd voor jezelf hebt.
Ik heb zelf veel baat bij acupunctuur. Ik ben een chronisch slechte slaper en nu ik zwanger ben word ik gillend gek! Ik slaap zo'n anderhalf tot 2 u per nacht. Ik ben weer begonnen, meestal een keer of 2 of 3 prikken en je slaapt en bent heel rustig. Waar je ook errug goed van slaapt is hyperiplant. Het is sintjanskruid van de apotheek, zo verkrijgbaar. Ik mag het nu helaas niet gebruiken. Kijk maar eens of het iets voor je is. Mocht je sintjanskruid willen gebruiken koop dan de hyperiplant en geen andere bij het kruidvat of etos. Dit is echt de beste. Succes meid!
Ik gebruik rescue remedy van Bach. Justin word ook wel eens wakker s nachts (van de indrukken) en de spannende tijden komen er weer aan dus nu weer begonnen hiermee. Probeer overdag even bij te tanken door je oudste voor de tv te zetten, als je jongste op bed is en zelf even op de bank te gaan liggen. Dit doe ik ook, al is t maar een half uurtje, dat scheelt toch weer.
Wauw wat een heftig verhaal! Vind het supergoed van je dat je om hulp vraagt. De eerste stap is genomen! Ik wil je aanraden echt even je huisarts te bezoeken. Jij kan je verhaal even kwijt. Hij/zij kan je wellicht helpen aan een oplossing voor jou inslaap probleem en voor je dochters slaapprobleem en... ze weet je achtergrond als het straks toch escaleert of wanneer je ziek wordt.... Daarnaast: inderdaad alle voorgenoemde tips gaan proberen. Je dochter een luier om, een 'middeltje' geven en anders de buren waarschuwen en (nadat je alles hebt uitgesloten) haar maar even laten gaan. (dit is een topic op zich, qua manieren enz, maar het kan echt helpen) Je zoontje vanaf nu elke dag 5 minuten eerder de late avond voeding geven. Hij is een prima slaper en zo kan je uiteindelijk een uurtje eerder aan je nacht beginnen Zelf: een structurele oplossing zoeken en niet aan blijven modderen dat houd niemand vol. Je ervaart nu stress en dat is funnest voor je eigen inslapen. Het zou mooi zijn dat wanneer je eruit moet je dat half slapend kan doen zodat je weer beter verder kan slapen. Houdt alles zo rustig mogelijk 's nachts, lampen gedimd, fluisteren (ook al schreeuwt je dochter) en bereid je 's avonds voor (zover dat kan, knuffels spenen glaasjes water schoon beddengoed zorg dat het allemaal klaarligt). Maar pak je eigen slaap probleem aan! Jij rust waarschijnlijk niet meer uit van gewoon liggen (omdat je daar te gestresst voor bent op dit moment) ga een paar avonden tegelijk met je kinderen naar bed en sta op voor de late avondvoeding van je zoontje. En zorg dat je wat tijd hebt voor jezelf! Ergens in jouw week moeten een paar uur voor jezelf zitten waarin je zonder werk en zonder je kinderen bent. Die momenten moet je gaan inplannen. Zo kan jij je hoofd vrij maken en uiteindelijk de voor jou beste beslissingen nemen. Al is het maar 'kindevrij' boodschappen doen in het begin maar dan je wel even met jezelf denken enz... Nogmaals heel goed dat je hulp vraagt. Ga maar rigoreus te werk: zoveel te meer kans van slagen heb je! Huisarts, luier, vroeg naar bed en tijd voor jezelf! Succes!
ach vrouw ik ken het gevoel alleen had ik maar 1 kleintje maar stond er toen ook alleen voor. Weet je wat ik zou doen.... Een avondje makkelijk eten. Kids naar bed en de oudste een luierbroekje aan. En lekker meteen onder de wol kruipen. Je kan dan de wekker zetten dat de jongste een fles moet en die lekker op bed geven en dan zo weer door schuiven. Verder kan ik je er niet mee helpen helaas. Misschien kan man lief een paar dagen vrij nemen en er uit gaan in de nacht? Of hoord hij ze ook niet?
