Hallo allemaal, Misschien weten jullie raad. Mijn dochter van 4 is sinds maandagmiddag niet helemaal de oude. Wij dachten toen nog aan sinterklaasstress.. Ze was die dag onwijs moe en lag om kwart voor 6 al te slapen tot de volgende ochtend. Dinsdag na school 's ochtends, heeft ze wel een halve boterham en een cracker gegeten en daarna spuugde ze dat waarschijnlijk uit. Rest van die middag lag ze suf op de bank met af en toe even slapen. Woensdag hebben we haar thuis gehouden en 's ochtends leek het goed te gaan, ook 3 uur lekker gespeeld, en toen werd het midden in de middag en was ze op, helemaal vermoeid. Tegen het avondeten had ze een klein mini beetje gegeten en fristi op, en ook daarna spuugde ze dit uit. Vandaag ook de hele ochtend ging het goed, ze heeft wat kleine dingetjes gegeten, ook meer gedronken dan normaal , 's middags nog even gedoucht en gespeeld, en na een danoontje en appelmoes spuugde ze dat uit en was ze weer heel moe. Wat is er aan de hand? Een buikgriep(zoals op internet vermeld) vind ik het niet echt, ze spuugt niet alles uit, elke keer ''eind; van de middag, en dan maar een klein beetje. Ze heeft geen koorts, toont verder niet echt suf gedrag.. Ze is gewoon heel moe, maar dat komt denk ik ook door nu te weinig eten? Of krijgt ze teveel suiker o.i.d? Hebben jullie tips of hebben jullie een idee wat er aan de hand is?
tja soms zit er gewoon een virusje dwars, dat energie vreet... maar kinderen zijn flexibel en als ze kunnen spelen, doen ze dit.. oplevingen dus. Ik zou denken dat het spugen ook van de vermoeidheid kan komen. Ik zou even rust pakken een paar dagen. Op school is het (hier tenminste) ook nog steeds drukker dan normaal. Kinderen stuiteren nog... Er gaan gewoon heel veel virussen rond momenteel. En misschien pakken ze alles niet volledig op, maar het immuunsysteem kan natuurlijk wel flink aan het werk zijn.
Er gaat momenteel een heleboel rond en vooral in die kleiterklasse is het één grote bende met allerlei virussen en bacterien die er rondzweven. Lekker laten uitzieken.
Virus inderdaad. Waart hier ook erg in de omgeving rond. Zou wel even voorzichtig zijn met het geven van zuivelproducten nu. Dat kan het weer verergeren. Slappe thee, bouillon, crackers, beschuit enzo, daar zou ik het even bij houden. Verder water, desnoods slappe cola. Bij slecht drinken geef ik ze hier wat zoute stokjes of wat chips. Dan gaan ze hier veelal wel drinken.
Zuivel was mij inderdaad opgevallen dat ze het daarna vaak heeft. Ik ga zelf ook uit van een klein vervelend virusje ja, ik hou haar morgen ook nog lekker thuis. Vanavond wou ze helaas niet veel eten, kreeg er met moeite een stukje komkommer in en een beetje water. Ze wilde graag slapen, dus die ligt nu weer ver in dromenland. Verder was ze af en toe wat suffig, maar wel af en toe even lachen of gek doen .
Mijn kleuter had vorige week ook buikgriep, en de dagen daarna kreeg ze slappe thee, een cracker, beschuit, verdunde bouillon etc. Zoete zooi als fristi en een danoontje krigt ze sowieso nooit, en na een buikgriep lijkt me dit al helemaal niet goed.
Er heerst van alles, ook in ons huis. Uk werd wakker en het eerste wat hij deed was alles onder spugen(hoe geen idee je zou denken dat er na een nacht niks meerin zit) hij wou geen boterham maar wel melk. Helaas kwam dit er meteen uit. Papa lag op bed en bij kont het er aan de andere kant uit. Smiddags was het met uk weer goed, at minder maar was verder vrolijk en gaf niet meer over. Met uk gaat het vandaag goed, papa is op de been maar nog niet lekker en ik heb net na het eten alles eruit gegooit, nu last van mijn buik en ga zo maar slapen. Geen buikgriep maar wat dan wel, tja als het maar net zo snel weg gaat als het is gekomen.
Even geen melkproducten geven. Lichte maaltijden etc. Haar maag is waarschijnlijk van streek. Melkproducten vallen zwaar op de maag. Onze dochter had ook buikgriep op deze manier. Het begon met heftig spugen en daarna nog een paar keer en als laatst nog 1 x in de nacht na een paar dagen (pasta te zwaar gevallen, eerste volledige maaltijd na de griep). Ik heb ook al 2 weken last van m'n maag. Met op en af spugen. Soms een paar dagen niet en dan ineens weer wel.
Ben ik zelf ook nog eens aan de beurt, geef sinds gisteravond over ik bleef vannacht maar spugen. Met uk ging het gisteren goed maar vandaag juist wat diarree. Licht verteerbare dingen eten en proberen te blijven drinken, ook al valt dat niet mee.
Finley heeft trouwens sinds gisteren zware diarree/buikvirus. Gisteren zat hij er tot zijn kin onder. Moest gelijk onder de douche en de kleding die hij aanhad, kon gelijk de container in. Het zat zelfs in zijn sokken! Vanochtend haalde ik hem onder de diarree uit bed. Dus weer onder de douche. Bed verschoond. Hopelijk knapt hij gauw op en gaat hij ons niet aansteken. Beterschap allen!
Ach wat naar wakker worden. Hier is het bij uk ook weer erger, hij blijft nog vol energie en die heb ik niet. Beterschap allemaal.