Mijn 2 katten, 1 ras en 1 vuilnisbakkeras, wonen samen in m'n kleine, maar zo gezellige appartementje. De gewone huiskat reageert erg agressief tegen mijn raskat. Wanneer hij met haar wilt spelen, geeft zij hem een tik en gaat ze grommen. Mijn vriend wilt haar straffen maar ik wil dat niet. Ik laat haar gewoon haar gang gaan. Nu gaat ze ook de behang kapot krabben. Ik heb geen idee wat er met haar aan de hand is. Maar ik heb haar 1 week geen natvoer meer gegeven. Komt het daardoor? Mijn vriend wilt haar naar de kattengedragstherapie brengen. Ik vind dit echt nonsens, maar ja, iemand ervaring mee? Los dat echt op? Daarvoor waren ze ook geen goede vrienden maar ik zie dat mijn raskat eronder lijdt.
hebben ze een aparte bak? Zijn het mannetjes of vrouwtjes? Misschien wil de ene meer rust. hier gromt er 1 ook tegen de rest maar het volgende moment spelen ze weer.. en vaak is dat hier zo als ze krolsch is. dan is ze erg chagerijnig zoals wij dat noemen haha.. eet ze we lgewoon goed?
gedragstherapie lijkt me iets te vroeg eigenlijk. Eten ze allebij wel goed? is een van beide ziek?hebben ze goede ontlasting?Hier kan je vaak al veel aan zien. Misschien weer natvoer gaan geven, kijken hoe het dan gaat.
katten zijn eigelijk geen dieren die samen leven , het zou kunnen zijn dat ze even te veel op elkaars lip zitten of de rang order even overnieuwe moeten vast stellen of dat je appartament toch te klein is voor 2 katten . ik denk dat je het even aan moet kijken en vooral niet in grijpen als ze samen hun plek zoeken ( dus laat die tik en grommen maar even gaan mits het niet de spui gaten uit loopt) en inderdaad het natte voer weer terug aan gaan geven want ... mischien maakt die wisseling hem wel knorrig