nou wijffie dikke knuffel eerst! wat vervelend dat alles nu zo op je afkomt en kan me voorstellen dat het zwaar is dat heb ik gezien bij mijn schoonzus (broer was ook militair en de 2e werd geboren en hij moest 4 weken daarna voor 7 maanden naar afganistan) en daarbij was hij ook alleen in weekend thuis omdat ie op de kazerne leefde mijn schoonzus trok dat dus ook niet hij is inmiddels ook geen militair meer omdat anders zei haar koffers had gepakt. is er geen optie dat je man gewoon naar huis komt savonds? desnoods 1 keer per week(mijn broer kwam woensdag avond naar huis en ging donderdag ochtend vroeg weer weg wij wonen in denhelder en hij zat toen ergens bij de duitse grens ik zou ook proberen om vriendinnen in te schakelen om ff een dagje die kleine te nemen en elke dag werken!!! ook al is het maar een paar uur vind ik best wel veel helemaal omdat alles op jou aankomt je hebt zelf wel eens omschreven dat je man een goeie baan heeft mischien kun je gewoon minder werken gaan. je bent zelf ook een mens en je moet goed voor jezelf zorgen xxxmirell
Volgens mij is het wel duidelijk dat TS opzoek is naar een structurele oplossing. Een avondje op tijd onder de wol of de kinderen uit logeren helpt haar niet meer. Haar man kan haar niet zomaar bijspringen dat is al aangegeven de oplossing zal ergens anders vandaan moeten komen
Alle goede tips zijn al gegeven, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk kom je binnenkort weer lekker tot jezelf!! Zelfs als beide ouders er allebei zijn vind ik opvoeden nog enorm zwaar. Succes en dikke knuffel.
Ach meid toch, wat een ellende! Mijn situatie is wel anders, maar ik ben soms ook doodop hoor! Kan je niet gewoon eens gaan slapen om 13.00 uur? Mijn huishouden komt echt op de allerlaatste plaats! Mijn man zit ook veel in het buitenland en (schoon)ouders wonen ver weg, vriendinnen ook of werken. Ik kook soms ook heel simpel hoor! En ik ben ook weleens naar de MacD gereden voor frietjes. Wat? Zogelukkig? Ja, die ja! Je moet het jezelf gewoon niet te moeilijk maken en het idee dat het allemaal perfect moet laten varen hoor! Ik weet niks van zindelijkheid enzo, maar zo'n nachtpamper klinkt echt niet verkeerd! Sterkte!
Ben t met bovenstaande niet helemaal eens. Als je slaapgebrek hebt (en helaas kan ik er over mee praten) lijkt alles 30x zwaarder. Dus 1 of 2 dagen/nachten logeren doet wonderen. Ts, misschien een extra dagdeel op het kdv?
luierbroekje vind ik ook goed idee kindjes die nog om de week in bed plassen zijn nog bezig met zindelijk te worden en het is geenschande om een kind van nog maar 2 jaar een boekje aan te laten snachts
Idd. een luier om 's nachts! Je kindje is duidelijk nog niet zindelijk 's nachts. Om 's nachts zindelijk te worden heb je een hormoon nodig. Die wordt in de hersenen gevormd tussen het 2e en 10e levensjaar. Vanaf een jaar of 8 gaan artsen een beetje verder kijken wbt. het nachtelijk plassen in bed, en pas vanaf 10 jaar wordt het als een probleem gezien. Mijn dochter van nu bijna 5 en mijn dochter van 3 zijn beiden nog niet zindleijk 's nachts. Je merkt dat wanneer je kind ene aantal weken 's ochtends wakker wordt met een compleet droge luier. Het valt niet af te dwingen, het is echt een hormonenkwestie. Ik zou daar dus niet moeilijk over doen, en is ze wel droog een keer, prima, kun je het broekje nog eens gebruiken. Verder: leg de lat niet te hoog. Doe wat gaat, en anders niet. Is ene schoonmaak hulp voor ene uur of 4 niets voor jou?
Mee eens.. behalve dan dat ik vind dat haar man er maar voor moet zorgen dat hij bij kan springen als het niet anders kan. Dan maar een andere baan als het op een andere manier niet verbeterd.. Sommige mensen kunnen het tijdelijk ff niet aan.. maar anderen lukt het gewoonweg niet alleen.. (niet dat ik zeg dat het bij TS zo is) Maar goed zo denk ik, mijn vriend en ik zijn beiden militair geweest en ik weet dus hoe dat leven is.. maar ik blijf er bij dat je gezin belangrijker is dan een baan.. In mijn ogen is er dus altijd een oplossing.. Natuurlijk is het fijner dat TS er zelf weer bovenop komt en de energie en kracht weer krijgt om het zelf te doen.
Lieve lieve meid.... Wat verschrikkelijk dat je er zo doorheen zit.. Ik las al heel veel goede tips hopelijk heb je er iets aan.. Wou nog wel even zeggen dat je ook de meiden hier rustig mag brengen.. En als je hulp verder nodig hebt hoor ik het ook graag.. Doe het met alle plezier voor je meid... Dikke knuffel Chantal
Goh wat naar dat jij je zo voelt meid! Ik woon niet dichtbij, anders had je ze hier even neer mogen zetten hoor! Het is ook altijd heel fijn om rond 7 à 8 uur savende nadat de kids in bed liggen is in bad te gaan of lekker te gaan douchen en tutten in plaats van tv kijken.
Ik heb vannacht goed geslapen! De oudste heeft bij mijn moeder geslapen. Ik had vanochtend weer energie voor 10! Dus ik weet gewoon dat het geen depressie ofzo is, maar echt slaapgebrek. De oudste ligt nu op bed. Ik heb haar prometazine gegeven en ze heeft een luierbroekje om, het is even niet anders. Ze is ruim een half jaar elke nacht droog geweest, maar ineens plast ze s'nachts soms in bed. Ze heeft het de laatste tijd ook over spoken en heksen, en ze is bijna jarig wat natuurlijk ook erg spannend is. Wat betreft mijn man zijn werk.... Ik vind zelf dat hij gewoon militair moet blijven. Tuurlijk zou ik het fijner vinden als hij elke dag thuis zou komen. Maar hij heeft het hier zo naar zijn zin, en daarnaast is het in deze tijd ook niet zo makkelijk om zomaar aan een andere baan te komen. Hij volgt nu een opleiding en is hierdoor 400km van huis. Daardoor kan hij niet tussendoor even naar huis komen, ook niet omdat ze vaak oefeningen hebben die 5 dagen duren. Dan zitten ze 5 dagen lang 24 uur per dag in het bos. Deze opleiding is in maart afgelopen, en dan wordt het voor ons allemaal wat relaxter. Gelukkig in de weekenden is hij er ook voor de volle 100% voor ons. Straks in december heeft hij 2 weken vrij, dus daar kijk ik nu al naar uit. @channes, dankjewel meid!
wat naar voor je meid. Ik heb ook zo een periode gehad dat ik doodmoe was. Ik heb daarom ouderschapsverlof opgenomen 3 volle maanden. Ik weet niet of dat financieel voor jullie een optie is. Je krijgt ook nog wat geld van de belastingdienst. Verder bijslapen in het weekend als je man er is? En in het weekend voor de hele week koken en het in de vriezer gooien is dat een optie? Kan je man niet iets vaker naar huis komen als hij het aangeeft bij zijn baas? En een middagslaapje lukt dat?
Jeeeeej! Zie je wel als je het gaat aanpakken ben je vaak al halverwege fijn dat je zo goed hebt geslapen. Hopelijk volgen er meer van dit soort nachten! Slaapt je dochtertje bij je moeder ook zo onrustig? Ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat! Ik lig er ook al in! Ga ook even bijtanken (herstellende van ziek zijn)
Hey meid, wat goed dat je zoiets aangeeft! Dat is al de eerste helft! En structureel slaapgebrek is echt killing. Daar wordt je echt chagrijnig, depressief en gespannen van. Ik denk dat het goed is wanneer je vaker je dochter een nachtje uit logeren laat gaan. Als dat de druk eraf haalt bij jou scheelt het enorm. Misschien is het een idee dat je vriendinnen soms overdag één of enkele uurtjes laat oppassen? Zodat je wat bij kunt slapen?